Permalänk
Medlem

Noiseblocker, hur bra kyler dom?

Hej!

Funderar på att köpa denna fläkt:

Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

Att Noiseblocker är väldigt tysta har man ju hört men hur bra kyler dom?

Tycker denna fläkten är så sjukt snygg och skulle passa perfekt i min dator. Men kyler den kasst så är det inte värt det.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Tja, jag sitter med 3 st xl2 i mitt chassi. Xl2 är 1500 rpm istället för xl1 som är 1000 rpm. Skicka mail till han som har sidan så fixar han xl2 åt dig om du nu vill ha det ?
Jag är grymt nöjd med både kylning och ljudnivå ! Låter knappt något på 1500 rpm och jag är rätt ljudkräsen !
Köp köp är mitt råd

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

Har några XLK och XLP funkar bra och låter inte så mycket, inget alltför märkvärdigt men bättre än genomsnittet hittar du några till ett "bra" pris så slå till.
Kan också nämnas att noiseblocker är såna fläktar som klarar sig bra på låga varv bra till vattenkylning men inget jag skulle rekommendera till vanlig luftkylning.

Permalänk
Medlem

Men dom borde väl funka fint som chassifläktar?

Har Gentle typhoon nu, dom kyler ju fantastiskt bra men är fula som stryk Sen gillar jag inte att kablarna inte är sleevade.

Är kablarna på noiseblocker sleevade?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Men dom borde väl funka fint som chassifläktar?

Har Gentle typhoon nu, dom kyler ju fantastiskt bra men är fula som stryk Sen gillar jag inte att kablarna inte är sleevade.

Är kablarna på noiseblocker sleevade?

Mvh J

Visst funkar dem som chassifläktar, och ja kablarna är sleevade.

Permalänk

Kan man lita på sidan Coolingstuff? De hade ju massa saker ja letat, bla U-list och vita leds för ynka penningar!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Kan man lita på sidan Coolingstuff? De hade ju massa saker ja letat, bla U-list och vita leds för ynka penningar!

Oja, riktigt bra sida drivs av en jätteschyst kille som heter Arthur superbra service och snabb och välpackade leveranser visst säger jag mycket bra men jag vet att många andra här på SweC också kan säga mycket gott om Arthur och Coolingstuff

Permalänk
Avstängd

Har aldrig handlat där men dom gångerna jag har haft kontakt med dom så har man fått riktigt bra bemötande och trevliga är dom oxå!

MVH

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Oja, riktigt bra sida drivs av en jätteschyst kille som heter Arthur superbra service och snabb och välpackade leveranser visst säger jag mycket bra men jag vet att många andra här på SweC också kan säga mycket gott om Arthur och Coolingstuff

Skrivet av InluZion:

Har aldrig handlat där men dom gångerna jag har haft kontakt med dom så har man fått riktigt bra bemötande och trevliga är dom oxå!

MVH

Va bra, då blir det absolut köp därifrån! Synd bara att han verkade ha lite längre leveranstider på U-listen!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Har beställt flera olika noiseblocker-fläktar bla Black silent XL1 60mm, S-series M8 s1 och S-series M8 s2.

Dom är inte lätta att få tag på, nästan bara butiker med lager i tyskland som har i lager och då blir det tyvärr dyrt oxå. Men det blir jäkligt bra och tyst S-series M8 s1 ska hålla en ljudnivå på 8 db, dom andra på 11 db.

En fråga, man mäter luftflöde med två olika enheter, hur konverterar man kubikmeter/CFM?