Sony Ericsson PROBLEM! USB

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson PROBLEM! USB

Tjenare allihopa !

Detta problem pågått ett långt tag för mig nu, men tog tid innan jag visste vart jag skulle kunna fråga om hjälp. Det är så att jag har en Sony Ericsson W595 och när jag ska koppa in min mobil till datorn via USB kabeln man får med till sådant när man köper mobilen. När jag kopplar in mobilen och sedan väljer mass lagring så startas mobilen om som den ska göra med när den har gjort det klart så börjar datorn installera enheten man kopplar in, men misslyckas och det står att det är en okänd enhet.
Jag har försökt koppla in mobilen i andra kompisars datorer men samma sak uppstår, så vi testa koppla in en annans mobil på exakt samma sätt och det funkade utmärkt.
Jag har precis börjat på gymnasiet på John Bauer och vi har fått bärbara datorer, så jag testa koppla in mobilen till den datorn då, men istället för att det står okänd enhet eller nått så händer det ingenting, datorn reagerar inte, som att jag inte skulle kopplat in något alls.
Jag vet att USB portarna funkar på datorn eftersom musen funkar utmärkt.
Jag har också ett USB minne som ligger i en låda i mitt rum nånstans som det också står okänd enhet för när jag kopplar in den med i datorn.
Snälla hjälp mig. skulle vara grymt !

Permalänk

hmm har du testat att ladda hem pc suit till mobilen från Sony Ericssons hemsida??

Permalänk
Medlem

Ja det har jag testat, men PC Suite hittar ingen mobil inkopplad.

Permalänk

okej.. men kollade på doms hemsida och där stod det:

Så här synkroniserar du telefonen via PC Suite:

1 Anslut USB-kabeln till datorn och telefonen.
2 På telefonen: När du ansluter USB-kabeln till telefonen öppnas ett fönster för USB-anslutningen där du väljer Telefonläge.
3 Starta Sony Ericsson PC Suite.
4 På datorn: Första gången du ansluter telefonen till datorn måste du identifiera och namnge telefonen. Vänta tills drivrutinerna har installerats (vilket sker automatiskt).
5 På datorn: Välj Synkronisering och välj sedan vad som ska synkroniseras.
6 Starta synkroniseringen genom att klicka på knappen Starta synk.

Permalänk

Datorn borde känna igen telefonen om du ansluter den och väljer masslagringsläget. Drivrutiner för detta finns meföljande till, mig veterligen, alla Windows och MAC-operativ sedan en lång tid tillbaka.

Det pekar på att det kan vara problem med telefonen eller möjligtvis kabeln. Byt kabel om möjligt, eller prova möjligtvis att uppdatera telefonen via ytterligare en annan PC. Att du har ett vanligt USB-minne som även det inte känns igen styr det dock mera mot något problem med PCn. Prova även mot ytterligare någon dator, då Masslagringsenheter generellt sett utan problem ska hittas och identifieras korrekt.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Jag gör exakt som dom säger man ska göra i PC Suite detta är resultatet.
1. http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-----------1.png
2. http://data.fuskbugg.se/skogsturken/------2.png
och direkt efter ladding har pågått lite kommer detta.
|
\/
3. http://data.fuskbugg.se/skogsturken/---3.png

Permalänk

Det kan vara ytterligare ett symptom. PC Suite har dock ingen påverkan på Masslagringsläget om du ansluter via det, det fungerar även om PC Suite inte är installerat. Så något utöver PC Suite verkar det definitivt kunna vara.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Är kontakten på telefonen ren? Är den inte det är detta antagligen anledningen!

Samt skoldatorer man får låna har ibland spärrar så att de endast ska kunna användas till tråkiga saker såsom skolarbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aimer:

Samt skoldatorer man får låna har ibland spärrar så att de endast ska kunna användas till tråkiga saker såsom skolarbete.

Jag ska kolla sånt senare när jag kommer hem, så svarar jag lite senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av aimer:

Funkade inte med datorn hemma heller ..