Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Alla som kör crossfire vad jag vet.

Permalänk
Medlem

okej, tack för hjälpen. Då är det bara tålamod då. Höll på att skicka kortet åt helvete! Då är det inte kortets fel utan spel företagen

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Om någon är sugen på att lira så är det bara komma in på Mumble;

handa.mine.nu port 1337

Permalänk
Medlem

Dx9 verkar ju (också) bugga sig med Vatten och texturer isåfall :/

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är så mycket problem med många snipers, däremot medic med m60. Vid något tillfälle tror jag det var runt 90% av motståndarlaget.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalathegreat
>200. M60 <3

Meh, hur svårt är det som medic... man får ju poäng från alla håll och kanter utan att direkt göra någonting

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Något som jag finner extremt irriterande är spawn protection.

Man springer efter någon som man ska kniva, man ska precis kniva och då spawnar det en som man får auto-aim på istället som inte dör. Slutar med att man själv dör istället. Eller när man dödar en massa folk och medics springer omkring och revivar och folk får spawn protection...

Man kan ju dra ner på det lite t.ex. inget skydd när man spawnar på någon i squaden. Och ingen protection vid revive men man får ingen extra "death" om man inte hinner överleva kanske en 5 sek.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Något som jag finner extremt irriterande är spawn protection.

Man springer efter någon som man ska kniva, man ska precis kniva och då spawnar det en som man får auto-aim på istället som inte dör. Slutar med att man själv dör istället. Eller när man dödar en massa folk och medics springer omkring och revivar och folk får spawn protection...

Man kan ju dra ner på det lite t.ex. inget skydd när man spawnar på någon i squaden. Och ingen protection vid revive men man får ingen extra "death" om man inte hinner överleva kanske en 5 sek.

Håller med, dumt som bara den som det funkar nu.

Sen att netcode/hitbox är helt åt helvete är ju också nått man kan tycka borde vara prio att patcha, vet att det fungerar bra för många, men det är allt för ofta jag sätter ett magasin i någon (och träffar), utan att döda, fett frustrerande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordaxus
Om det är mer folk än mig som tröttnat på att det är 20 snipers på varje server jämt så får ni gärna spela med oss på vår server.
Vi testar just nu med att man inte får använda sniper vapen alls.

Tanken är att höra vad folk tycker, är det roligare för de flesta spelarna om snipers inte blir överrepresenterade.

Recon class är annars helt godkänd att spela med.

Servern:
Hardcore - Chaos Tribe

va/ är inne där ..så äre tomt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Håller med, dumt som bara den som det funkar nu.

Sen att netcode/hitbox är helt åt helvete är ju också nått man kan tycka borde vara prio att patcha, vet att det fungerar bra för många, men det är allt för ofta jag sätter ett magasin i någon (och träffar), utan att döda, fett frustrerande.

Du kör normal, kom spela HC.

Permalänk
Medlem

hitboxen buggar som f*n oavsett normal/hc dock har du mindre hp så därför lättare å döda i hc.
De största problemet här är latens skillnad mellan du å din motståndare.
Känt problem för wow´are å de är inge som man försöker fixa då de ställer mer krav på hårdvaran.

1: Hitta en server med låg ping (å inga lagg under spelet´s gång)
2: Du å alla andra har jämförbara värden på latens.

Då kommer du ha samma "sido" effekt på alla spelare

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Meh, hur svårt är det som medic... man får ju poäng från alla håll och kanter utan att direkt göra någonting

Jaaa man måste vara skillad. Man får inte ha kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Är fortfarande rätt stora problem med blinkande texturer i CF. Tyvärr är nog enklaste lösningen i nuläget att slå av ena kortet.

Testa att dra ned Mip-map nivå tror jag det var. Ska kolla exakt vad det heter då jag kommer hem från jobbet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Du kör normal, kom spela HC.

Den är precis lika dålig i HC....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Så testat att köra med att banna snipers nu och spelet blir roligare med bra mycket mer intensiva "firefights".

Men kommer återställa servern nu så man får mer spelare, så alla är välkommna.

Admins är aktiva på servern och vi är inte 15 år och tycker att vi beter oss relativt moget iaf.

