Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

4mm plexi.

har du målat det svart eller var det de när du köpte det?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

har du målat det svart eller var det de när du köpte det?

Sprayade den svart med biltema mattfärg.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag har funderat på det. Ha ju vita acetaltoppsr till alla blocken som man kan byta med och ha sig. Jag får se hur det blir när man har alla grejer framme.

Fin fint

Hittar inte bokmärk funktionen, hjälp någon :)?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Sprayade den svart med biltema mattfärg.

hur kan den då vara så glänsande

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Fin fint

Hittar inte bokmärk funktionen, hjälp någon :)?

Högst upp under "Verktyg"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

hur kan den då vara så glänsande

Det är målat på baksidan av den. Genomskinligt plexiglas.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Kul som fan du kickade igång med drömdatorn du snackade med mig i mircen om. Funderar på om jag ska kicka igång mitt första seriösa projekt, har redan moddat in fönster nu i R2an men börjar bli tomt på idéer nu, haha! Men jävligt kul du gör nått av det och förväntar mig se det nästa pimp my case!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Vill se nu!!!!! =D Kommer bli as fett tror jag!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scoorch:

Kul som fan du kickade igång med drömdatorn du snackade med mig i mircen om. Funderar på om jag ska kicka igång mitt första seriösa projekt, har redan moddat in fönster nu i R2an men börjar bli tomt på idéer nu, haha! Men jävligt kul du gör nått av det och förväntar mig se det nästa pimp my case!

Jävligt kul faktiskt. Du kan ju köpa CL[M]EAN-MACHINE av mig så slipper du modda själv. Nej, men säljer av delar nu för att ha råd med ECHO.

Klart att det kommer upp på pimp my case på birdie nästa år! Förväntar mig se dig där med ditt R2 också!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av of-doom:

Vill se nu!!!!! =D Kommer bli as fett tror jag!

Vill och tror jag med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

kör på DFI och fräs till/leta upp ett vattenblock till vregs!

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av slackr:

kör på DFI och fräs till/leta upp ett vattenblock till vregs!

Kanske man skulle göra, visste inte ens att det var kylning för dem på den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kanske man skulle göra, visste inte ens att det var kylning för dem på den.

Det är det inte men det behövs, därför du får snickra själv.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att zotacs h55 itx moderkort inte längre stöder i7 bara så du vet ifall du hade såna planer
DFI e mera designad för i5/i7 (p55) så jag skulle köra det iaf och det är stiligare än zotacs kort men nu verkar det som det e lite dåligt med just det moderkortet i Sverige vad jag har hört.. Dessutom så verkar det finnas rykten om att det inte tillverkas mera men det säljs i USA iaf så jag vet inte hur mycket det stämmer USB wifi funkar inte alls eller dåligt av vad jag läst på forum..

Permalänk
Inaktiv

Denna tråd skall följas.
DFI P55-T36 är att föredra om du ska köra i7. Men även med den finns en hel del begränsningar, som vad för spänningar som kan köras och liknande.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av slackr:

Det är det inte men det behövs, därför du får snickra själv.

Det finns inte heller hål för att fästa någon kylning för den så blir ett jävla snickrande. Får se hur det blir med det.

Skrivet av Kackle:

Tänkte bara tipsa om att zotacs h55 itx moderkort inte längre stöder i7 bara så du vet ifall du hade såna planer
DFI e mera designad för i5/i7 (p55) så jag skulle köra det iaf och det är stiligare än zotacs kort men nu verkar det som det e lite dåligt med just det moderkortet i Sverige vad jag har hört.. Dessutom så verkar det finnas rykten om att det inte tillverkas mera men det säljs i USA iaf så jag vet inte hur mycket det stämmer USB wifi funkar inte alls eller dåligt av vad jag läst på forum..

Också märkt att DFI'n är svår att få tag på. Och wifi vore najs. Dock vore lite lättare överklockning också najs och när Zotac bara har 4pin till CPU'n så kanske DFI'n är att föredra ändå, hade tänkt mig i5 750.

Skrivet av anders.149:

Denna tråd skall följas.
DFI P55-T36 är att föredra om du ska köra i7. Men även med den finns en hel del begränsningar, som vad för spänningar som kan köras och liknande.

Är Zotac'n bättre om man ska köra i5 då menar du?

----

Ny logga och lite konceptbilder som egentligen saknar värde då jag inte använde någon form av egentlig skala.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Är Zotac'n bättre om man ska köra i5 då menar du?

Den information jag sett är att DFI's kort är/var den bästa att välja för att köra Quadcores (i5 750 samt i7 8XX). Dualcore modellerna med HT som ingår i i5-serien bör gå lika bra på H55-korten som P55-korten.

i5-750 är obegränsad i BIOS vad gäller inställningar för spänning och liknande. BCLK är låst till 170 i senare BIOS-utgåvor. i7 kan knappt göras något med. Men får du tag i första BIOS-utgåvan så är det afaik obegränsat med vad du än sätter in, men då är risken rätt stor att kortet förstörs.

