Kakelplattor med Floppydesign

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heymid
April, april, din dumma sill! Sweclockers kan lura dig vart dom vill!

Fast ändå inte...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

vill ha! 8D

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Ingen länk till Eness, så det luktar april april

Permalänk
Hedersmedlem

Vill ha på kontoret

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Som jag ser det är det mesta på den sidan konceptkonst och inget som kommer att säljas. Bara designers som har roligt och ställer ut ibland för allmän beundran

Permalänk
Medlem

måste.... ha....!!!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Häftigt!

De har till och med tagit med "CH" i nedre vänstra hörnet. Någon som vet vad CH står för?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Häftigt!

De har till och med tagit med "CH" i nedre vänstra hörnet. Någon som vet vad CH står för?

Det står inte CH utan HD, för High Density. Standarden hade från början 700MB. Tror Apple Macintosh var första konsumentdator med 3,5" floppies. 1984. Möjligen att sista versionen av Lisa kom före med 3,5" (hade special 5 1/4" med rekordhög kapacitet från början), osäker där.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Det står inte CH utan HD, för High Density. Standarden hade från början 700MB. Tror Apple Macintosh var första konsumentdator med 3,5" floppies. 1984. Möjligen att sista versionen av Lisa kom före med 3,5" (hade special 5 1/4" med rekordhög kapacitet från början), osäker där.

Ahaa! På så sätt! Då är det inte nedre vänstra hörnet utan övre högra hörnet! Blir ju CH när man vänder på det upp och ner.

Tack för svaret!

Standarden hade inte från början 700MB. Det hade CD formatet. Jag tror att du menar 700 KB. Det är lätt att skriva fel där eftersom en MB idag inte är mycket i jämförelse med de GB och TB diskar som vi har idag i våra datorer. Så man kan få för sig att man kunde få plats med filer i MB storlek på gamla disketter.

Vanliga 3,5" disketter hade 1,44 MB som jag minns det. Det blev också den sista diskettstandarden. Men jag tror att det ska ha funnits också varianter med upp till åtminstone 2 MB (är inte säker på exakt hur mycket) i samma storlek 3,5".

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
...Standarden hade inte från början 700MB. Det hade CD formatet. Jag tror att du menar 700 KB. Det är lätt att skriva fel där eftersom en MB idag inte är mycket i jämförelse med de GB och TB diskar som vi har idag i våra datorer. Så man kan få för sig att man kunde få plats med filer i MB storlek på gamla disketter...

700KB självklart, skrev fel.:p

Tror t o m att allra första generation endast var enkelsidiga med 360KB. Sony skapade formatet om jag minns rätt.

Eftersom jag varit med sedan 1977 i datorvärlden och startade med 5 1/4-tums disketter som rymde drygt 110KB från början med Apple ][ har jag trots allt lite hum. Disk ][ som den hette kom sista åren på '70-talet. Vida mycket bättre än kassett.:P Wozniak konstruerade kontrollern med extremt få IC-kretsar för sin tid. Amerikanska Shugart tillverkade första omgångarna medan senare var japanska Alps. Ville man ha perfekta prestanda kalibrerade man dem genom att vrida stegmotorn och titta på vågformen på oscilloskop. Riktigt hantverk, haha.

Får skylla på åldern gällande skrivfelet. Nu ska jag tälja vidare på min käpp!:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adchen Hahah! Ska få badrummet renoverat nästa vecka, kanske ska be dom använda det här kaklet?

Riktiga nördar lämnar inte datorn för så oviktiga saker som att duscha...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

14 på nördtestet...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.