Vinn nätagg från Seasonic

Vilket program för fjärrstyrning?

Permalänk

Vilket program för fjärrstyrning?

Tjabba !

Skulle behöva ett program som fjärrstyr mina datorer. Någon som har ett bra sådant program. Just nu skall jag endast fjärrstyra datorer i mitt lokala nätverk. Programmet skall helst vara gratis.

/Force

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

VNC ?

Eller beroende på OS, MS fjärrskrivbord..

Permalänk

Jag använder windows vista och windows 7 samt windows xp på datorerna jag vill kunna fjärrstyra. ms fjärrskrivbord vill jag helst inte använda.

Permalänk
Medlem

Kör du med Windows XP, Vista, 7?
Är det XP Home eller Pro?

Lite mer info tack.

Annars finns det inbyggt i dom flesta Widowsversioner från XP Pro inbyggt fjärrstyrningsprogram som fungerar bra.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Jepp har två windows xp pro datorer en vista och en st windows 7 datorer.

Permalänk
Medlem

Radmin är det bästa och säkraste ute atm. I alla fall enligt mig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

RealVNC Enterprise Edition funkar bra för mig, finurligt med adressbok.

Kör man enbart XP så kan man köra Free edition men kör man Vista kan måste man ha en högre version, typ Enterprise Edition.

Man kan blanda operativ, typ Linux och windows, coolt.

En egenskap är att om jag ansluter till min systers dator, över internet, så om jag skriver ut på den datorn så kan man välja min lokala skrivare

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Jag använder windows vista och windows 7 samt windows xp på datorerna jag vill kunna fjärrstyra. ms fjärrskrivbord vill jag helst inte använda.

varför skulle du inte vilja använda det?

Permalänk

Provade nyligen teamviewer gratis och verkar helt okej. Någon som provat detta ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Provade nyligen teamviewer gratis och verkar helt okej. Någon som provat detta ?

TeamViewer fungerar bra. Det är väl inte det snabbaste programmet på marknaden men det har flera fina fördelar, som tex att det inte krävs att man installerar något på den fjärrstyrda datorn. Man kan även skapa en användare och därigenom få en "adressbok" för snabb anslutning. Det går också att låta programmet starta med Windows om det är en dator du vill ska gå att alltid komma åt.

Permalänk
Medlem

Remote Office Manager Aledensoft

Permalänk
Medlem

Anyplace Control har jag använt i många år, busenkelt att installera och använda.
http://www.anyplace-control.com/