Hjälp med Samsung UE46C6005 från kunnig alt ny gaming tv för 360(CoD)
Hejsan!
Har för någon månad sedan köpt en ny tv 46" led Samsung UE46C6005.
Tidigare(sovrumms tvn) hade jag en 42" philips lcd tv.
Nu till problemet. När jag spelar call of duty på Samsungen så känns det inte som siktet hänger med kontrollen riktigt. Utan hela tiden går förbi vart man vill sikta, så man tappar i känslan och finaimandet så att säga.
Min philips känns som det flyter på och sitter perfekt, likaså på min gamla samsung 26" t260 som jag har som dator skärm.
Någon som känner till någon speciell inställning på Samsung UE46C6005 för att känslan ska bli bättre?
Någon motion inställning eller liknande? Eller är tvn bara inte bra nog för att spela just COD på?
Andra spel som NHL,Battlefield osv så känns det som det fungerar fläckfritt, utan enbart COD som är SPELET som jag ska spela, som det känns som den inte hänger med fullt ut i.
Om någon känner till något om detta, så väääldigt tacksam för hjälp!
Annars om tvn bara är kass för att spela högkrävande fps spel, så tas tips imot mot av en billig lcd tv(helst märkena samsung,sony,philips) 32-42" size jag kan ställa i datorrummet för att använda som spelskärm för 360/skärm för stationär jag bygger ihop/tv i gästrum.
Återigen tacksam för all hjälp!
Är tyvärr för besatt för Call of Duty serien och online spel läget, så kanske inte uppskattas av tjejen med ännu en tv för enbart spelandes skull men vad gör man?