Spela Battlefield 2 BC2 på max?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matwik
...men som sagt.. ingen DX11..ingen maxning...

Hur stor skillnad är det på DX10 och DX11? 2FPS? eller bara dåligt dx11 optimerat? xD

DX11 är som att ha en snoppring....Vissa måste ha den för att se större ut xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Jag kör på Max 1920x1080 upplösning, bara HBAO, vertical sync är off och aristrophic eller vad det nu kallas är inte på max.

Kör med ett 5770. Btw så utnyttjar Bc2 mer ur processorn än grafikkort.

Permalänk
Medlem

För att maxxa BFBC2 krävs 4ghz i7/i5 2x5870. Nothing less. Och nu snackar vi maxxa, med duglig fps.

Permalänk
Medlem

Alltså jag vet inte personligen hur ni lirar BC2. Singelplayer var kul. Men jag antar det är online som vi pratar. Då självklart är det CPU/minne som i alla online spel som är avgörande för upplevelsen (laddningstider, smålhack m.m). Sedan beror det på vilken bana / hur många spelare. Spelar man Squad DM 16 pers behöver man inte direkt något så kraftfullt som om man bara lirar Conquest Atcama Destert. 3 Stridsvagnar som rusar fram, röken, gruset och den långa sikten får vilken dator att tappa fps såvidare man inte kör med 2x5870 Matrix.

Minsta dugliga spelande : 5770/GTX260(275)

Spelande på hög grafik : 2x5770 / 1/2x5850 / 5870 / GTX295

Utan att droppa vid tung belastning: 2x5870 / 5970

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Alltså jag vet inte personligen hur ni lirar BC2. Singelplayer var kul. Men jag antar det är online som vi pratar. Då självklart är det CPU/minne som i alla online spel som är avgörande för upplevelsen (laddningstider, smålhack m.m). Sedan beror det på vilken bana / hur många spelare. Spelar man Squad DM 16 pers behöver man inte direkt något så kraftfullt som om man bara lirar Conquest Atcama Destert. 3 Stridsvagnar som rusar fram, röken, gruset och den långa sikten får vilken dator att tappa fps såvidare man inte kör med 2x5870 Matrix.

'
Du tänker på för hög standard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryssfemma
'
Du tänker på för hög standard.

Ja allt är objektivt. Vilka FPS som är dugliga är verkligen verkligen objektivt. Jag anser dock att ska man lira BC2 med allt på low kan jag lika bra plocka fram BF 2 ur lådan och installera det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en Q6600 och 4 GB ram minne till det kör jag ett XFX 5850 BE. Självklart spelar jag en hel del Bad Company 2 och visst flyter det men i bland när det är MYCKET rök o grejer kan det kännas lite segt. FPS sen ligger på runt 50.

Jag kör allt på max utom då Anisotropic filtering som körs på 2x och Anti-aliasing också på 2x. Upplösningen är 1920*1080.

Troligen får jag bättre prestanda om jag byter upp mig till bättre CPU.

Allt handlar om hur mycket pengar du vill lägga, ett 5850 lär räcka lungt men känner du att du aboslut ska köra allt på max och aldrig ha fps på mindre än 30 fps så får du kanske köpa ett något bättre kort.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deadrex
För att maxxa BFBC2 krävs 4ghz i7/i5 2x5870. Nothing less. Och nu snackar vi maxxa, med duglig fps.

med min 4ghz i7 och två 5770 maxar jag nu ALLT och sitter på 40-60fps.
Kör dock inte max på allt för jag vill ha mer fps än så men 40-60 är fullt spelbart.

Permalänk
Medlem

GTX 285, gtx295

ATI 5870, 5970

De går maxa med.

Jag antar när man pratar om maxa att man kör max på allt dvs också AA i 1920x1080p

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Hur stor skillnad är det på DX10 och DX11? 2FPS? eller bara dåligt dx11 optimerat? xD

DX11 är som att ha en snoppring....Vissa måste ha den för att se större ut xD

Jäkligt stor skillnad på DX 10 och 11 i ljus effekter tex. sen tesselering, vet du ens vad det är? lol

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Jag kör med 2x5770 klockade. Anser att den setupen är mest FPS/krona. Kör i 1920x1080 allt high, 4xAF, jag har exprimenterat med MSAA, men känns inte direkt lönt att kantujämna i 1920x1080, var ingen super vinst.

