Steelseries Siberia V2 mic funkar inte

Permalänk
Medlem

Steelseries Siberia V2 mic funkar inte

Jag satt i Skype och snackade och helt random hördes inte micen. Det är inte Skype och windows känner inte av när man pratar. Någon som har ett svar?

EDIT: Har nu provat det på en XP dator, men funkar inte på min... Kan det vara ljudkortet som tjallar?

Visa signatur
Permalänk

Du är inte ensam , den är sönder , min brorsa mic är också sönder + att jag har läst om folk dom har micar som e sönder

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du skämtar... Fast iofs... Jag kände att headsetet var skräp redan från början. Ska jag lösa ut garantin eller?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Jag hoppas du skämtar... Fast iofs... Jag kände att headsetet var skräp redan från början. Ska jag lösa ut garantin eller?

Tyvärr inte , headsetet är väldigt platsigt (v1 iaf) ja det kan du ju göra , har själv en separat mic och tycker det är väldigt bra

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Vet nån något bra headset jag kan köpa istället? Ska ha en mic OFC

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samma för mig är inne på mitt tredje V2 nu och det har också gått sönder. Orkar inte skicka tillbaka det utan använder en extern mick.

För mig så fungerar micken i några timmar sen blir det helt tyst och efter ett tag börjar det skrapa och brusa högt så innihelvete.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Nån som har någon DÅLIG erfarenhet av dessa?
https://www.inet.se/artikel/6303316/plantronics-gamecom-777

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har nu provat det på en XP dator, funkar, men funkar inte på min... Kan det vara ljudkortet som tjallar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Har nu provat det på en XP dator, funkar, men funkar inte på min... Kan det vara ljudkortet som tjallar?

Kan vara, har du ett externt ljudkort så kan du ju testa det. Annars kan du testa att installera om drivrutinerna om du inte gjort det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nu funkar de helt random

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Nu funkar de helt random

Kan kanske vara någon sladd som e glapp ? om min brorsa drar ut sladden så den blir jak så brukar ljudet dö(när den är ihop trasslad)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du har för os men på mitt w7 ultimate 64bit så funkar inte min mic i någon port. den kan känna igen den ibland så jag måste koppla ur mic sen starta VIA audio controll och stoppa in den sen trycka OK på att de är en mic å då funkar de ibland. Har aldrig varit någe problem förut, vart så efter omformatering, har läst att de är w7 som kan bugga:/ Har senaste drivrutiner oxå.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

kan någon skicka drivrutinerna till Steelseries Siberia V2 headsetet ?