SFW: Stilrent och rymligt med NZXT H9 Flow RGB+

Permalänk
Melding Plague

SFW: Stilrent och rymligt med NZXT H9 Flow RGB+

Skåda den nya generationens NZXT-chassi och vinn ett eget exemplar!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut. Men 3500kr är lite styvt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Nog ger den fjärilar i magen med prislappen får ju lianli för det nästan så kvalitet bör ju vara harrejessus för det , Men vist det är lite snyggt med vinklade fläktar fram

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Problemet är just konkurrensen. För halva pengarna får jag ett bequiet lightbase 600 LX med 4st RGB fläktar av toppklass. Svår motiverat med detta. Dessutom har corsair kampanjer på 3500x (8-900kr) och 6500x (1400kr), vilket gör det typ tjänstefel att hosta 3500kr för detta..

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, men jag tycker nog Lian li O11 RGB med Phanteks D30 fläktar som jag har är snyggare och det var ungefär samma pris. Det känns som att man borde få lite mer "paketrabatt" för att göra det här riktigt attraktivt.

Permalänk
Medlem

Vackert filmat SFW som vanligt!
(även om de blir ytliga när man inte kan få nån känsla för hur chassit blir med komponenter i sig)

Snyggt, stilrent, flexibelt chassi med lite finurlig fläktplacering
Jag köpte H7 nyligen och känner igen mig i mycket!
Med det sagt så ser jag inte heller värdet riktigt för ett pris på 3500 kr.

*edit*
Å andra sidan är det ett lite missvisande pris, då den börjar från ca 2000kr för icke-RGB och från ca 2500kr för RGB (beroende på färg osv) om man kollar prisjakt.
Mer överkomligt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

OMG så läckert chassi bara synd att priset ska vara så högt..
snyggt filmat som alltid o visst blir man sugen yummy
en stor bjässe med ett högt pris vore en dröm att äga detta

Permalänk
Medlem

Härligt när chassin gör plats för en 420mm radiator.

Permalänk

Nja, säkert ett utmärkt alternativ för rätt målgrupp. Jag har sedan länge fastnat i smaller is better. Dock är akvarie-stuket rätt trevlig och kan vara något som tillför hela rummet tom.
Verkar vara en bra produkt och NZXT är en tillverkare jag tycker om, H1 är fortfarande ett chassie jag kör ...

Permalänk

Ett fantastiskt 🙌 chassi

Jag behöver en , ska bygga nytt och gärna med den här superburken ⭐️

Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt skrivbord till ett dedikerat rum för gaming, har RGB panels, Govee Pixel Light, Curtains...hela skiten! Behöver detta galet snygga chassi för det!

Permalänk
Medlem

Har skaffat nyss Nzxt tangentbord och mus är skall bygga en antingen amd eller intel dator gillar det med RGB saker

Permalänk
Medlem

Säger bara vilket chassie. Det är både rymligt, snyggt, och älskar de lutande fläktarna för bättre kylning och att dessutom få plats med en stor CPU kylare gör ju saken bara ännu bättre!

Visa signatur

AMD 7800X3D | Tuf B650 plus wifi | Kingston fury 32GB 6000mhz | Asus TUF 4070 Ti Super | Kingston 2TB | Corsair icue 4000D RGB | H100 AIO.

Permalänk
Medlem

Blir så sugen på detta chassi, tittar på delar för att bygga ny dator denna gången blir det med AMD, är gammal gubbe men gillar rgb i massor, ska blinka å lysa när man brukar datorn.

Permalänk
Medlem

Det började precis klia i kabeldragarfingret.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem

Blir genast sugen på att se hur jag kan få till ett custom-vattenkylt bygge med allt utrymme och intressanta vinklar.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  ASUS RTX 2080ti Dual OC
Gigabyte X870 Aorus Elite Ice  gskill Ripjaws M5 32gb CL28 6000mt/s
Ryzen 7 9800x3d  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett rätt maxat chassi.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut! Det hade varit en perfekt ersättare för Fractal Design 7 chassit som barnens dator är byggd på. Tyst chassi, men tyvärr lite väl restriktigt för de komponenterna som sitter i.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Haha videon påminner om "Bentley"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Haha videon påminner om "Bentley"

Hehe, kul jämförelse där
Finns sanning i den, förutom att när man knackar på på toppen på det här det här chassit så skramlar det en del
(hade kanske varit bättre om skruvarna bak varit fastskruvade dock)

Sidospår kanske, men min H7 skramlar en del också från panelerna...
jag monterade tunna "möbeltassar" på panelerna (där de ligger mot själva chassit) vilket dämpade värsta skramlet.
(de allra minsta/tunnaste från det här paketet på Rusta om jag minns rätt: https://www.rusta.com/sv-se/hem-och-inredning/mobler-och-inre... )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

nzxt produkter generellt har alltid lockat mig, liksom bequit och fractal design, men nzxt chassi är det som planeras nästa bygge i, och sannerligen ett av de snyggaste och trol ett av de bättre beträffande rymlighet och smarta lösningar. I dagsläget är de svårt att sticka ut på chassimarknaden, vilket ja tycker nzxt lyckas med i många avseenden.

Permalänk

Har kört nzxt chassi tidigare och de har varit bra, men priset som sagt..

Permalänk

Priset reflekterar ju tveklöst kvaliteten i bygget. Jag har personligen aldrig haft budgeten att kunna gå dyrare än strax över tusenlappen på chassi, så nåt sånt här får man nöja sig med att dagdrömma om. Men riktigt vackert är det 🤤

Visa signatur

AI-BURKEN: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem

Gillar att det är väl tilltaget, att man kan få plats med dubbla rejäla radiatorer, bra kabeldragning samt att det har stöd för moderna modekortsstandarder. Och som inbiten RGB-motståndare måste jag tyvärr erkänna att detta chassi ser riktigt vräkigt och snyggt ut.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem

Topp 3 snyggaste chassin jag sett, skulle vara läckert att visa upp på skrivbordet. Generellt gillar jag inte glassidor men detta var riktigt tjusigt!

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Glädje.

Bra pris om man inte byter chassi varannat år.

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa något från nzxt igen, efter vad som framkom om deras affärer för några månader sedan.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Väldigt stilrent och framförallt stort. Jag har inte så många kablar, får nog hitta mina gamla 970 i SLI för att fylla ut. Det kan bli ett spännande bygge. Annars får det plats en hel del pokemonfigurer till sonen.