Fractal Design Define R3 i datablad

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bygga en eller ett par datorer det kommande året (tja vem vet det kan ju alltid bli några fler) och Fractal Designs chassin och numera även nätagg ligger verkligen i toppen vid komponentval inför detta. Fortsätt så här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Vissa kritiserar att man endast får med 2 fläktar vilket gör mig förvirrad, själv kör jag endast med de medföljande i mitt R2 och det har rullat på bra än... Är det skadligt att bara köra på de medföljande? Bör man installera fler?
Har trevliga temperaturer på både processor och graffe, ca 50 C, mer eller mindre..

50 C på CPU i idle är inte bra!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Röd diod?! Hur tänker dom.. .-. den SKA ju vara vit eller blå.. blev ju lite ledsen i ögat där faktiskt

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Röd diod?! Hur tänker dom.. .-. den SKA ju vara vit eller blå.. blev ju lite ledsen i ögat där faktiskt

Fast det är ju förmodligen inte så svårt att ändra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Röd diod?! Hur tänker dom.. .-. den SKA ju vara vit eller blå.. blev ju lite ledsen i ögat där faktiskt

Grön var väl standard från början?

Permalänk
Medlem

Blir till att köpa detta sen Riktigt sugen på att få en stilren burk , kör antec 900 nu och växt ifrån neonåldern tror jag

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Define xl

Define XL verkar va trevligt men att sätta hårdiskar i rader 3x2 där nere är bara korkat. bättre att se till att ta bort ena raden och då får man ändå plats med 7st diskar.

Permalänk
Skrivet av Mewgh:

Grön var väl standard från början?

Fair enough, men röd.. olidligt. Jag vill ha något neutralt som folk inte lägger märket till lixom, men röd kanske funkar.. vem vet oO

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Bäst för ett "professionellt" företag såsom denna att ha standardfärgerna tycker man. Alltså beigelåda med grön lampa, eller svart låda med blå lampa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Röd diod?! Hur tänker dom.. .-. den SKA ju vara vit eller blå.. blev ju lite ledsen i ögat där faktiskt

Går ju annars att låta bli att koppla in dioden.
Blir mer ledsen i ögat att inte ser något om USB 3.0.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av tyrenberg:

Röd diod?! Hur tänker dom.. .-. den SKA ju vara vit eller blå.. blev ju lite ledsen i ögat där faktiskt

Observera att röd diod endast gäller den vita versionen. Blå färg kvarstår för svart/titan/silver.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Calle2003:

Går ju annars att låta bli att koppla in dioden.
Blir mer ledsen i ögat att inte ser något om USB 3.0.

Vad gäller USB 3.0 har vi gjort ett aktivt val att välja bort detta, då det ännu inte finns någon standard för intern kontakt på moderkorten. De externa förlängningskabel-lösningar som finns på marknaden nu tycker vi är bristfälliga och ökar bara priset på produkten i onödan. Så fort USB 3 finns standardiserat kommer vi att lägga till stöd för dessa i fronten på våra kabinett.

Permalänk

Är det fortfarande tänkt att R3 ska släppas den 15 Augusti?

Permalänk
Fractal Design

Ja, 15-augusti är fortfarande release-datumet.

Permalänk

Står det ingår en fläkt controller, men näms inte mer än det. Hur många fläktar kan man koppla till den?

Permalänk
Medlem

Kommer till exempel I-net ha dessa inne så man kan köpa dem den 15:e eller släpps de bara då och kommer finnas i butikerna ett bra tag efter?

Väntar på detta för min kommande dator.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Står det ingår en fläkt controller, men näms inte mer än det. Hur många fläktar kan man koppla till den?

Som r2an, för 3st