Permalänk
Skrivet av Aser:

Grattis, tror dock du menar 7-10k ppd

Tack!

Om man hade haft 7-10ppd skulle det ta ungefär 11-12k dagar att få 100k!

Permalänk
Medlem

Woohoo! för 1004 wu's gjorda!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Själv ligger jag nu på topp 500 Och 9922p 24h avg!

edit: 10054p/24h

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Grattis!

Själv ligger jag nu på topp 500 Och 9922p 24h avg!

edit: 10054p/24h

Inte dåligt, ruben. Du foldar nästan 24/7 då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jo, på helger försöker jag göra det. På vardagar foldar jag från när jag kommer hem från skolan tills jag drar hemifrån nästa morgon.

Sen blir det en hel del spel också

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jo, på helger försöker jag göra det. På vardagar foldar jag från när jag kommer hem från skolan tills jag drar hemifrån nästa morgon.

Sen blir det en hel del spel också

Du foldar på natten. Där har vi det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Fan med.. Du kommer stort bakom mig. isf är det ju mer än en månad innan du går förbi mig Plåtbiten
Får väl dra ett svagt Whooho för att jag kommit över 333 333 poäng

I den här takten kommer jag ligga på topp 200 om en månad (3,6 veckor står de iofs)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

vi har över 4000 tusen inaktiva i vårat lag! hur ska vi gör för att få 1000 av dom börja folda?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

vi har över 4000 tusen inaktiva i vårat lag! hur ska vi gör för att få 1000 av dom börja folda?

Det undrar jag me! Förslag är foldinhelg, det hade vi förra året tror jag eller om det var 2 år sen :/
Sen undrar jag hur man blir av med dryga wu's som halverar min ppd på GPU...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Fan med.. Du kommer stort bakom mig. isf är det ju mer än en månad innan du går förbi mig Plåtbiten
Får väl dra ett svagt Whooho för att jag kommit över 333 333 poäng

I den här takten kommer jag ligga på topp 200 om en månad (3,6 veckor står de iofs)

Hur kan man kolla hur nära man är dem andra i laget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Hur kan man kolla hur nära man är dem andra i laget?

en bra och enkel sida för att hålla koll på stats är EOC * Extreme Over Clockers* folding sida...
här är för vårt lag:
Folding@SweClockers.com - Team Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

Äntligen är den kalla årstiden här så man kan köra folding för fullt utan att behöva ha fönstren öppna för att få ned inomhustemperaturen till subtropisk nivå. Två nya Zotac GTX 460 har satts i arbete och ger >12000 PPD per styck - nu borde man kunna avancera in på top 50 (Folding@Home)

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl_XII:

Äntligen är den kalla årstiden här så man kan köra folding för fullt utan att behöva ha fönstren öppna för att få ned inomhustemperaturen till subtropisk nivå. Två nya Zotac GTX 460 har satts i arbete och ger >12000 PPD per styck - nu borde man kunna avancera in på top 50 (Folding@Home)

Härligt! Känns som vi spelar på samma nivå... Man skulle inte kunna få ett galleri på din foldingfarm?

/S

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av judge:

Jo, det är mycket poäng som skulle kunna tjänas in om fler hoppade på igen. Nu är vi iallafall en bit över 400 aktiva igen men om vi fick ihop rätt stabila 1000 eller varför inte 1500 under vintern skulle vi nog kunna plocka lite placeringar snart igen. Vintertid är ju (förutom elpriset möjligen) finfin tid att folda på.

Skrivet av Saandberg:

Det undrar jag me! Förslag är foldinhelg, det hade vi förra året tror jag eller om det var 2 år sen :/
Sen undrar jag hur man blir av med dryga wu's som halverar min ppd på GPU...

/S

Problemet är att vi behöver ha folk som någorlunda regelbundet bidrar med poäng till laget även om en helg inte vore helt fel. Någon mer kanske fastnar för det.

Skrivet av Carl_XII:

Grattis till bibehållen plats 1 i laget! Jag kan å andra sidan inte påstå att så många är dig hack i häl heller.

Ser ut som du blir först på över 100 000PPD i laget också.

