Problem att installera Logitech Setpoint i W7

Permalänk
Medlem

Problem att installera Logitech Setpoint i W7

Installerade W7 Pro 64 nyligen och skulle installera setpoint (version 480 64bit för W7) till musen (Logitech G5) men står "Viktigt! du måste ha antivirus" eller nått i den stilen och när man försöker installera så bara poff försvinner den som om den krashade eller nått och vägrar bli installerat.

Ska man verkligen behöva antivirus för att installera drivrutiner till musen eller är det något annat fel?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Re: Problem att installera Logitech Setpoint i W7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Installerade W7 Pro 64 nyligen och skulle installera setpoint (version 480 64bit för W7) till musen (Logitech G5) men står "Viktigt! du måste ha antivirus" eller nått i den stilen och när man försöker installera så bara poff försvinner den som om den krashade eller nått och vägrar bli installerat.

Ska man verkligen behöva antivirus för att installera drivrutiner till musen eller är det något annat fel?

Ja, SetPoint är verkligen knäppa drivrutiner. Pinsamt stort paket dessutom (bloatware-varning minst sagt), men till ämnet; Hade också problem att installera drivrutinerna till musen igår (Windodws 7 64-bitars), och i mitt fall berodde det på att man var tvungen att ha Microsoft Visual C++ 2005 installerat typ. Man ska inte behöva ha antivirus för att installera drivrutiner, enligt mig. Det är inte speciellt logiskt, men Logitechs drivrutiner är inte så logiska.

Har du ett antivirusprogram installerat? Om inte, så prova helt enkelt att installera det och se om det fungerar bättre att installera SetPoint.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Re: Problem att installera Logitech Setpoint i W7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas

Nej, det står att antiviruset ska vara avslaget under installationen av drivrutinerna,
på samma sätt som när man installerar drivrutiner för t.ex. ett grafikkort.

Mvh

Permalänk
Medlem

Samma problem med att installera Visual C++. När "prepare to install" grejset är klar så bara poff så försvinner det å vägrar installeras. Har nyligen installerat W7 och inte gjort annat än installerat det viktigaste så kan inte vara något som är fel med det tycker man. Inget felmeddelande om att det krashar heller bara försvinner från task manager.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Har installerat Setpoint i 3st datorer med W7 32bit Och inga problem alls Så jag kan tänka mej att det bara gäller 64bit versionerna

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Testade 4.70 64 fungerade inte heller kommer upp medelande om att det inte blev korrekt installerat. Däremot lyckades jag installera 4.40 64 fast det är mycket äldre än W7 å den varnar för att det kanske inte fungerar. 4.40 fungerar men om man tar update så kommer det upp efter den laddat ner updaten "starta om datorn för att köra kommandot" så starta om men hjälpte inte.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Har installerat Setpoint i 3st datorer med W7 32bit Och inga problem alls Så jag kan tänka mej att det bara gäller 64bit versionerna

Har du ingen knapp för punkter på tangentbordet? I övrigt är det skillnad i 64-bitars- och 32-bitarsversionen av Windows 7, det är där det blir problem av någon anledning när man installerar Logitech SetPoint. Jag vet, för jag provade 64-bitarsversionen för ett par dagar sen. I 32-bitarsversionen går det bra, men trådskaparen har ju 64-bitarsutgåvan...

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Vila i frid

Jag har inte lyckats med Setpoint i mina W7-datorer. När man börjar pilla på inställningarna så blir X och Y-accet helt uppfuckat och går inte att få till - så jag kör med Windows egna inbyggda drivare med MX518.