Billig bärbar dator.. (spel) runt 6000kr

Permalänk
Medlem

Billig bärbar dator.. (spel) runt 6000kr

Är nu ute efter en bärbar dator som jag ska ha när jag åker till polare och inte orkar släpa med mig stationära datorn..

har kollat lite på
http://www.pccity.se/product/datorer-pc/barbar-dator/ASLXPQ40...

dock så är väll processorn inte den värsta men grafikortet är typ perfekt..

spelen som jag ska spela är WoW och CoD:MW2. kommer säkert vara lite fler spel men det är dom 2 spelen som kommer spelas för det mesta.

har ett max pris runt 6000kr.. men runt 5000kr är att föredra.. och vet att det är ett extremt lågt pris och att man inte får mycket för dom pengarna..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Baah hate vart perfekt dock så kan jag inte köpa precis just idag =/ måste ner till banken och fixa så blir som tidigast i mitten av veckan (dvs att dom 24 som finns klar kommer förmodligen vara slut)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Är toshiban prisvärd? bra, dålig osv.

Permalänk
Medlem

Det var 25st när erbjudandet började, när SweC 5.0 kom. Så dom är nog kvar hela veckan minst :3

@ Fillesa
Ja, asså jag tycker den är prisvärd iaf. Äger dock ingen själv.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hmm då hoppas jag verkligen att dom finns kvar i slutet av veckan så blir det en sån så länge inte sambon ändrar sig ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Acern! Finns ingen annan laptop med den spelprestandan i den prisklassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Acern! Finns ingen annan laptop med den spelprestandan i den prisklassen

Hmm dock så är den 1000kr dyrare och har märkbart sämre processor och aningen slöare minnen

Edit: efter att ha sökt lite så tror jag nog att det blir acern ändå.. då tydligen så är T4400 bättre än T6500.. i alla falll enligt den listan som jag hittade
http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core2+Du...

T6500 på plats nr 279 och T4400 på 258

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag väljer med imellan dessa 2. Är det värt att pynta 1000kr extra för acern ? Eller Räcker Toshiban. Provspelat en del spel men fastnat för BF2 och till viss del Batman Arkham Azylum.
Kan noll och inget om Ati nu för tiden. Kört Nvidia sedan X850 serien blev utbytt.

Tack på förhand.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Baah hate vart perfekt dock så kan jag inte köpa precis just idag =/ måste ner till banken och fixa så blir som tidigast i mitten av veckan (dvs att dom 24 som finns klar kommer förmodligen vara slut)

Köpt med faktura?

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Hmm dock så är den 1000kr dyrare och har märkbart sämre processor och aningen slöare minnen

Edit: efter att ha sökt lite så tror jag nog att det blir acern ändå.. då tydligen så är T4400 bättre än T6500.. i alla falll enligt den listan som jag hittade
http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core2+Du...

T6500 på plats nr 279 och T4400 på 258

Japp T4400 är något snabbare, 2,1 vs 2,2ghz och mindre cache. Lätt att lura sig på högre nummer så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Japp T4400 är något snabbare, 2,1 vs 2,2ghz och mindre cache. Lätt att lura sig på högre nummer så att säga

Hur stor roll har det att det är ddr2 minne och inte ddr3?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att skillnaden är så stor i vanligt användande.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Besluta mig nu för att det blir acern dock på ett annat ställe för samma pris så länge inte mediamarkt har något bättre / billigare..

men tack för hjälpen alla

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Finns på Elgiganten denna vecka för 6.....

Visa signatur

Kelimutu

Permalänk
Medlem

vet där jag ska beställa den idag så länge dom inte har ngt bättre på mediamarkt

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Svårt att tro att dom har nåt med bättre pris/prestanda. Om dom inte har samma dator fast billigare

Permalänk
Medlem

var nere på mediamarkt idag och dom hade INGET i samma prisklass och kunde inte äns ta någon dator och ta ner till samma pris..

ett EXTREMT bra pris för en helt okej dator Hoppas min kommer hem imorn så kommer det kanske upp lite bilder ^^

Visa signatur

here we go!