nya högtalare 2.0 system ~2000kr

Permalänk
Medlem

nya högtalare 2.0 system ~2000kr

Behöver ha råd om några bra aktiva högtalare

Tack för era svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

snabbt och bra men ville har lite expertis från lite experter från SweC

Permalänk
Medlem

audioengine 2.0 är riktigt bra för mindre rum eller på datorbordet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

audioengine 2.0 är riktigt bra för mindre rum eller på datorbordet

Tycker inte den verkar riktigt värd ~2000 kr.

Kolla på M-Audio AV 40 som kostar ~1500 kr som jag tror har lite renare ljud. Då kan du spara dom där 500 kr och bara lägga på 250 kr så har du ett Asus Xonar D1/DX.

Permalänk
Medlem

men om vi säger så här är de värt att köpa högtalare först eller är de bättre att köpa ett ljudkort?

Permalänk
Medlem

Det beror på vilka högtalare du använder.
Om du har den typiska datorhögtalaren (alltså något för 100 kronor) så är det bäst att köpa nya högtalare då moderna moderkort har "hyfsat" ljudkort inbyggt. Sen kan du köpa ett ljudkort.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

hade tänkte mig något mot audioengine hållet kan inte lyssna på min gamla högtalare när man har hört på "riktiga" bra högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuri:

Behöver man en subwoofer till dom för att få bra ljud/bas till datorn?

Permalänk

Om du behöver en sub lr inte får du bestämma men dynavoice högtalarna ger bättre bas än de andra utan baslåda + att du får förstärkare med som gör ljudet ännu bättre.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Okej! men om man redan har ett Asus essence stx, är det inte ett bättre val att köpa högtalarna med subwoofer istället för förstärkaren?

Permalänk

du måste ändå använda förstärkare, stx funkar bara som hörlursförstärkare. Tror du kommer få grymt ljud med dynavoice + t-amp + asus essence stx

Permalänk
Medlem
Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Jag är osäker om det kanske finns bättre alternativ, vilket är mycket möjligt, men jag kör själv AE2 tillsammans med ett Xonar D1 kort, och tycker ljudet är alldeles ypperligt.

Möjligt är att man kan få bättre ljud för pengarna genom att köpa högtalare i en större storlek, för det dessa triumferar med är just ljud/storlek. Dom låter grymt bra för sin storlek.

Men har man liksom plats för mer så kanske det finns bättre alternativ:) Men jag rekommenderar dessa iaf!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Har ett par dynavoice s-4 och en t-amp, men de står i garderoben då jag tycker fostex pm 0.4 spelar mycket bättre (kostar ca 1000kr styck)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tetsuwan:

Har ett par dynavoice s-4 och en t-amp, men de står i garderoben då jag tycker fostex pm 0.4 spelar mycket bättre (kostar ca 1000kr styck)

villig att sälja?