Tele2 Netgear Gateway lägger av när jag loggar in på MSN

Permalänk

Har haft den inkopplad direkt efter kabel-tv modemet (30/2 M/Bit), funkerade klokrent efter firmware 16 men efter någon månad började jag få problem igen, gick då in via admin sidan och så att ytterliggare uppdateringar hade gjorts. Efter att jag ringt till supporten så fick jag konstaterat att jag inte var den enda med detta problem, och fick då svaret att dom väntade på svar ifrån netgear. Nu efter att ha väntat 2 månader på svar så var som sagt svaret att dom beräknar att få en fungerande uppdatering 2012-01-12.
Problemen som jag har haft är att samtalen bryts trots att där inte är någon belastning på bredbandet, samt att själva nätverksdelen i gatewayen kopplar ner dvs jag ser att den kopplar ner då div nerladdningar har blivit avbrutna.
Har för tillfället kopplat bort Tele2:s gateway och ersatt den med min D-Link DIR-655 och efter det så har jag inte haft några störningar över huvudtaget... ja förutom att telefonin inte är inkopplad ( ganska skönt att slippa alla telefonförsäljare)

Permalänk
Medlem

Okej... låter inte bra. experimenterar nu själv att ha EVG2000 gateway före min DIR-655 router just för att kunna ha IP-telefoni igång. Ringer i princip ALDRIG så har inte märkt av att det bryter, inte heller har gatewayen kopplat ner sig själv någon gång ännu.

Det som vore extremt segt är om jag porterar in mitt telefonnr från fasta linan till IP-telefonin och att det sen börjar jävlas!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”