skaffa vattenkylning system
Hej, jag har funderat ett tag nu på att skaffa vattenkylning och letar lite info och kostnader etc.
Har en HD 4850x2 som låter som bara den när man spelar lite mera krävande spel och blir ganska varm. (ca 40 "vanligt" och ca 50-65 i load, för 60 är ganska mycket för ett grafikkort ? =D)
Sökt runt lite men har inte hittat någon svensk butik som har ett kylblock till ett 4850 x2, hittade bara någon tysk sida.
Största anledningen för att jag vill ha vattenkylning är att det ska vara hyfsat tyst och kyla bra, behöver inte direkt något värsting system pga att jag ska inte klocka något utan vill bara ha ett tyst system som kyller tillräckligt bra. Det jag vill/ska kyla ner är då mitt grafikkort och min processor ( en AMD phenom 2 x4 955 ), för det finns ingen anledning att kyla ner minnena/moderkortet om man inte håller på att klocka osv ?.
Har ett "NZXT Beta" chassi som inte direkt är så stort. Funderade om man kunde ha en "140 fläkts radiator" på baksidan av chassit där det är en 140 fläkt, eller är inte en "140 fläkts radiator" tillräckligt för att kyla bra ?
Lanar hyfsat mycket och blir oftast att man får ta burken på en skottkärra eller liknande och den blir lite "omtumlad" av detta med det är inget bekymmer ?
Sammanfattning:
Kyla hyfsat bra men ändå vara tyst.
Det som kylas ska är: en HD 4850 x2 och en AMD phenom 2 x4
Har inte den största budgeten men under 2500 om detta är möjligt.
Klarar en dator med ett vattenkylnings system att bli flyttad på de konstigaste sätten på väg till ett LAN? =D
Om allt kunde köpas från samma butik och att det helst är inom Sverige ( inom Sverige är bara ett + i kanten, inget måste. )
(lite ot men när man pratar om ett grafikkort etc säger man en eller ett ?, alltså "en 4850" eller "ett 4850". XD )
Ganska mycket text men hoppas det är lättläsligt.
MVH "Genii"