Clunk har en rätt genomgående recension där problemen tas upp: DFI LanParty MI P55-T36 Mini ITX Living Review

Har du övervägt Sapphires m-ITX kort för AMD? Exakt vad den klarar och hur låsta mer påkostade processorer är vet jag dock inget om. Verkar finnas ett intresse på nätet att köra den med Phenom II X6.
Sapphire IPC-AM3DD785G - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anders.149:

Den information jag sett är att DFI's kort är/var den bästa att välja för att köra Quadcores (i5 750 samt i7 8XX). Dualcore modellerna med HT som ingår i i5-serien bör gå lika bra på H55-korten som P55-korten.

i5-750 är obegränsad i BIOS vad gäller inställningar för spänning och liknande. BCLK är låst till 170 i senare BIOS-utgåvor. i7 kan knappt göras något med. Men får du tag i första BIOS-utgåvan så är det afaik obegränsat med vad du än sätter in, men då är risken rätt stor att kortet förstörs.

Clunk har en rätt genomgående recension där problemen tas upp: DFI LanParty MI P55-T36 Mini ITX Living Review

Har du övervägt Sapphires m-ITX kort för AMD? Exakt vad den klarar och hur låsta mer påkostade processorer är vet jag dock inget om. Verkar finnas ett intresse på nätet att köra den med Phenom II X6.
Sapphire IPC-AM3DD785G - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Jag kommer inte att köra AMD produkter, främst för att jag har samtliga block redan köpta till 1156 och ett intel moderkort. Annars hade det klart varit en intressant upplevelse.

Får kolla närmare på den där recensionen.

Läste också ett meddelande som någon skickade där de frågade hur jag skulle få plats med mitt 5870 när fractal spec'ar 14cm grafikkort. Jo, jag tar bort HDD buren så har jag närmare 35cm att röra mig med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta, lycka till!

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av borgen92:

Ser fram emot detta, lycka till!

Tack så mycket!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Detta verkar bli riktigt intressant, har själv funderat på ett SFF bygge men det får vänta tills i höst. Gillade ditt CL[M]EAN-MACHINE bygge, ser fram emot vad du kan göra med SFF, kommer följas!

Alltid kul att se andras projekt/byggen då det motiverar en själv och ger idéer som man kan implementera i sina egna byggen. Blir väl att påbörja sin första Bygglogg nu i helgen då man äntligen får lite tid över!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Azuricate:

Detta verkar bli riktigt intressant, har själv funderat på ett SFF bygge men det får vänta tills i höst. Gillade ditt CL[M]EAN-MACHINE bygge, ser fram emot vad du kan göra med SFF, kommer följas!

Alltid kul att se andras projekt/byggen då det motiverar en själv och ger idéer som man kan implementera i sina egna byggen. Blir väl att påbörja sin första Bygglogg nu i helgen då man äntligen får lite tid över!

Det ska bli intressant! Hoppas att du gör någonting ordentligt av det och tar dig tid att fota. Länka gärna till din byggblogg sen!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag har nog tänkt mig antingen ett moderkort från zotac eller Dfi. Vilket återstår att se. CPU blir nog en i5 750.

blir ju gpu, mb och CPU som ska kylas genom två radiatorer. Är dock EK som ville att jag skulle ha den pumpen, jag tror nog allt att den kommer till användning.

jag skulle gärna sätta igång på en gång. Är så jävla peppad.

tack man.

The (LAN)Party is over for DFI | bit-tech.net Vet inte om det ändrar ditt beslut om DFI
iaf! Lycka till ska följas

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MAxAbbemo:

The (LAN)Party is over for DFI | bit-tech.net Vet inte om det ändrar ditt beslut om DFI
iaf! Lycka till ska följas

Det jag överväger är DFI's överklockningspotential mot Zotacs trådlösa nätverk och tillgänglighet. När man använder ett 5870 är kanske överklockningspotentialen låg i vilketfall som helst, ur strömförbrukningssynpunkt. Måste leta reda på lite kul nätagg också, det som levereras klarar nog knappast att driva systemet jag har tänkt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Inaktiv

Det kraftigaste i SFX-format du kan köpa i Sverige: Silverstone ST45SF 450W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Alternativt om du petar in ett ATX-aggregat på något vis.

300W är för lite för vad du ska ha, räckte ganska precis till mitt system. Ska du köra kraftigare grejer och eventuellt överklocka på det så är det kört. Nätdelen i SG05/SG06 och Array ska vara samma modell, bara att kablaget och färgen ska skilja om jag minns rätt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anders.149:

Det kraftigaste i SFX-format du kan köpa i Sverige: Silverstone ST45SF 450W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Alternativt om du petar in ett ATX-aggregat på något vis.

