Permalänk
Medlem

SLI och Crossfire?

Hej, hur funkar SLI och Crossfire egentligen? Kan man mixa alla kort med varann, eller var ligger gränsen? Är det värt att köra i SLI/Crossfire?

Tack

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk

Det måste vara samma version på grafikkorten du kör sli/cf med. tex kan du inte köra sli med ett gtx480 och ett 460.

Permalänk
Medlem

Men i CF så går det tex att köra ett 5870 CF med ett 5850 eller 3870+3850 tex.

Så vissa kort går det att blanda med i ATi's serier.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Välkommen till sweclockers!

Innan du fortsätter rekommenderar jag dig att läsa reglerna här på forumet. Det kommer att underlätta din tid här på swe avsevärt

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

^ Jag sökte i searchbarren men hittade inget.

Är det värt att köra SLI/Crossfire?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Detta har diskuterats 1000gr. Sök igen.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av IceY!:

Som sagts, det finns redan mängder med trådar som tar upp det här, bara att söka. Och om du inte har läst reglerna så läs dem

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!