Anser förövrigt att ATI gjort ett utomordentligt jobb med drivrutinerna då när jag började lira Betan av BC2 så var spelet ospelbart med min rigg i 1680x1050 ens. Men dom har optimerat CF riktigt bra, uppgraden till 10.3 gav jätte mycket. Om om ryktena stämmer så ska 10.5 dedikeras til BC2, ta bort de flesta buggar, ge mera fps och sänka laddnings tiderna.

Tummen up!

det låter ju jätte bra!
men hur kan grafikkortet påverka laddningstiderna??

menar du då tiden från att spelet är slut tills att du kan börja spela igen?
om det är graffe kortet som styr det så kan du väll vara hygglig att berätta hur det gör det
för det låter helt främmande för mig , men man lär ju så länge man lever

tjoo flöjt

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Genom att klocka upp 5850 till 850 så gav det ett par FPS till, nu ligger den på 50-70 fps medel runt 53. Men någon gång då och då kan det flyga ner till 25 fps och då känns det lite segt.

Jag hade Geforce 8800 GTS tidigare och man märkte stor skildnad i laddningstiden från det och ATI 5850. När man väl har laddat klart med 5850 så har oftast några i ens lag redan hunnit ta första flaggan. Detta problem fanns inte med Geforce 8800 GTS.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
GTX 285, gtx295

ATI 5870, 5970

De går maxa med.

Jag antar när man pratar om maxa att man kör max på allt dvs också AA i 1920x1080p

Fast nvidia gills inte pga avsaknaden av DX11 (om man inte räknar med fermi). Och ja, maxa innebär absolut max på allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
det låter ju jätte bra!
men hur kan grafikkortet påverka laddningstiderna??

menar du då tiden från att spelet är slut tills att du kan börja spela igen?
om det är graffe kortet som styr det så kan du väll vara hygglig att berätta hur det gör det
för det låter helt främmande för mig , men man lär ju så länge man lever

tjoo flöjt

Helt rätt, kortet ska inte påverka. Men det gör det, det är en bugg som vi hoppas att Catalyst 10.5 ska fixa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av necrodude
Jag kör BC2 på min burk. Går alldeles utmärkt.
Q9650 @4.2Ghz, 5970 @1000/1150mhz

Men det är ju inte så konstigt.....

Vad är då vitsen att skriva i en sådan här tråd?

För övrigt, själv satsade jag på ett 5870, det kändes som det bästa valet just nu. Jag kör 1920x1080, High på allt. Angående AA och V-sync så fungerar dem inställningarna lite som de vill i BC2.

Permalänk
Medlem

haha fyfan. Kollade runder lite på komponenter för ett tag sen till en ny dator för 11k.. återvände hit idag för att på allvar i princip lägga en order på ett ihopsatt paket för 11k. Ämnat för att lira BF BC2... kanske SC2 och lite kommande spel som deus ex etc.

Har hört att jag skall kunna lira på maxinställningar i BC2 och kommande spel framöver ett tag i full hd upplösning.

Tydligen så var det ren bullshit då jag i princip måste köpa ett ATI kort för 5500+ för att ens komma upp i standard 60 FPS. Jag fattar ärligt talat inte hur speltillverkar/komponenttillverkare kommer undan med detta.

11k och du kan inte ens lira dagens spel utan fps drops. Man är ju ärligt talat dum i huvet om man köper en dator ämnad för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

haha fyfan. Kollade runder lite på komponenter för ett tag sen till en ny dator för 11k.. återvände hit idag för att på allvar i princip lägga en order på ett ihopsatt paket för 11k. Ämnat för att lira BF BC2... kanske SC2 och lite kommande spel som deus ex etc.

