Vilken dator passar bäst för att lira wow utan några problem ;D

Permalänk

Vilken dator passar bäst för att lira wow utan några problem ;D

Prisklass runt 7000kr

ska liksom klara wow på högsta utan att lagga sönder

har kollat på denna från siba^^ HP P6310SC

kom gärna med bättre förslag ;D

Permalänk

Låt någon här sätta ihop en dator åt dig från inet med montering. Har inte riktigt koll på det det prissegmentet du vill ha en dator från men det kommer säkert någon som kan fixa det. Finns även än tråd med datorpaket redan som uppdateras 2 ggr i månaden.

Permalänk
Avstängd

En hyfsad dator på www.Inet.se

Låda: Fractal Design Define R2, Silver KAMPANJ 699:-
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+ 795:-
Moderbord: Asus M4N68T 588:-
Processor: AMD Athlon2 X4 630 2,8Ghz, AM3 967:-
Minnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 1149:-
HÅrdisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 649:-
Optiskt: Samsung 22X DL SH-S223C, Svart 201:-
Grafikkort: XFX Radeon HD5770 1GB 1590:-

Totat pris: exlusive frakt o postförskott 6638:- Inet har fraktfritt om man hittar länken för det
Länk för detta : https://www.inet.se/artikel/6101343/

edit: Köp aldrig Dell eller nån annan märkes dator bara skit

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Kör på den Kockski fixade samt lägg med Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se visst det blir lite över 7k men bättre än någon HP från siba

Permalänk
Skrivet av Kockski:

Låda: Fractal Design Define R2, Silver KAMPANJ 699:-
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+ 795:-
Moderbord: Asus M4N68T 588:-
Processor: AMD Athlon2 X4 630 2,8Ghz, AM3 967:-
Minnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 1149:-
HÅrdisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 649:-
Optiskt: Samsung 22X DL SH-S223C, Svart 201:-
Grafikkort: XFX Radeon HD5770 1GB 1590:-

Totat pris: exlusive frakt o postförskott 6638:- Inet har fraktfritt om man hittar länken för det
Länk för detta : https://www.inet.se/artikel/6101343/

edit: Köp aldrig Dell eller nån annan märkes dator bara skit

Onödigt att köpa ett 650w till den där datorn, om han nu inte hade tänkt uppgradera datorn inom en snar framtid.

EDIT: dessutom behöver han ett OS antar jag, så det är 1000kr extra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phantomknife:

Onödigt att köpa ett 650w till den där datorn, om han nu inte hade tänkt uppgradera datorn inom en snar framtid.

EDIT: dessutom behöver han ett OS antar jag, så det är 1000kr extra.

det framgick aldrig antar att han har enån gammal licens redan ,men det är inte vårt problem det är datorn jag framhävt. samt nätagg varför snåla det är en av dom viktigaste komponenter du har i burken så lika bra att han har ,det är dock upp till han.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

sata 6 och usb 3.0

och så fan klart att man ska gå på 5830 istället för 5770!
och sen ett dopp i piratsjön om du behöver os ^^

Permalänk

Är inte en hexacore liiite overkill till WoW?

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk
Skrivet av Rubentuben:

Prisklass runt 7000kr

ska liksom klara wow på högsta utan att lagga sönder

har kollat på denna från siba^^ HP P6310SC

kom gärna med bättre förslag ;D

Den datorn klarar inte att lira wow på högsta. Fixar ihop en nu

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Kockski:

det framgick aldrig antar att han har enån gammal licens redan ,men det är inte vårt problem det är datorn jag framhävt. samt nätagg varför snåla det är en av dom viktigaste komponenter du har i burken så lika bra att han har ,det är dock upp till han.

Varför snåla? Varför överdriva? Det finns inte bara Tesla 650W och Ace nätagg direkt att välja mellan, det finns fler alternativ.

Köp ett FSP 400W eller Fractal Design Integra 400W istället.

How many CPU cores do games need? | bit-tech.net
Nu testar de inte wow, men om inte några av de spelen de har testat får någon prestandaökning från hexacore och bara en ytterst liten från quad-core så skulle jag verkligen INTE gå på Tobblish paket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woodlauncher:

Varför snåla? Varför överdriva? Det finns inte bara Tesla 650W och Ace nätagg direkt att välja mellan, det finns fler alternativ.

Köp ett FSP 400W eller Fractal Design Integra 400W istället.

How many CPU cores do games need? | bit-tech.net
Nu testar de inte wow, men om inte några av de spelen de har testat får någon prestandaökning från hexacore och bara en ytterst liten från quad-core så skulle jag verkligen INTE gå på Tobblish paket.

Nu kanske vi ska lägga ner denna tråd tills trådskaparen skälv (kunden) får säga sitt , det är inte lönt att vi sitter här o säger va han ska ha o inte ha innan han skälv fått ha nått att säga om det hela

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite roligt att typ ingen håller hans budget på 7000kr och ALLA uton 1 glömmer att lägga med operativsystemet

(glöm inte fraktfritt samt ta bort dvd läsaren och ta från din nuvarande dator om du värkligen inte kan gå en krona över 7000kr)

Direkt länkar:
Moderkort:
Asus M4A785TD-M EVO DDR3 - Inet.se
Grafikkort:
PowerColor Radeon HD5770 PCS+ 1GB (OC) DiRT2 KAMPANJ - Inet.se
Processor:
AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition - Inet.se
Minne:
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 - Inet.se
Chassi:
Antec Three Hundred - Inet.se
Nätagg:
Fractal Design Integra 500W - Inet.se
Hårddisk:
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ - Inet.se
Operativsystem:
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM - Inet.se

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

lite roligt att typ ingen håller hans budget på 7000kr och ALLA uton 1 glömmer att lägga med operativsystemet

http://img.ihack.se/one/19880Dator7k.jpg

(glöm inte fraktfritt samt ta bort dvd läsaren och ta från din nuvarande dator om du värkligen inte kan gå en krona över 7000kr)

Direkt länkar:
Moderkort:
Asus M4A785TD-M EVO DDR3 - Inet.se
Grafikkort:
PowerColor Radeon HD5770 PCS+ 1GB (OC) DiRT2 KAMPANJ - Inet.se
Processor:
AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition - Inet.se
Minne:
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 - Inet.se
Chassi:
Antec Three Hundred - Inet.se
Nätagg:
Fractal Design Integra 500W - Inet.se
Hårddisk:
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ - Inet.se
Operativsystem:
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM - Inet.se

Mitt system ligger på 7.2kkr OCH har Os och ihopbygnad.
Min prolle var bättre och graffet var lite sämre men räcker för att lira wow på

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan ett 5750 och ett 5770 är försumbar. Skillnaden mellan Dual-Core och Quad-Core är INTE försumbar. Så inga paket med X2 här nu, bättre du tar X4 och sämmre grafik. TS vill spela wow, det är ett CPU + RAM spel!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Mitt system ligger på 7.2kkr OCH har Os och ihopbygnad.
Min prolle var bättre och graffet var lite sämre men räcker för att lira wow på

dock så får han en bättre processor med lite tur om han låser upp dom andra 2 kärnorna ^^ vilken inte direkt är svårt att göra

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Skillnaden mellan ett 5750 och ett 5770 är försumbar. Skillnaden mellan Dual-Core och Quad-Core är INTE försumbar. Så inga paket med X2 här nu, bättre du tar X4 och sämmre grafik. TS vill spela wow, det är ett CPU + RAM spel!

WoW är fullständigt värdelöst på att utnyttja mer än 2 dock, om man ska opta för WoW är två snabba kärnor att föredra.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Hämta en valfri dator från skroten så kommer den nog klara WoW galant.
Just ja, glömde en sak till, " ;D;D;D;D xDxDxD "

Permalänk
Medlem

4 kärnor är bra att ha, även om WOW tydligen inte stödjer 4 kärnor.
Du kommer kanske spela Diablo 3 eller SC2 i framtiden

Ska du inte klocka kan du skippa fläktarna och cpu kylaren och sänka priset med 465 kr.

Permalänk

Detta klarar budget, väljer man att gå ner till två kärnor så rymms nästan ett GTX460 i budgeten. Jag vet att jag valt billigt moderkort och låda samt en liten hdd. Jag har helt enkelt satsat på WoW prestandan.

Eller utan OS:

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk
Medlem

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Och själv glömmer du att ta med byggnation av datorn. Good job!

Det där paketet ser riktigt grymt ut, det är nog det bästa han kan få för de pengarna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Och själv glömmer du att ta med byggnation av datorn. Good job!

Nope sket i det då det verkligen inte är värt 800kr....

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Nope sket i det då det verkligen inte är värt 800kr....

Om det han själv tittat på är en märkesdator från HP så tror jag han vill ha datorn ihopbyggd och inte bygga den själv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Om det han själv tittat på är en märkesdator från HP så tror jag han vill ha datorn ihopbyggd och inte bygga den själv.

Jaa men då det är extremt lätt att bygga en så vill han ha ett prisvärt paket så är det de första han bör överväga.. för 800kr får man en gandska stor uppgradering för..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Jaa men då det är extremt lätt att bygga en så vill han ha ett prisvärt paket så är det de första han bör överväga.. för 800kr får man en gandska stor uppgradering för..

Jo, men tycker ändå att du borde belyst lite mer att den där datorn inte kommer hem till honom färdigbyggd utan i delar. Som sagt, funderar man på en HP-dator från första början har man oftast inte så bra koll på sådana saker.

Visa signatur