Skicka MMS med Android mobil!?

Permalänk
Medlem

Skicka MMS med Android mobil!?

Hej!

Jag har problemet med min Samsung Galaxy Spica (Android 2.1) att jag inte kan skicka MMS. Jag använder "Messaging" och har försökt "Attacha" bilder tagna med telefonen. Det står att bilden konverteras och den läggs till i "Chatten" så jag kan se den men med en symbol i form av ett brev med en röd klocka på.

Jag vet att texten jag skriver i MMSet kommer fram men inte bilden. Jag vet inte riktigt vad mottagaren har för telefon om det kan spela någon roll?

Jag har Telia och jag har skickat MMs med min gamla telefon (Nokia Cybershot) utan problem med samma abonnemang.

Vet någon en app som det går att skicka "vanliga" MMS med? Alternative någon inställning som jag ska ändra?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Se till så att dina APN-inställningar är rätt för telias nät: APN-inställningar - Swedroid Wiki

Permalänk
Medlem

Oftast är det just som keyser skriver att just APN/nätverks inställningarna är fel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|