Har hört att jag skall kunna lira på maxinställningar i BC2 och kommande spel framöver ett tag i full hd upplösning.

Tydligen så var det ren bullshit då jag i princip måste köpa ett ATI kort för 5500+ för att ens komma upp i standard 60 FPS. Jag fattar ärligt talat inte hur speltillverkar/komponenttillverkare kommer undan med detta.

11k och du kan inte ens lira dagens spel utan fps drops. Man är ju ärligt talat dum i huvet om man köper en dator ämnad för spel.

Vad baserar du det på? Ungefär som att säga att man är dum i huvudet om man köper en bil för att åka snabbare än 70 km/h. Hajar inte ditt resonemang alls faktiskt.

Ska köpa BC2 såfort jag byggt ihop min dator i sign. Hoppas det kommer flyta på bra med lite klock.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

vad jag baserar det på? Att man pungar ut 11k för något som inte ens klarar av dagens spel i högsta inställningarna. Du kommer ju uppenbarligen att behöva uppgradera inom 1 år eller något för att komma upp i din önskade prestanda - som tydligen är "något under maxade inställningar". 11k + uppgraderingar, för vad?

Jag säger inte att jag själv inte är dum i huvet, då jag själv faktiskt överväger att slänga ut 11k för en ny dator... borde fan hålla mig till ps3/360.. men är så jävla sugen på att äntligen få en ny snabb dator då min laptop börjat bete sig konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

vad jag baserar det på? Att man pungar ut 11k för något som inte ens klarar av dagens spel i högsta inställningarna. Du kommer ju uppenbarligen att behöva uppgradera inom 1 år eller något för att komma upp i din önskade prestanda - som tydligen är "något under maxade inställningar". 11k + uppgraderingar, för vad?

Jag säger inte att jag själv inte är dum i huvet, då jag själv faktiskt överväger att slänga ut 11k för en ny dator... borde fan hålla mig till ps3/360.. men är så jävla sugen på att äntligen få en ny snabb dator då min laptop börjat bete sig konstigt.

Tror att de flesta här uppgraderar efter ett par månader. Så du tjänar på att köpa en dator för 11k och uppgradera senare, en dator för 50k är gammal om 2 månader iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

Tyckte bara det var lite skoj i och med att du dumförklarade i princip 95% av alla medlemmar på Sweclockers

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Tror att de flesta här uppgraderar efter ett par månader. Så du tjänar på att köpa en dator för 11k och uppgradera senare, en dator för 50k är gammal om 2 månader iaf.

haha, det är ju hela den filosofin jag tycker är skrämmande. Att datortillverkare/speltillverkare kommer undan med det är bara så sjukt.

Att du accepterar att punga ut 11k för en dator som du sedan "uppgraderar efter ett par månader". Vad har du för inkomst, eller spenderar du bara pengar på datorer.

edit*

"Tyckte bara det var lite skoj i och med att du dumförklarade i princip 95% av alla medlemmar på Sweclockers"

Ojoj, nu gjorde jag bort mig. Eller inte.

Då gör jag väl det då, att man accepterar att ens nyköpta dator för 11 lappar inte klarar spel som kommit ut för månader sedan på högsta inställningar är jävligt fel. Sen att man även skall behöva räkna med uppgradering var 6:e månad är ju också jävligt najs.

Hade jag varit ekonomsikt oberoende så hade jag givetvis valt att spela på dator då jag tycker det är najs men vafan. Komponentutveckligen och dess prisutveckling tillåts vara såhär pga hard core idioterna som köper svindyra datorer och uppgraderar dessa med jämna mellanrum för x antal tusen till.

Permalänk
Medlem

rofl. jag sitter på ett HD 5770 atm. och jag får 60 FPS avg när jag maxar allt i BC2 inkl AA

Permalänk
Medlem

Rolf lolsson. DanKK kolla ovan i tråden så ser du att det inte är möjligt. Tydligen så skall du komma upp i ett 5970 för att ens hålla stadig 60 fps. Om du nu inte tokklockat ditt grafikkort, har ingen aning om hur mycket klockning som är möjligt.

edit*

så jävla kul när folk säger att att deras spel flyter på perfekt i högsta inställningar. "har du det på?" ehh.....näää...."va har du för fps?" ööh ingen aning men det flyter perfekt!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

haha, det är ju hela den filosofin jag tycker är skrämmande. Att datortillverkare/speltillverkare kommer undan med det är bara så sjukt.

