Hjälp mig! Internet e så dåligt att de inte finns.. (ComHem)
Har tröttnat på mitt internet för 4 år sedan och alltid sagt att vi ska göra ngt åt de.. men jag har aldrig lyckats "fixa" problemet..
Såhär e det:
Det är jag och min mamma som är uppkopplade till Com Hem 24mbit ngt piss med Netgear Router och Modem som vi fick me de.. (Detta fick vi för 4år sen.) Har alltid tyckt de e router/modem eller både och som strular.. inte själva internet.
Problemet är att om Båda är på samtidigt får båda konstant drops av internet..
Spelar jag HoN + sitter på skype samtidigt som mamma surfar + msn så loggas vi båda ut ur MsN/Skype var 5e minut (Men HoN disconnectar inte och webbläsare funkar utmärkt)
Spelar jag WoW (inget annat uppe som kräver internet) medan hon gör sitt så får ja dc varannan minut..
De slutar me att jag begränsar morsans tid på internet o skiter i routern helt då funkar internet klockrent för mig om jag e direkt kopplad till modemet.
De funkar t.om OKEJ om jag drar ut morsan men fort e kopplad "Jag > Router > Modem" får väl ngn dc i timmen max.
Vi ska flytta om ca 1-4 månader (beror på hur de går me o sälja huset..) så vi orkar helst inte byta internet leverantör nu. vi tänker byta till BBB när vi flyttat men tills dess vad göra? Köpa nytt modem som har flera utgångar ? (Kan lägga till att hon har bärbar så hon skulle uppskatta trådlöst)
Några köpråd på ett modem som klarar det? (under 1000 lappen helst.. )
Hjälp mig SweC Tacksam för hjälp