Så bara att joina och om vi admins gör något dumt så ge oss kritik så vi kan få till en trevlig server där folk vill spela.
Numera heter servern: CONQUEST - HARDCORE - CT

Permalänk
Medlem

Antingen kör man med Vsync, får det att flyta finfint, men med input lag så att det blir ospelbart.

Eller så kör man utan vsync, så att även om det flyter på i 150 FPS känns som 20-30FPS, dock utan input lag.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Någon sweclock grupp som kör bc2 eller? Är sugen på att köra bc2 med Mumble o röjja !

svara här om ni vet

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Någon sweclock grupp som kör bc2 eller? Är sugen på att köra bc2 med Mumble o röjja !

svara här om ni vet

Du läser ju inte direkt några trådar lol. Finns en tråd dedikerad till BFBC2 nicks?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssa87
okej, tack för hjälpen. Då är det bara tålamod då. Höll på att skicka kortet åt helvete! Då är det inte kortets fel utan spel företagen

Inte direkt en perfekt fix, men vid varje banstart stänger jag av och på vsync, och problemet försvinner tills nästa loadingscreen, bättre än inget

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordaxus
Så testat att köra med att banna snipers nu och spelet blir roligare med bra mycket mer intensiva "firefights".

Men kommer återställa servern nu så man får mer spelare, så alla är välkommna.

Admins är aktiva på servern och vi är inte 15 år och tycker att vi beter oss relativt moget iaf.

Så bara att joina och om vi admins gör något dumt så ge oss kritik så vi kan få till en trevlig server där folk vill spela.
Numera heter servern: CONQUEST - HARDCORE - CT

Orankad server ?

På rankade får man inte banna någon klass. Får hoppas ingen rapporterar iaf, är nog lite mer spännande fighter utan snipers.

Permalänk
Medlem

Blir bättre för varje dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Orankad server ?

På rankade får man inte banna någon klass. Får hoppas ingen rapporterar iaf, är nog lite mer spännande fighter utan snipers.

Det lär ju bli lite mer intensiva strider då fler faktiskt deltar i spelet. Istället för 10 vs 10 deltagande får man kanske 14 vs 14 som aktivt deltar i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Är väl inte tillåtet att förhindra spelare att använda vissa vapen?

Börjar hoppas på att det blir som BF 2 där verkligen barar de noobigaste av alla noobs som använda sig av unlocks.. men men till skillnad från bf2 så är de första vapnen här helt värdelösa men vissa är sjukt bra och bör fixas, tex m60 och CG.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig på att man ibland får ett annat vapen när man blir återupplivad av medic?
Tar man det vapnet som ligger närmast eller varför blir det så?
Störigt...

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att registrera mig som veteran? Skriver in min gamla uppgifter, men varken BF2, BF2142 eller BF1 vill fungera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
http://bfbc2.statsverse.com/sig/clean1/pc/Handa.png
Blir bättre för varje dag.

Min gick ner efter gårdagens runda
Får skylla på det var långfredag och svärföräldrarna hade alldeles för mycket öl hemma.

Nä nu är det dax att exprimentera lite med rendahead se om man kan slippa behöva skjuta 1meter framför folk som springer

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Är det bara jag som stör mig på att man ibland får ett annat vapen när man blir återupplivad av medic?
Tar man det vapnet som ligger närmast eller varför blir det så?
Störigt...

Antagligen har personen som ressar dig plockat upp ditt kit eller någon annan, annars får man alltid samma kit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Testa att dra ned Mip-map nivå tror jag det var. Ska kolla exakt vad det heter då jag kommer hem från jobbet.

Jag löser det genom att alt + enter och alt + enter så försvinner det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Med tanke på trådens namn så, tänkte inte lägga till flera tusen på min friendlist.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Är det bara jag som stör mig på att man ibland får ett annat vapen när man blir återupplivad av medic?
Tar man det vapnet som ligger närmast eller varför blir det så?
Störigt...

Stör mig som fan på när medic's spam ressar en, så dör man av samma kille 3 gånger till. Speciellt när man finslipar sin setup. Också kan man inte skriva när man är död. Så in i helvete störigt ;/

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Hur fasiken joinar jag en server om jag bara har ip't till servern?