Hjälp mig! Internet e så dåligt att de inte finns.. (ComHem)

Permalänk
Medlem

Hjälp mig! Internet e så dåligt att de inte finns.. (ComHem)

Har tröttnat på mitt internet för 4 år sedan och alltid sagt att vi ska göra ngt åt de.. men jag har aldrig lyckats "fixa" problemet..

Såhär e det:

Det är jag och min mamma som är uppkopplade till Com Hem 24mbit ngt piss med Netgear Router och Modem som vi fick me de.. (Detta fick vi för 4år sen.) Har alltid tyckt de e router/modem eller både och som strular.. inte själva internet.

Problemet är att om Båda är på samtidigt får båda konstant drops av internet..
Spelar jag HoN + sitter på skype samtidigt som mamma surfar + msn så loggas vi båda ut ur MsN/Skype var 5e minut (Men HoN disconnectar inte och webbläsare funkar utmärkt)
Spelar jag WoW (inget annat uppe som kräver internet) medan hon gör sitt så får ja dc varannan minut..

De slutar me att jag begränsar morsans tid på internet o skiter i routern helt då funkar internet klockrent för mig om jag e direkt kopplad till modemet.

De funkar t.om OKEJ om jag drar ut morsan men fort e kopplad "Jag > Router > Modem" får väl ngn dc i timmen max.

Vi ska flytta om ca 1-4 månader (beror på hur de går me o sälja huset..) så vi orkar helst inte byta internet leverantör nu. vi tänker byta till BBB när vi flyttat men tills dess vad göra? Köpa nytt modem som har flera utgångar ? (Kan lägga till att hon har bärbar så hon skulle uppskatta trådlöst)

Några köpråd på ett modem som klarar det? (under 1000 lappen helst.. )

Hjälp mig SweC Tacksam för hjälp

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Illa om internet krånglar...

Antar du pratat med comhem?

Permalänk
Medlem

´Mamma har ringt de flera gånger o klagat.. de ända man får e typ 1 gratis månad av bredband ellre ngt piss, vet ej va de sagt exakt..
Man kan inte hella komma in på Routern/modemet då lösenordet inte e samma som förut av ngn anledning.. vi vill helst köpa nytt. Men vad?

Cisco såg ut o ha några fina saker.. men de kanske e overkill/dyra?

Permalänk

Det låter ju som det är routern det är fel på och inte modemet eller com hem.
Om du byter till BBB men kör med samma router lär det fungera lika dåligt.

Köp en ny router eller låna av någon kompis för att testa om det fungerar bättre.

Permalänk
Medlem

Err. Exact det problemet hade jag med Telia ADSL när jag fick det. En firmware update på routern och problemet var borta..

Permalänk
Medlem

Men herregud människa, är väl bara att ringa själv och säga att du har haft problem en längre tid och att du vill ha ett nytt modem om du tror att det är det som är problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Men herregud människa, är väl bara att ringa själv och säga att du har haft problem en längre tid och att du vill ha ett nytt modem om du tror att det är det som är problemet.

Som tidigare person skrev så är det nog inte modemet utan snarare routern eftersom det funkar fint vid koppling direkt mot modemet. Testa med annan router först låter som det bästa.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Som tidigare person skrev så är det nog inte modemet utan snarare routern eftersom det funkar fint vid koppling direkt mot modemet. Testa med annan router först låter som det bästa.

Ja, får be om ursäkt för den kommentaren, tyckte jag läste att det var två-i-ett modem.