Permalänk
Medlem

Körde ju med elementet av nästan hela förra vintern tack vare mitt 8800 ultra (foldade dock inte då). Ska försöka ha datorn som värmekälla i vinter istället för elementet

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Härligt! Känns som vi spelar på samma nivå... Man skulle inte kunna få ett galleri på din foldingfarm?

/S

Galleri får komma senare, men jag kan beskriva med ord på en gång... Jag har i princip en dator i varje rum i huset och har inte några värmeelement på förrän det blir många minusgrader ute. Totalt 9 PC'ar igång, men bara ett fåtal av dem som kör CPU-folding. Varje dator har minst ett grafikkort som kör folding med överklockade shader processorer (bara Nvidia). 2 st GTX 460, 2 st GX2 9800, flera GTX 9800, flera 8800 GTS 512 och några enstaka andra (de flesta vattenkylda). I reserv ligger bl a ett GTX 285 som jag ska montera vattenkylning på (heltäckande blocket passade inte riktigt). Jag har några 8800 GTX som jag pensionerat (eller så ligger de i reserv) och tyvärr ett par grafikkort som jag kört sönder under åren. PCn i sovrummet stänger jag av på natten - de andra kör dygnet runt, men under sommaren stängs några av dem ned för service av vattenkylningen etc. Totala elförbrukningen brukar gå på ca 30 000 per år, men det är bara ca 5000 mer än vad det var innan (med elektriska element).

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

De e fan rätt, så skall man göra!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Carl_XII: Skoj att du ligger på som du gör

Förövrigt så hade da varit skoj om några inaktiva började igen. tex att det blir en folding vecka tex vid jul och nyår eller något.

Nu är det ju lättare att få igång klienterna än vad det var för ett par år sen vilket nog gjorde att många hoppade av

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Woohooooooooooo! Första millen är nu gjord!

/S

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Grattis!

Härligt att se att man måste nå en bit över 100 första placeringarna innan man hittar första miljonären!

Permalänk

Gillar inte 6701... :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

tell me about it... e inne på min 3:e på rad nu :/

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Agree!

Min andra på två dagar nu. =\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Lyckades börja på en 6072 WU igår och hann 10%. Jäkligt onödigt... Foldat hela dagen idag och är på 70% nu för en WU som kommer ge ca 1800p. Lamt :S

sånt där e ju fegt! man foldar ju allt man blir tilldelad

plats 298 nu! vi ses på andra sidan om 130 dagar!
usch, räknade lite fort. i dagsläget skulle det ta mig ~380 dagar att gå från plats 200 till plats 100. så vi ses väll på första sidan om ingen annan foldar nånting om ~520 dagar

Permalänk
Inaktiv

Som det redan nämnts, börjar man vara petig med vilka WU's man vill folda så försvinner snart nog rättigheten till bonus och då ger alla SMP WU's dåligt med poäng. Vissa WU's är otroligt tråkiga men utan bonus så får man ännu mindre poäng för utfört arbete. Bara att göra klart och hoppas på en roligare WU nästa gång.

Permalänk
Medlem

Tar datorn skada av att stå på i flera dygn?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tar datorn skada av att stå på i flera dygn?

All aktivitet sliter på komponenter till viss del. Hur mycket beror på belastning, temperatur, spänning osv. Givetvis sliter det mer att ha en dator stå att folda på 100% kapacitet än att ha den stå idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

All aktivitet sliter på komponenter till viss del. Hur mycket beror på belastning, temperatur, spänning osv. Givetvis sliter det mer att ha en dator stå att folda på 100% kapacitet än att ha den stå idle.

Okej Men eftersom jag foldar med CPU så borde det väl vara den som ryker i slutändan?
Tänkte för en CPU är inte direkt dyr

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej Men eftersom jag foldar med CPU så borde det väl vara den som ryker i slutändan?
Tänkte för en CPU är inte direkt dyr

CPU eller moderkort är väl det som är i riskzonen vid CPU-foldning.

Permalänk
Medlem

Whoohoo! Topp 50 och 2miljoner.
Man foldar tills nåt börjar ryka, sen är det bara att skaffa nytt. 6701orna är ju skojiga, kan ju knappast bli sämre.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10