Microsoft Windows 8 släpps 2012

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Windows 8 släpps 2012

Lagom till ettårsdagen för Windows 7 avslöjar Microsoft i Nederländerna att uppföljaren kan vara färdig om cirka två år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

så det är varför Världen går under

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Låter ju lovande att det ska bli stora förändringar, hur stora får vi reda på senare

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ett litet fel har uppstått i nyheten.

"..slutanvändare räkna med Windows 7 om cirka två år, det vill säga någon gång i slutet av 2012."

Windows 8?

Permalänk

Detta låter bra men då måste priserna sjunka något för att man ens ska vara sugen på att uppdatera så ofta som slutanvändare.

Och nästa fråga är ju vad dom kan implementera/ändra så till den milda grad att dom anser att det är ett stort risktagande? Ännu mera moln baserat?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Calimi:

ett litet fel har uppstått i nyheten.

"..slutanvändare räkna med Windows 7 om cirka två år, det vill säga någon gång i slutet av 2012."

Windows 8?

Vad bra att du är uppmärksam, men använd gärna rättningssystemet som vi arbetat med att införa i Swec 5 så att vi blir underrättade omedelbart. Vi har tyvärr inte möjlighet att följa alla trådar kontinuerligt.

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/796599-...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Stora förändringar låter bra, ja de kan väl inte göra det sämre i alla fall

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Jag gillar nya inovationer och nya idéer. Hoppas dom lägger in en massa flum som kommer förändra sättet vi använder en dator.

Tänk om dom skulle använda sig av Kinect som dom har till Xbox. Då skulle ens webcam kunna känna av var du sitter i förhållande till skärmen och sedan rita upp skrivbordet i 3D! Och att du kan flytta fönster i 3D med att vifta med händerna i luften.
Då behöver man inte några 3Dglasögon för datorn kan göra jobbet åt en.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Stora förändringar låter bra, ja de kan väl inte göra det sämre i alla fall

Man kan ju hoppas det blir stabilare.....

Och att om en random process dör, så tar den inte med sig halva/resten av systemet...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Musikälskare

Mer risktagande = Mer bloatat bling bling

Nej tack :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Låter bra att göra ett riskfyllt nytt Windows. Funkar det dåligt är det bara att gå tillbaka till den utmärkta sjuan tills Microsoft fixar till det.

Permalänk
Medlem

Vista Revisted = Win8?

Nytt gui och en massa bling bling? Varför inte satsa resurserna på att få det superstabilt, utan minnesläckor, snabbt och resurssnålt som omväxling?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Trevligt

Jag hoppas på prestandaförbättringar framförallt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Trevligt då kan vi kanske hoppas på fler stora ändrelser inom PC-världen tills dess

Permalänk
Hedersmedlem

Vissa saker bör de behålla, för de gör livet lite roligare. För en tid sedan skulle flytta några GB data ifrån en HDD till en annan, och progress-bar meddelade till en början att det skulle ta 16 dagar! Sådana detaljer förgyller vardagen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mannen99:

Man kan ju hoppas det blir stabilare.....

Och att om en random process dör, så tar den inte med sig halva/resten av systemet...

Det har bara hänt någon enstaka gång för mig att jag behöver starta om datorn för att en process dör. Windows 7 tycker jag hanterar krascher väldigt bra, och är otroligt stabilt för att vara Windows.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns vissa poster på MDL Forum på olika patent som MS fått ang. windows 8 och stämmer dem lär det väl inte se så bra ut men det återstår att se..

Förstår dock inte varför man släpper ett var 3de år (ungefär).

Permalänk
Medlem

Så länge det går att spela i windows så är jag nöjd.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

128-bit?

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

köra med öppna kort?! (öppen kod)

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Hoppas man går mer mot Linux hållet. En kontrollpanel där man kan installera och avinstallera en massa applikationer hade inte varit fel tex.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

hehe byta 7an mot 8an?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk

Neee, nu är ja nöjd med windows 7!

Likt förbaskat kommer man sitta med Windows 8 2012 turligt nog har jag fortfarande tillgång till MSDN AA då

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

fortfarande lika söt gubbe på bilden

Permalänk
Sötast
Skrivet av Swedish Berserk:

Hoppas man går mer mot Linux hållet. En kontrollpanel där man kan installera och avinstallera en massa applikationer hade inte varit fel tex.

Inte helt säker på om funktionen fanns i windows 3.11

Men om inte, så har iallafall den funktionen funnits sedan windows 95!

Permalänk
Hedersmedlem

Var det inte det som Apple nyligen lanserade som en "nyhet"? Apple fansen här kan säkert rätta mig om jag har fel, men det tycks mig som att jag läste en artikel häromveckan där konceptet mer eller mindre lät som en standard pakethanterare.

Skrivet av Allexz:

Inte helt säker på om funktionen fanns i windows 3.11

Men om inte, så har iallafall den funktionen funnits sedan windows 95!

I så fall har du en ovanligt avancerad version! Det han menar är en pakethanterare som inte bara tillåter dig att avinstaller, installera om, befintlig lokal mjukvara, utan en som kopplar upp mot en gemensam databas för tillgänglig mjukvara för plattformen.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

fortfarande lika söt gubbe på bilden

Steve ballmer är ju störtskön

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

I stort sätt samma sak som finns under kontrollpanelen nu?
En samlad plats för distrubution av program kan dock tyckas trevlig.

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Var det inte det som Apple nyligen lanserade som en "nyhet"? Apple fansen här kan säkert rätta mig om jag har fel, men det tycks mig som att jag läste en artikel häromveckan där konceptet mer eller mindre lät som en standard pakethanterare.

I så fall har du en ovanligt avancerad version! Det han menar är en pakethanterare som inte bara tillåter dig att avinstaller, installera om, befintlig lokal mjukvara, utan en som kopplar upp mot en gemensam databas för tillgänglig mjukvara för plattformen.

Tack du hänger med på vad jag menar. Jag syftar på en databas som är uppkopplad mot nätet med en massa mjukvara samlad där för installation med ett enkelt knapptryck samt att man även kan avinstallera via den. Ungefär som det vi hittar i tex Ubuntu Software Center.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Steve ballmer är ju störtskön
wvsboPUjrGc

BÄST