Allt om anime och manga – läs första inlägget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Heroman såg ju ganska gullig ut, med Stan Lee som kaffesörplande cafégäst. Den största behållningen blir nog å andra sidan att se vad Japanerna kan göra med amerikanska pengar, och vad vi får för fanart.

Tja, Madhouse, Studio 4°C, med flera lyckades ju tydligen visa detta rätt bra med Batman: Gotham Knight, och lär upprepa den bedriften med bland annat anime-Iron Man med start framåt hösten.

Heroman skulle ju kunna funka, antar jag. Bones är rätt duktiga på robotar.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Säsongerna är tydligen aldrig så dåliga som man tror iaf.

B Gata H Kei, Angel Beats! och Arakawa under the bridge fastnade jag för.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Säsongerna är tydligen aldrig så dåliga som man tror iaf.

B Gata H Kei, Angel Beats! och Arakawa under the bridge fastnade jag för.

B Gata H Kei är nog det bästa som sänds denna säsong. Angel Beats funderade jag på att ge en chans, men sen såg jag att det var baserat på ett spel av Key och då blev jag inte lika säker längre.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Bara jag som tycker att denna säsong verkar erbjuda en hel del intressanta serier?
Först har vi Rainbow, vilket jag tycker verkar vara den mest intressanta denna säsong.
Sen har vi Giant killing, Kaichou wa Maid-sama, Ichiban Ushiro no Daimaou, Arakawa Under the Bridge och Angel beats som av vad jag sett hittils är rätt så bra. Och sen ny säsong av major för de som gillar den serien.

Permalänk
Medlem

naruto ny op:D

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
naruto ny op:D

Vem fan bryr sig när det finns Kiss x Sis?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Vem fan bryr sig när det finns Kiss x Sis?

Du menar tredje säsongen av Koihime†Musō?

Stellvia började som en halvflamsig skolflickekomedi i rymden, men slutade som Evangelion. Kombinerat med att ögna Bincho-tan trodde jag att ett överslag av Ai Nonaka var stundande.

Tji fick jag.

Uppenbarligen gick det att få tag i Yotsuba #8 och Sayonara Zetsubou-sensei #6, så nu fattas bara att vänta på Excel Saga #21.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Uuuugh.. kiss x Sis serien..
Är den typ bättre än OVAn eller samma sak fast andra avslöjande vinklar?
Mangan var ju gullig och fåtal stundvis även smått tänkvärd, vilket OVAn missade helt.
Ursäkta att jag låter mossig, men jag förväntar mig mindre av tv-serierna.

Rainbow ska vi leta upp mangan på. Arakawa kommer jag nog fastna för även jag, speciellt om det är något åt josei-hållet, hoppas hoppas.

Synopsis på MAL om B Gata H kei fick mig att dra på munläpparna;
"Yamada, first name withheld, is a 15 year old girl who has just entered Takizawa High School. Easily considered exceptionally beautiful, she has only one problem with her own body, she thinks her vagina looks weird and is very self-conscious about it.

Upon entering high school, her dream was to have casual sex with 100 men but therein lies the problem, she believes an experienced partner will tease her about the way her vagina looks or simply the fact that she's a virgin. She stumbles upon the solution in the form of Kosuda Takashi, a fellow virgin, whom she believes will help ease the transition to more experienced partners.

There's only one small problem, Yamada doesn't know anything about sex."

Man känner typ på något konstigt sätt igen sig, hoppas den fångar pudelns kärna och presenterar den snyggare än de flesta vanliga ecchi serier. Ska kolla in, tack för påminnelsen.

Angel Beats som ny Haruhi, som det tjatats så mycket om överallt.. skulle inte tro det! Men jag vet inte, verkar inte fokusera på bli-vuxen-temat, men så har jag bara sett pv också. Vad säger ni som vet?
Ichiban Ushiro no Daimaō talade en polare lyriskt om nyligen, snäll som försöker vara bäst och har en framtid som demonkung eller något. Ska nog bar kolla in och är den på något sätt bättre än Zero no tzukaima så får man väl ge den en chans.
Känns som att mangan till Giant Killing är värd kolla in, även om man inte är ett fan av sportserier.

Inget är man intresserad av själv på egen hand, utom gamla Hanamaru Youchien, ta mig fan vad tråkig jag är.

Tack för tipsen grabbar, nu ska jag sluta tjura vidare och bara kolla hur landet lutar, samt kanske kolla in några kiss x sis såklart.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

Permalänk
Medlem

Äh silket skit

Om du vill se mer kan du söka på niconico eller youtube efter souryu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

B Gata H Kei är ju sjukt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jewtube
Imo bättre (plus mer):

Skrivet av saaade:

B Gata H Kei är ju sjukt kul!

Btw så kan jag inte se inlägg #699, ändra genom att ta bort allt utom ID.

EDIT: Fasen gör Lucky Note där? Det skulle ju vara underbara katethegreat19. Så går det om man browsar med 25 flikar i taget..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

B Gata H Kei är ju sjukt!

Äsch, det är ju roligt. Ta och kika på Queens blade eller Seikon no qwaser istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Äsch, det är ju roligt. Ta och kika på Queens blade eller Seikon no qwaser istället.

Don't doo eet D:
Låt saaades konpaku förbli obefläckad. Jag vill se vad som händer om man låter en shounen förbli. Sker henseiki eller ej?

Btw så borde Queens Qwaser nästan inte nämnas med tanke på andemeningen i §1.4 :3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och än en gång känner man sig buttfuckad för att man inte är japan.

bonus: utan att klicka in på youtube, känner ni igen rösten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och du talar om att känna sig buttfuckad

http://dg-nao.jp/ Vem är Shikura och är det Shikura som sjunger S: ?

Dold text

Hade inte en chans. Allt jag hade i skallen var ♪ humdidum gashi kashi mashi neverending girl talk dumdiK-ONdum ♫ pga liknande form på sina ställen :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

rätt namn var i adressen nao är iaf f.d. sångerska i fripside, och du känner ju garanterat till en annan av deras låtar.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

rätt namn var i adressen nao är iaf f.d. sångerska i fripside, och du känner ju garanterat till en annan av deras låtar.

Dold text

Koihime Musō? Nä, vet inte :3
Bah! Railgun. Men Nao hade tydligen slutat fripSide vid tidpunkten för det genombrottet >:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känner bara att jag måste slå ett slag för Ichiban Ushiro no Daimaou eller Demon King Daimao som den heter på engelska.. Förutom Kaichou wa Maid-sama och B Gata H Kei så är detta den bästa serien denna säsong.

Se mer info om serien på följande länk Demon King Daimao (TV) - Anime News Network

"Ecchi Banzaaiiii"

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Känner bara att jag måste slå ett slag för Ichiban Ushiro no Daimaou eller Demon King Daimao som den heter på engelska.. Förutom Kaichou wa Maid-sama och B Gata H Kei så är detta den bästa serien denna säsong.

Se mer info om serien på följande länk Demon King Daimao (TV) - Anime News Network

"Ecchi Banzaaiiii"

Säsongens mest underskattade serie!

Permalänk
Medlem

Stackars plånbok, efter mycket om och men så gick det att förboka en uppskattad pärla från 2007, nämligen Seto no Hanayome. Betyder detta slutet på dramatiken kring denna serie?

Sommarens erbjudanden är dock lite smått ospännande bortsett från Highschool of the dead. Antagligen får man sätta sig in i de andra säsongerna av Strike Witches och Sengoku Basara bara för att alla andra gör det.

Eller så går man i ide tills The world God only knows kommer ut som anime, till hösten/vintern.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

HURRRRRRRRRRRR

Ja han har bara lagt på sin värdelösa röst på låtar från death note OST'et.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Stackars plånbok, efter mycket om och men så gick det att förboka en uppskattad pärla från 2007, nämligen Seto no Hanayome. Betyder detta slutet på dramatiken kring denna serie?

Mest episka serie det året.... kommer fortfarande på mig själv med att sjunga mermaid song

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

HURRRRRRRRRRRR

Det är dock roligt att se att folk och vissa fän inte går på vad som helst. Pojken nedgörs ganska så ordentligt på sina håll, för att inte tro att enbart sancon reagerar.
Men hiphopers som plagierar vinnande koncept, är det nytt?

---------
I övrigt verkar sommaren ha lite att erbjuda. Men jag klagar inte, har för mycket jobb för att hinna med i vilket fall :/
Strike Witches, mmmm.

Lite sent om sider:
Och rainbow verkar ju vara the shiet. Vem tipsade om rainbow? Universalia? Damn u, nu har jag anledning att sitta uppe än senare. Vi tackar.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Lite sent om sider:
Och rainbow verkar ju vara the shiet. Vem tipsade om rainbow? Universalia? Damn u, nu har jag anledning att sitta uppe än senare. Vi tackar.

Hehe, synd bara att subs tar sån tid, man kanske skulle ta och läsa mangan sålänge, hmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Hehe, synd bara att subs tar sån tid, man kanske skulle ta och läsa mangan sålänge, hmm.

Med tanke på att mangan ryktas vara bättre (som vanligt) så är det enligt mig ett självklart val att söka upp den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

naruto shippuden 163 var ju nästan sämre än fan animation!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

naruto shippuden 163 var ju nästan sämre än fan animation!

Håll dig till mangan.
Är det bara jag som tycker Bee är den näst skönaste karaktären i serien? Jag menar, han är ju inte dum i huvudet och verkar ha en skön inställning till det mesta.
Tidigare favoritkaraktär, om man får ranta vidare, var Deidara. Helt enkelt för att han levde och dog för konsten.

Mer knasiga karatärer med lite färg i Naruto tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Äh silket skit

DI3V0vwrZqg

oq0uZq5oq2I

Om du vill se mer kan du söka på niconico eller youtube efter souryu

Skrivet av Alakai:

Håll dig till mangan.
Är det bara jag som tycker Bee är den näst skönaste karaktären i serien? Jag menar, han är ju inte dum i huvudet och verkar ha en skön inställning till det mesta.
Tidigare favoritkaraktär, om man får ranta vidare, var Deidara. Helt enkelt för att han levde och dog för konsten.

Mer knasiga karatärer med lite färg i Naruto tack.

läser mangan men måste titta på anime med ju...

bee är bäst:D

fuck en i min klass har dött...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

läser mangan men måste titta på anime med ju...

bee är bäst:D

fuck en i min klass har dött...

En i din klass är död och du har inte skrivit här?

Eller hette hon möjligtvis Rika Furude? Då är allt i sin ordning.

Visa signatur