300W är för lite för vad du ska ha, räckte ganska precis till mitt system. Ska du köra kraftigare grejer och eventuellt överklocka på det så är det kört. Nätdelen i SG05/SG06 och Array ska vara samma modell, bara att kablaget och färgen ska skilja om jag minns rätt.

Skönt med en SFF kunnig som talar om för mig vad som fungerar och inte fungerar. Jo, jag har förstått att 300w inte kommer att fungera, tänkte börja med att underclocka allt, vilket inte är riktigt vad jag är ute efter. Ett 450w kommer ju troligen räcka.

Jag har ju mitt HX750w ligger. Idéerna kommer flödar. Blir nog så att jag använder den tills Silverstone nätaggregatet kommer ut i handeln. Om inte bättre har kommit då så blir det troligen ett silverstone agg.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Gör ett bra jobb nu. Vi har ögonen på dig XD
Skall bli kul att följa ett bygge till

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Gör ett bra jobb nu. Vi har ögonen på dig XD
Skall bli kul att följa ett bygge till

Hush hush! Det som är jobbigt när man announces ett bygge såhär långt i förväg.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Skönt med en SFF kunnig som talar om för mig vad som fungerar och inte fungerar. Jo, jag har förstått att 300w inte kommer att fungera, tänkte börja med att underclocka allt, vilket inte är riktigt vad jag är ute efter. Ett 450w kommer ju troligen räcka.

Jag har ju mitt HX750w ligger. Idéerna kommer flödar. Blir nog så att jag använder den tills Silverstone nätaggregatet kommer ut i handeln. Om inte bättre har kommit då så blir det troligen ett silverstone agg.

Lite koll har jag, det område jag är mest intresserad av för tillfället trots allt.
Du bör kunna undervolta en del utan att behöva underklocka om du har tur, min CPU klarade att gå ner ända till 1,05V, från standard på 1,2V (har jag för mig).

Väljer du ett moderkort som har begränsade funktioner för undervoltning av exempelvis i5 750 och i7 860 så finns ju strömsnålare modeller med S-beteckning.

i5 750S: Intel® Core? i5-750S Processor (8M Cache, 2.40 GHz) with SPEC Code(s) SLBLH
i7 860S: Intel® Core? i7-860S Processor (8M Cache, 2.53 GHz) with SPEC Code(s) SLBLG

Artikel från Tom's Hardware som går igenom CPU'n: Intel Core i5-750S: Since When Does The S Mean Slow? : Core i5-750S: What Does The S Stand For?
I mitt tycke inte värt det, speciellt om man har möjlighet att undervolta och ändra inställningar för CPU i BIOS då typ samma sak går att göra manuellt. Men det är ju ett alternativ, om än dyrt sådant.

Sedan fick jag en liten tanke. Kanske vore värt att kolla med Shuttle om de kunde sponsra/sälja dig moderkortet från deras X58-baserade barebones? Exempelvis: Shuttle SX58J3 500W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Barebone-chassin
Det hade blivit ett sjukt läckert system, men något att tänka på är att de inte följer någon riktig standard.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anders.149:

Lite koll har jag, det område jag är mest intresserad av för tillfället trots allt.
Du bör kunna undervolta en del utan att behöva underklocka om du har tur, min CPU klarade att gå ner ända till 1,05V, från standard på 1,2V (har jag för mig).

Väljer du ett moderkort som har begränsade funktioner för undervoltning av exempelvis i5 750 och i7 860 så finns ju strömsnålare modeller med S-beteckning.

i5 750S: Intel® Core? i5-750S Processor (8M Cache, 2.40 GHz) with SPEC Code(s) SLBLH
i7 860S: Intel® Core? i7-860S Processor (8M Cache, 2.53 GHz) with SPEC Code(s) SLBLG

Artikel från Tom's Hardware som går igenom CPU'n: Intel Core i5-750S: Since When Does The S Mean Slow? : Core i5-750S: What Does The S Stand For?
I mitt tycke inte värt det, speciellt om man har möjlighet att undervolta och ändra inställningar för CPU i BIOS då typ samma sak går att göra manuellt. Men det är ju ett alternativ, om än dyrt sådant.

Sedan fick jag en liten tanke. Kanske vore värt att kolla med Shuttle om de kunde sponsra/sälja dig moderkortet från deras X58-baserade barebones? Exempelvis: Shuttle SX58J3 500W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Barebone-chassin
Det hade blivit ett sjukt läckert system, men något att tänka på är att de inte följer någon riktig standard.

Nej för fan, några fabriksstrypta processorer är jag inte ute efter. Vill helst ha ett moderkort som klarar av att pillas med. Får väl hoppas att jag hittar ett olåst.

Shuttlemoderkortet var en kul tanke, synd som fan att jag sålde iväg min 920 precis. Men intel kanske sponsrar med en hexxa core.

Slänger iväg lite välformulerade ord.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS