Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osnolsson
Dock hört att radeon inte är bra alls

Var har du hört det? Ati's toppkort piskar skiten ur Nvidias toppkort alla dagar i veckan. Köper man Nvidia nu kan man lika gärna skjuta sig i foten.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osnolsson
Dock hört att radeon inte är bra alls

De är i särklass bäst i din prisklass. De är bäst i de flesta prisklasser. Om inte alla. GTS 250 är ingen match för 5770.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Var har du lyckats höra att Radeon inte är bra? Har själv ägt flera radeon-kort och är mycket nöjd med dessa, och som sagt är de i särklass bäst i sin prisklass.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osnolsson
Dock hört att radeon inte är bra alls

En idee är att kolla tester på kort om du nu ser om Nvidia är bättre än ATI i den prissklassen. Vad jag vet är dom inte det.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osnolsson
Dock hört att radeon inte är bra alls

Det var det dummaste jag hört nån gång... Lyssna på dem som kan det här, och kom inte med påhittade argument för att ta dina paket istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Innan 48XX serien så trodde i princip alla här på sweclockers såväl som många andra datorforum att ati var långt efter nvidia i allt som rör grafikkort, dåliga och buggiga drivrutiner var väl det svartaste fåret. Inget fel på ATI/Radeon idag dock, ogillar CCC men prestanda/pris är ju betydligt bättre än nvidia.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpur
http://pici.se/pictures/LWmtIJMKc.jpg

Köpte de packetet men fick till svar att nätagget behövs bytas ut för att den inte passar till det grafikkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osnolsson
Dock hört att radeon inte är bra alls

Citat:

Ursprungligen inskrivet av osnolsson
Dock hört att radeon inte är bra alls

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Här kommer ännu ett förslag bara för att krångla till det.

http://img176.imageshack.us/img176/6759/athlon630och5770.jpg

Jag har valt Athlon x4 630 för den är så prisvärd enligt min mening trotts avsaknaden av L3 cache. I spel är det ju grafikkortet som drar största lasset och som några andra paket innan så har mitt paket ett 5770 och det är utan att spräcka budgeten. Samsung F3 är i princip den snabbaste hårddisken till det bästa priset. Inget lågbudget-moderkort heller. Som några har sagt så är FSP ett bra och pålitligt lågprisaggregat.

mkt bättre än det paketet kan man inte få för 6k i speldator väg, självklart ska du satsa på 5770 ist för 5750.
Ati radeon har dom bästa korten enligt mej just nu.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osnolsson
Köpte de packetet men fick till svar att nätagget behövs bytas ut för att den inte passar till det grafikkortet

köpt till följande så ska det fungera.

http://www.inet.se/artikel/8600959/adapter-2x-molex-8-pin-pci...

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

bytte nätagg ist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Här kommer ännu ett förslag bara för att krångla till det.

http://img176.imageshack.us/img176/6759/athlon630och5770.jpg

Jag har valt Athlon x4 630 för den är så prisvärd enligt min mening trotts avsaknaden av L3 cache. I spel är det ju grafikkortet som drar största lasset och som några andra paket innan så har mitt paket ett 5770 och det är utan att spräcka budgeten. Samsung F3 är i princip den snabbaste hårddisken till det bästa priset. Inget lågbudget-moderkort heller. Som några har sagt så är FSP ett bra och pålitligt lågprisaggregat.

1+, det bästa du kan få skulle jag säga. Ska köpa ett liknande i slutet av månaden

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk

Hur får man det där fraktfria från sweclockers?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Det är inge fel på Ati... du får mer för pengarna genom att köpa ett ati kort. Allt är igentligen en smaksak nvidia elr ati.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk

Äre stor skillnad på ett grafikkort som har 512 jämfört med ett med 1 GB ?