Point of View Sydney - Core i3 530

Permalänk
Medlem

Point of View Sydney - Core i3 530

Hej,

Finns det någon här som känner till Point of View Sydney - Core i3 530 som finns på Webhallen för 4995:-? Verkar vara väldigt ny då jag inte hittar någon test eller mer djupgående info om prestanda, ljudnivå etc.

Jag är nämligen ute efter en HTPC som skall användas till XBMC, Spotify, Voddler, uTorrent, slösurf och antagligen lite annat som jag just nu inte kommer på :-). Jag har tidigare varit inne på att köpa en ASRock Nettop ION 330HT-BD, men har fått för mig att den trots allt är ganska slö samt inte fixar bitstream över hdmi, kan ha jättefel dock.

Har också funderat på om jag ska slänga ihop något själv, typ nedanstående.

Nackdelen med Point of View'n är att det saknas en Blu-ray spelare som Asrocken har, dock har jag redan en i min stationära som jag kan byta mot den DVD-spelare som följer med som standard.

Som sagt, tror ni Point of View'n är något att ha? Eller är något av de andra alternativen bättre? Hmmmmm, what to do – what to do.

Permalänk
Medlem

Ta och bygg ihop din egen, och akta dig även för mini-itx - de brukar bli ganska dyra om dem ska bli bra. Sätt ihop ett mATX istället så blir din dator 50% bättre och 50% billigare. Jag köpte detta paket. Galet nöjd:

AMD Athlon II X2 250 3GHz / 2MB / Socket AM3 (Boxed)
Antec New Solution Series Minuet 350 - EC Slimline - Silver/Svart (350w)
Asus - Socket AM3 - mATX AMD 785G (M4A785D-M PRO) - DDR2 / VGA / SATA
Kingston 1024MB DDR2 PC2-6400 800MHz (KVR800D2N5/1G) x2
Samsung Intern SATA Blu-Ray Läsare 8x / DVD±RW 16x SH-B083L - Svart (Bulk)
Western Digital Caviar Blue 160GB (7200RPM / 8MB Cache / SATA II / NCQ)

Blev 4.2k till slutet. Funkar perfa!'

EDIT: Glömde, akta dig för Atom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markie:

Ta och bygg ihop din egen, och akta dig även för mini-itx - de brukar bli ganska dyra om dem ska bli bra. Sätt ihop ett mATX istället så blir din dator 50% bättre och 50% billigare. Jag köpte detta paket. Galet nöjd:

Ja, jo, den såg väl inte så tokig ut. Jag glömde dock säga att jag helst vill ha en så liten burk som möjligt, och gärna i cube/stående format :-). Tyvärr verkar det inte finnas några vettiga mini-itx chassin nånstans. Har sneglat lite på om man kan göra något roligt med Lian Li PC-Q07B, där man kan slänga in en standard blu-ray-spelare som jag redan har. Vet dock inte vad man ska ha för nätagg till den? Vad krävs för att driva core i3 system?

Permalänk

Siverstone Sugo SG05B är ett trevligt mini-ITX chassi, dock kräver det slimline för den optiska enheten
Silverstone Sugo SG05B 300W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin

Om du bara skall driva ett core i3-system utan separat grafikkort, så räcker ett 120W aggregat gott.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Siverstone Sugo SG05B är ett trevligt mini-ITX chassi, dock kräver det slimline för den optiska enheten
Silverstone Sugo SG05B 300W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin

Om du bara skall driva ett core i3-system utan separat grafikkort, så räcker ett 120W aggregat gott.

Ja det var ju inte så tokigt minsann. Ett sånt får det nog bli om jag lyckas bestämma mig för om jag ska bygga själv, köpa Asrocken eller Point of View'n :-). Ska man försöka få tag på en slimline blu-ray spelare till ett hyffsat pris bara :-).

Permalänk
Skrivet av sarek:

Ja det var ju inte så tokigt minsann. Ett sånt får det nog bli om jag lyckas bestämma mig för om jag ska bygga själv, köpa Asrocken eller Point of View'n :-). Ska man försöka få tag på en slimline blu-ray spelare till ett hyffsat pris bara :-).

Finns även ett SG06B, som i princip är samma chassi fast med annan front:
Silverstone Sugo SG06B 300W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Det såg inte så tokigt ut heller. Svårt att säga vilket som är snyggast när man bara har bilder att gå på.

Såg även detta, Codegen MX31-A11 420W, som inte såg allt för tokigt ut heller. Undrar dock vad som är fel på det när det är så billigt :-).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sarek:

Det såg inte så tokigt ut heller. Svårt att säga vilket som är snyggast när man bara har bilder att gå på.

Såg även detta, Codegen MX31-A11 420W, som inte såg allt för tokigt ut heller. Undrar dock vad som är fel på det när det är så billigt :-).

Längden?:D 35 cm hihi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Markie:

Ja du fick en ganska stor ful HTPC för ungefär samma pengar som en HTPC utan blu-ray. Visst har du bättre specs men BEHÖVS det verkligen? Jag betalar hellre en tusenlapp extra för att få itx storlekar och då är ändå processorn bättre... Och väsnas inte din dator? En atom-dator kan köras helt utan fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Ja du fick en ganska stor ful HTPC för ungefär samma pengar som en HTPC utan blu-ray. Visst har du bättre specs men BEHÖVS det verkligen? Jag betalar hellre en tusenlapp extra för att få itx storlekar och då är ändå processorn bättre... Och väsnas inte din dator? En atom-dator kan köras helt utan fläktar.

Min htpc låter ingenting, dock så har jag den inne i ett skåp. Jag har alltid älskat amd så det blir amd all the way. Ful? Diggar chassit fett.

EDIT: Plus att den håller längre. Badass

Permalänk
Skrivet av Markie:

Min htpc låter ingenting, dock så har jag den inne i ett skåp. Jag har alltid älskat amd så det blir amd all the way. Ful? Diggar chassit fett.

EDIT: Plus att den håller längre. Badass

Jag hade tagit ditt HTPC paket ser fint ut. Och chassit är väldigt stilrent!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips och förslag! Hade satt ihop ett trevligt micro-atx/intel i3 paket i ett Lian Li V351B chassi när jag fick syn på denna lilla rackare ASRock Vision 3D HTPC. Så typsikt, nu måste jag ju vänta ytterligare någon vecka så jag får reda på pris och när denna släpps (ryktas om release i juli) :-). Verkar ju jätteintressant!