Internet leverantör fiber(Viaeuropa)

Permalänk
Medlem

Internet leverantör fiber(Viaeuropa)

Det är så här att jag ska skaffa 100/100 men vilken leverantör rekommenderar ni ut av dessa nedan?
Det är dom jag har att välja emellan

Leverantör Månadskostnad Startkostnad Bindningstid
Alltele 345 kr 225 kr Ingen
Bahnhof 334 kr 0 kr Avtalet löper 3 månader i taget
Bitcom 349 kr 0 kr Ingen
Blixtvik 349 kr 0 kr Ingen
BRAVO 399 kr 0 kr Ingen
Bredband2 335 kr (167 kr) 0 kr Ingen
Connect2IP 330 kr 0 kr 1 månad
Telecom3 Networks AB (T3) 349 kr 0 kr Ingen
Tele2 495 kr 0 kr Ingen

Mvh G

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

jag skule valt Bahnhof, valdigt egna me bra, inga egna erfaren heter dock...

Permalänk
Medlem

Bahnhof eller Connect 2 IP har jag erfarenhet med 100% funktion.

Bredband 2 = undvik

De andra har jag ej provat

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

jag har T3 och det är inga klagomål här inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Bahnhof eller Connect 2 IP har jag erfarenhet med 100% funktion.

Bredband 2 = undvik

De andra har jag ej provat

vad är fel på bredband2. inga problem med om för mig iaf.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Okej, tackar guys!

Ja banhof har det lutat mest åt, har hört väldigt gott om dom. Men connect ip2 är det något nytt? Bredband2 har juh någon kampanj just nu därav att månadskostnaden är så billig.

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Funderer på hvilken ISP jeg skal velge og lurer på om noen kjenner til noe om Telecom3? Er de like bra som Bahnhof? Har de en bra kundetjeneste ved problem? etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

vad är fel på bredband2. inga problem med om för mig iaf.

Bredband 2 har haft uppenbara problem när man haft dem hoss ViaEuropa. Deras support vägrar ta ansvar och skyller på ViaEuropa. Fasten kunderna hoss Bahnhoff och Connect2IP ej har problemet på samma lina. Dom kör mytoman styrle enligt någon förbestämd lista på supporten (om man kommer dit, Bredband2 har ibland 1-1,5 timmars telekö, erkännt sämst i sverige, läs runt lite på forumet).

Rätt kul när mitt nät är nere och grannens under mig fungerar så säger Bredband 2 supporten "Det är fel på ViaEuropas switchar i källaren" =). Man tappar förtroendet rätt lätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Bredband 2 har haft uppenbara problem när man haft dem hoss ViaEuropa. Deras support vägrar ta ansvar och skyller på ViaEuropa. Fasten kunderna hoss Bahnhoff och Connect2IP ej har problemet på samma lina. Dom kör mytoman styrle enligt någon förbestämd lista på supporten (om man kommer dit, Bredband2 har ibland 1-1,5 timmars telekö, erkännt sämst i sverige, läs runt lite på forumet).

Rätt kul när mitt nät är nere och grannens under mig fungerar så säger Bredband 2 supporten "Det är fel på ViaEuropas switchar i källaren" =). Man tappar förtroendet rätt lätt!

Du vet om att Bredband2 inte har något som helst att göra med switchen i källaren? Det är ViaEuropa som kör den. Att Bredband2 ens skulle göra något som gör att dom inte skulle fungera ute på en viss i punkt ViaEuropas nät är omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik.:

Du vet om att Bredband2 inte har något som helst att göra med switchen i källaren? Det är ViaEuropa som kör den. Att Bredband2 ens skulle göra något som gör att dom inte skulle fungera ute på en viss i punkt ViaEuropas nät är omöjligt.

Du läste inte mitt inlägg va? Det är just det som är problemet.

Bredband 2 skyllde på att felet låg hoss ViaEuropa, samtidigt som min granne som hade Bahnhof inte hade problem. Skulle det vara ViaEuropas fel så skulle juh hans nät vara nere också. Felet låg hoss Bredband2, ingen annan stans. Dom skyllde ifrån sig, flertal gånger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Du läste inte mitt inlägg va? Det är just det som är problemet.

Bredband 2 skyllde på att felet låg hoss ViaEuropa, samtidigt som min granne som hade Bahnhof inte hade problem. Skulle det vara ViaEuropas fel så skulle juh hans nät vara nere också. Felet låg hoss Bredband2, ingen annan stans. Dom skyllde ifrån sig, flertal gånger.

Vad har det med saken att göra? Din port i switchen kan t.ex. vara blockerad automatisk pga flooding, arp poisioning, loop etc. Isåfall är det switchen själv som stänger mot dig för att skydda din granne. Fortfarande inget som har med ISP'en att göra.

Permalänk
Avstängd

Kör alltele.

Super support och stabil lina

Har dom själv 100/100

Deras VPN IGhost tjänst fungerar skitbra med

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Nå var spørsmålet kun om Telecom3 i det hele tatt var noe å satse på, ikke noe om Bredband2 (og de problemer de har med sin kundetjeneste ) eller Alltele (det alternativet har jeg ikke via mitt boligselskap og Via Europa).

Trenger litt mer info enn det jag kunne finne her på Sweclockers og ute på nettet for jeg velger enten Bahnhof eller Telecom3.

Tusen takk på forhånd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik.:

Vad har det med saken att göra? Din port i switchen kan t.ex. vara blockerad automatisk pga flooding, arp poisioning, loop etc. Isåfall är det switchen själv som stänger mot dig för att skydda din granne. Fortfarande inget som har med ISP'en att göra.

Du förstår fortfarande inte, du läser inte ens mina tidigare inlägg.

Det fanns inget problem hos ViaEuropa, varken i sladdarna ELLER i Switchen, det var inte uppdatering av softvaran i switcharna som Bredband2 syftade på. Det vara bara skit helt enkelt som totalt försvann vid övergång till Bahnhof. Om switchen skulle ogilla mig så varför skulle jag inte uppleva detta hoss Bahnhof, jag bytte inte precis mina internet vanor bara för jag bytte leverantör.

Visa signatur