Corsair släpper nätaggregatet Game

Permalänk
Skrivet av Calle Canin:

Först USB-headset och nu detta. Vad håller ni på med Corsair?! Floppy och bara 2st PCI-E kablar på ett icke-modulärt nätagg. Trodde Corsair var bättre än så.

Måste tyvärr hålla med, man börjar ju nästan kämmas att säga att man föredrar Corsair i det mesta

Permalänk
Medlem

Den där kommer dom att lura tillräckligt många smågrabbar med.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Skrivet av prog4u:

Den där kommer dom att lura tillräckligt många smågrabbar med.

Men man trodde ju att Corsair var bättre än att lura "smågrabbar" att detta är det man ska ha när man gamear! Nej fy fasiken.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Att ens släppa icke modulära agg förstår jag mig inte på, och speciellt inte när dem är så pass dyra
Men jag förstår inte det här med "gamer-inricktad" hårdvara

Jag köper hellre icke modulära nätagg, då priset oftast är mer tilltalande. Men som sagt, priset är ju inte det i det här fallet.

Kabeluppsättningen på dessa nätaggregat är ju som redan nämnts ett skämt. Att de har två Floppys är något som i mina öron låter illa. Det får mig att se nätaggregaten i fråga som (dåligt) budget agg istället för gaming agg, gaming ska enligt mig vara top notch. Nu återstår ju givetvis att se hur dessa presterar, men jag skulle i det här fallet inte lite på företagets goda rykte. Jag fick intrycket av att detta var skräp, för så fort jag ser en nätdel med LED fläkt kommer jag att tänka på detta.

Nätaggregat från Aspire (ja det suger)

Har de köpt upp ACE of Sweden´s lager måntro?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Instämmer helt med dig. Många tillverkare har en sne bild på vad gamers vill ha. Ofta tror dom att leds är viktigare än någonting annat. Och en annan dålig faktor som finns på nästan alla gaming-hårdvara är dålig kvalitet. Undantaget är kringutrustning såsom möss, tangentbord och headsets.

Men men, detta är inget jag kommer titta på. Första gången som jag blir besviken på en produktlansering från Corsair.

Skrivet av HoBb3:

Mad är det man betalar för? Den lysande fläkten

Ni får +1 var

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Hoppas Corsair lovar att man får högre FPS i CS om man köper detta nätagget också, annars är det svårt att försvara prislappen.

Permalänk

Finns bra mycket bättre agg i samma prisklass...

Nu kan man Ju 'Gaema' när man 'Gaemar'

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Katastrof... LED:en är bara enfärgad :/ Allvarligt talat håller jag i princip med Robiiins93 (exklusive hans särskrivningar etc. hihi ^^). Men vad jag vill framföra är egentligen att detta är ren marknadsföring. Vi på detta forum är ovissa om hur många gamers det finns där ute som inte har någon som helst koll på datorprylar. De ser endast till sina behov och därav förstår inte vad det är de köper. En produkt "gjord med gaming i åtanke" tilltalar denna målgrupp och det dyra priset lär väl ge dem en signal om att det är en bra produkt.

Djävulskt, Corsair!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Musikälskare

Swing and a miss... ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Intressant se vem OEM tillvärkaren är.. FSP, CWT.. Det är ju inte Seasonic iaf!
Märkligt, 600Wattaren har fler Molex men mindre SATA kablar än 700Wattaren, +2/-2.
Dåligt att inte 700Wattaren har 4st PCI-e. Inga problem driva ett SLI/CF på två idag med moderna GPU (ex. 40nm 5850 eller GTX460) under 600W.

.. Jag skeptisk. Priser som startar på 1000 spänn rimmar illa, jag kan ju få tag i ett HX650 som har 4 PCI-e och är 80-plus Brons för det priset. Får vänta till det kommer lite review på dom här. Det är ju än så länge "nyhet".

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Okej nu fattar jag inte vad dom håller på med. Det bör ju vara minst 4 PCIe-kablar på ett agg riktat mot gamers. Och icke-modulärt? Nä jag är besviken, blev rätt upprymd när jag såg rubriken men nu är jag riktigt besviken.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Känns meningslöst faktiskt.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

VAD FAN?! Nu blir jag nästan förbannad! Gamer-nätagg utan modulära kablar!? FY FAN! -.-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Ni får +1 var

Aldrig förstått poängen med dessa inlägg, är dom inte förbjudna med?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ej modulärt, högt pris och det lyser som en Volvoraggares bil? Nja...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Aldrig förstått poängen med dessa inlägg, är dom inte förbjudna med?

