Permalänk
Inaktiv

Vilket 5770?

Tjena, min bror ska köpa ett 5770 till sin dator, han har 4Gb DDR3 och Phenom X2 555 som kommer klockas rätt bra... 5770 lär inte flaska va? Men lådan är en CM Elite 341, en mAtx låda alltså, vilken kylare ska man välja? Beställer från inet...

Permalänk
Medlem

Komplett har kampanj på HIS HD5770 till ett bra pris, köp grafikkortet där istället. HIS brukar ha bra kylare.
Komplett.se - HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Permalänk
Inaktiv

Men min bror har ett CM Elite 341 och då undrar jag om det är bäst med tex det du länkade som skjuter ur luften ur lådan eller någon kylare som bara har en fläkt på kylflänsen... tex XFX Radeon HD5770 1GB - Inet.se

Permalänk
Medlem

Har han inte satt in någon extra fläkt så är det bara 1 fläkt i chassit. Är då bättre med HIS kylningslösningen som hjälper hålla nere tempen i lådan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S1im:

Har han inte satt in någon extra fläkt så är det bara 1 fläkt i chassit. Är då bättre med HIS kylningslösningen som hjälper hålla nere tempen i lådan.

Har faktiskt 2st 92mm fläktar ligger och skräpar... Blir nog det här XFX Radeon HD5770 1GB - Inet.se

EDIT: Nu blev jag lite osäker XFX Radeon HD5770 XXX 1GB - Inet.se
Högre klock på det kortet men jag är lite skeptisk till original kylaren. Är inte den riktigt kass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124265:

Högre klock på det kortet men jag är lite skeptisk till original kylaren. Är inte den riktigt kass?

Njae. Refrenskylaren är godkänd men inte speciellt tyst i load. Den är dock väldigt duktig på att ösa ut all varmluft ur lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124265:

Har faktiskt 2st 92mm fläktar ligger och skräpar... Blir nog det här XFX Radeon HD5770 1GB - Inet.se

Ta ingen utav dem . det är Cheap PCB. köp inte XFX de suger efter vad de gjorde med 4890 och HD 5770.

både dem du ser har XFX egna PCB som de gjorde för att spara $$ de sägs vara klockade lite mer men det är det inte värt. det är billiga PCB vilket inte är bra. de ha sina egna PCBs köp inte!
Köp gigabytes verion som har bättre kylare.
Gigabyte Radeon HD5770 1GB - Inet.se

Permalänk
Medlem

Tja, jag får min brors 5770. Han ska köpa ett GTX 460: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Klarar han sig med ett Corsair CX400? Han har en Phenom X2 550 @ 3,6Ghz 1,3V, kommer det flaska?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cazioz:

Tja, jag får min brors 5770. Han ska köpa ett GTX 460: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Klarar han sig med ett Corsair CX400? Han har en Phenom X2 550 @ 3,6Ghz 1,3V, kommer det flaska?

Det är jättebra att du försöker använda trådar som redan finns. I det här fallet har det gått lite snett och ditt inlägg passar inte direkt in tråden. Sök gärna upp en annan tråd, alternativ skapa en ny, där din fråga passar bättre in.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hilton:

Det är jättebra att du försöker använda trådar som redan finns. I det här fallet har det gått lite snett och ditt inlägg passar inte direkt in tråden. Sök gärna upp en annan tråd, alternativ skapa en ny, där din fråga passar bättre in.

Var jag som skrev från min brors konto...