Permalänk

Ny dator 10k

Det är dags för mig att köpa en ny dator. Datorn kommer att användas till surfande, lagring och framförallt spelande. Just nu lirar jag mest Heroes of Newerth men jag vill gärna att datorn skall kunna klara av de nyare spelen också t.ex. modern warfare 2, starcraft 2 och diablor 2.

Jag har slagit ihop detta packet och undrar om det finns något som kan bli bättre. Som ni ser behöver jag inte mus, tangentbord och ljud.

http://www.ladda-upp.com/bilder/32802/datork-C3-B6p

EDIT: Jag får inte till blden men ni kan klicka på länken.

Permalänk
Medlem

Kanske försöka klämma in ett 5850 så du klarar de nya spelen smärtfritt :)?

Permalänk

Då hamnar slutsumman på 11 322kr vilket jag kanske skulle tänka mig att lägga ut. Är det stor skillnad på korten? Isf. lägger jag nog gärna på en tusenlapp.

Permalänk
Permalänk
Keeper of Traditions

Antar att du menar diablo 3, då 2'an har ett par år på nacken.

Och inget av de spelen du nämner kommer behöva någon särskilt stark dator, men bygg datorn själv så får du in ett 5850 istället. Annars är det bättre med t.ex ett 4890 istället för 5770.

Sen är det förbjudet att bump'a, läs reglerna innan du postar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

5850 presterar mycket bättre än 5770 så har du pengarna för att köpa ett sånt istället så ska du naturligtvis göra det. Nu orkar jag inte länka massa tester men det finns på google.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13asement
bump

Fy
*låst*