Inte för att jag någonsin använt mig av uttrycket men är inte själva poängen ett snabbt sätt att skriva "jag håller med dig fullständigt"? Det finns mycket riktigt en regel mot +1 inlägg här på forumet men vet inte hur det bör tolkas i detta fallet. Står lite mer än bara +1 och inlägget ser mer ut att vara lite skämtsamt än enbart +1.

On topic: Håller med att detta nätagg ser helt onödigt ut och väldigt högt pris om det nu är rätt pris utsatt. Att inte ha fler PCIe kontakter på ett nätagg specifikt för "gamers" är ju väldigt lustigt. Modulärt kan jag leva utan men för det priset så är det ju nästan ett krav.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

400 spänn extra för leds i fläkten och marknadsförd till gamers, oh yeahh! har inte så bra koll på led-fläktar men jag har en känsla av att ljudnivån inte blir något att hänga i granen heller.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

1000:- för 600w, 'bara' 80-plus, icke-modulärt, 2 x PCI-E kablar och en jobbig lysande fläkt? NEJ tack.

Den som inte köper 800w modellen i denna serien är ju bränd.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Vad använder man molex till förutom eventuellt Antec tricoolfläktar?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEDISH Bear:

Gaming: "Floppy 2 st. 2 st. 2 st." whaaaaaaaaaaaaaaat?

Inte helt ovanligt att fläktkontroller och liknande drivs från floppyströmkabeln.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Vad använder man molex till förutom eventuellt Antec tricoolfläktar?

Vissa vattenpumpar, transformatorn till neonrör, och ja faktiskt mestadels moddining och om man vill ha fläktar på 12V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vissa vattenpumpar, transformatorn till neonrör, och ja faktiskt mestadels moddining och om man vill ha fläktar på 12V.

Då passar det ju med en blå LED i agget
På FD Newton så är alla kontakter likadana så man kan ha massor med Pci-E.
På andra modulära så är man hänvisad till speciella kontakter.
Kan inte någon upplysa gubbarna på Corsair vad en Gamer är.

Edit: Kom just på att en av mina fläktstyrningar har floppykontakt - kanske inte så dumt iallafall.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Varför skulle man köpa dessa för dem pengarna när man får motsvarande i HX-serien för samma pris?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle Canin:

Först USB-headset och nu detta. Vad håller ni på med Corsair?! Floppy och bara 2st PCI-E kablar på ett icke-modulärt nätagg. Trodde Corsair var bättre än så.

och massa sata kontakter! har inte 8 diskar i min spel burk!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Varför skulle man köpa dessa för dem pengarna när man får motsvarande i HX-serien för samma pris?

Finns de som köper skitfula "gamerchassin" jätte dyrt när vilken plåtlåda som helst skulle duga..
Finns uppenbarligen en marknad för det så varför inte byta dekal o fläkt på några agg o tjäna lite extra??

Permalänk
Medlem
Skrivet av storsnusaren:

Finns de som köper skitfula "gamerchassin" jätte dyrt när vilken plåtlåda som helst skulle duga..
Finns uppenbarligen en marknad för det så varför inte byta dekal o fläkt på några agg o tjäna lite extra??

Syftade mer på att denna nya serien är icke-modulära, har färre pci-e strömkablar och dessutom till ett högre pris. De ser f.ö. likadana ut, och eftersom det är nätagg i en gamingserie så är ju ett ormbo av kablar och bara ström till en high-end GPU knappast optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiiins93:

Men va? Alltså den är skit dyr, inte ens modulär till priset, samt att den har massa molex (?!), floppy kontakter(!!) och inte ens många PCI-E sladdar?

Molex är det ingen nackdel att det är många av, då det går att använda dem till allt som behöver 5/7/12 V.
Fast det är klart, en "gamer" som detta nätagg tydligen inriktar sig till har kanske inte så mycket i datorn utöver en hårddisk + dvd.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

nice bildspel!

dyra agg.

Permalänk
Medlem

Totaly worth it!

Permalänk

Ujjjj... ser budget ut.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r