Att du accepterar att punga ut 11k för en dator som du sedan "uppgraderar efter ett par månader". Vad har du för inkomst, eller spenderar du bara pengar på datorer.

edit*

"Tyckte bara det var lite skoj i och med att du dumförklarade i princip 95% av alla medlemmar på Sweclockers"

Ojoj, nu gjorde jag bort mig. Eller inte.

Då gör jag väl det då, att man accepterar att ens nyköpta dator för 11 lappar inte klarar spel som kommit ut för månader sedan på högsta inställningar är jävligt fel. Sen att man även skall behöva räkna med uppgradering var 6:e månad är ju också jävligt najs.

Hade jag varit ekonomsikt oberoende så hade jag givetvis valt att spela på dator då jag tycker det är najs men vafan. Komponentutveckligen och dess prisutveckling tillåts vara såhär pga hard core idioterna som köper svindyra datorer och uppgraderar dessa med jämna mellanrum för x antal tusen till.

Jag går på gymnasiet om vi säger så, och jobbar inte extra
Jag uppgraderar inte jätte ofta, men var 4 månad skulle jag säga. Och jag betalar själv. Du behöver ju inte maxxa alla spel, då du kommer vara i behov av en dator som kostar 1082840830468306. Jag maxxar inte alla spel, men klarar dom på en duglig nivå. Det är bullshit att maxxa spel, då det inte är många här som gör det i allafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanKKlol:

rofl. jag sitter på ett HD 5770 atm. och jag får 60 FPS avg när jag maxar allt i BC2 inkl AA

Du får inga 60 fps avg med ett 5770, mitt kort är vad jag vet bättre, och jag får runt 50 i avg.
Du maxxar möjligtvis i 800x600.

Permalänk
Medlem

Kul begrepp, "maxxa". 1080p, allt på högsta, >60fps, minst 4xAA... Det tycker jag är att "maxxa" men jag antar att det ser olika ut. Folk som kör treskärmslösningar får det lite jobbigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skulle köpa ett eller 2st 460.. mest prisvärda som går att köpa idag.. har du inte råd med 2st så köp ett nu och sedan ett till när du har sparat ihop lite mer pengar

typ detta

Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jösses vilken skev bild vissa har med att att spel maxas.
HD 5770 maxar ej battlefield bc 2.

Jag förstår inte varför vissa envisas så. Finns minst 100 tester vid det här laget självklart kan man spela i 30 fps med hbao dx11 och AA. Men då är det bra att nämna det då inte alla gillar så låg fps, så att inte någon mindre kunnig springer iväg och köper kortet för att sedan ha drops som förstör allt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jösses vilken skev bild vissa har med att att spel maxas.
HD 5770 maxar ej battlefield bc 2.

Jag förstår inte varför vissa envisas så. Finns minst 100 tester vid det här laget självklart kan man spela i 30 fps med hbao dx11 och AA. Men då är det bra att nämna det då inte alla gillar så låg fps, så att inte någon mindre kunnig springer iväg och köper kortet för att sedan ha drops som förstör allt.

Lirar du BC2? Jag har ju en liknande rigg som din på G, kan vara intressant att se hur sakerna kommer prestera

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Minsta dugliga spelande med ett GTX260? Nja... Visst, jag har inte dx11 så någon "maxning" i ordets rätta bemärkelse är det inte tal om för mig. Dock spelar jag i 1920*1080, allt på high, 16x AF (bara 1x AA dock) och ligger runt 50-60 i FPS - även i Atacama Desert när 3 stridsvagnar rusar fram. Men visst, jag spelar inte med full AA och ingen dx11, så let the flaming begin.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF