Permalänk
Medlem

Xp1800 ?

Tänkte ta och uppgradera systemet lite med nytt mobo och processor.

Problemet är att jag sitter inne med en rätt taight budget ca 3000:- så jag planerade att lägga en del på ett lite bättre mobo och en billig processor. Minne får nog oxå bli lite billigare typ 2100.

Jag läste någonstans att XP1800 kan vara ett bra val och ett epox 8K5A2+

Någon som vet om 1800 funkar bra till lite overklockning? Kommer att skaffa vattenkylning under hösten var det tänkt.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk

Re: Xp1800 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groover
Tänkte ta och uppgradera systemet lite med nytt mobo och processor.

Problemet är att jag sitter inne med en rätt taight budget ca 3000:- så jag planerade att lägga en del på ett lite bättre mobo och en billig processor. Minne får nog oxå bli lite billigare typ 2100.

Jag läste någonstans att XP1800 kan vara ett bra val och ett epox 8K5A2+

Någon som vet om 1800 funkar bra till lite overklockning? Kommer att skaffa vattenkylning under hösten var det tänkt.

Det beror lite på steppningen på processorn Min egen XP1800 stoppar redan vid 1701mhz medan andra kan klocka den mycket högre Epox 8K5A2+ är ett mycket bra val Har själv beställt samma kort men det är ju inte billigt direkt 1754:- på datorbutiken Ett annat bra altenativ är ASUS A7V333 KT333 1187:-

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Re: Re: Xp1800 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Det beror lite på steppningen på processorn Min egen XP1800 stoppar redan vid 1701mhz medan andra kan klocka den mycket högre Epox 8K5A2+ är ett mycket bra val Har själv beställt samma kort men det är ju inte billigt direkt 1754:- på datorbutiken Ett annat bra altenativ är ASUS A7V333 KT333 1187:-

Då skulle du tittat på jmedata 8K5A2+ 1399:-
Lägger nog in ett bud på detta kort ikväll.

Visa signatur

Utan kyrka inget helvete.

Permalänk

fan itbutikken gillar jag asus kort 1052 och amd 2000+ för 1129 det är ganska billigt

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem

Dock surt för dom(mig) att de inte har epox

Visa signatur

Utan kyrka inget helvete.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [safe6]Okeido
fan itbutikken gillar jag asus kort 1052 och amd 2000+ för 1129 det är ganska billigt

ja dom är sjukt bra o billiga, kanske lite litet sortiment bara.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Skickade en beställning igår. Epox kortet sen tog pengarna nästan slut så det fick bli en XP1800 och 256Mb DDR. Hade tänkt köpa 512 från början men det får bli nästa månad

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se