Mac känna igen tangentbord

Permalänk
Medlem

Mac känna igen tangentbord

Jag har ett problem med min mac att jag får inte upp den rutan när jag sätter i ett windows tangentbord så att jag kan synca knapparna. Kan man manuellt "synca" om tangentbordet så att den fattar vilken knapp som är vilken? Hur i så fall? tackar på förhand!

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Systeminställningar > Tangentbord > fliken "tangentbord" > knappen "Specialtangenter" nere i det högra hörnet.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Avstängd

Tror inte det går utan rutan "försvinner" just för OS:et märker att det är ett win tangentbord, men om du sätter i ett Mac-tangentbord så poppar rutan upp igen för att OS märker att "rutan är kompatibel med Mac-tangentbordet". Hänger du med?:)

Så jag tror att lösningen ligger i att du använder ett Mac tgb.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
http://imgur.com/0GoGv.png

Systeminställningar > Tangentbord > fliken "tangentbord" > knappen "Specialtangenter" nere i det högra hörnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Tror inte det går utan rutan "försvinner" just för OS:et märker att det är ett win tangentbord, men om du sätter i ett Mac-tangentbord så poppar rutan upp igen för att OS märker att "rutan är kompatibel med Mac-tangentbordet". Hänger du med?:)

Så jag tror att lösningen ligger i att du använder ett Mac tgb.^^

aa Jag hänger med för grejen är den att jag kan inte skriva "< >" tecknena på windows tangentbordet utan den knappen som annars är brevid "Z" är nu till vänster om 1an på tangentbordet. Fattar inte hur detta har hänt för har en kompis som har använt detta windows tangentbordet till sin mac och programmerat med det länge utan några problem. Fungerar dock inte för mig att ändra denna jäkla tangenten eller i alla fall så fungerar det inte korrekt för mig Vet inte heller var man ändrar en sånn sak, ändringen då alltså. Så var inte riktigt den "Special tangenterna" som jag letade efter utan hur man får datorn att fatta att detta är ett stort tangentbord och den "< >" tangenten, var den ska ligga.

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Det kanske inte direkt är den lösning du söker på ditt problem, men jag var ute för ungefär samma sak då jag ville använda mitt Keytronics till min Mac. Dessutom ville jag ha {[]}| där jag är van. Min lösning var att modifiera en tangentbordslayout med programmet Ukelele.