Microsoft Windows 8 släpps 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tack du hänger med på vad jag menar. Jag syftar på en databas som är uppkopplad mot nätet med en massa mjukvara samlad där för installation med ett enkelt knapptryck samt att man även kan avinstallera via den. Ungefär som det vi hittar i tex Ubuntu Software Center.

Håll ett öga på CoApp -> The Common Opensource Application Publishing Platform - CoApp

För övrigt, så skulle jag tippa på att Windows 8 kommer vara fullt virtualiserat. Med det menar jag att man kommer kunna installera Linux distar osv. integrerat med Windows och exempelvis placera Linux-ikoner/program på Windows skrivbordet.

Microsoft satsar ju mycket på virtualisering på serversidan så ser ingen anledning till varför man inte skulle slänga med den tekniken på desktopsidan. Windows Virtual PC finns ju i nuläget till Windows 7 men med gammal teknik.

Permalänk
Medlem

Vad jag hade gillat:
¤ mindre grafiskt lull lull.
¤ logiska menyer. (Inte "För amerikanske hemmafruar" som in Win7)
¤ 64bit. (Endast)
¤ Gamer edition. (Dx11 och nätverk/nätverksdelning. Inget extra trams som tex Movie maker etc..)
¤ "God mode" som default. (se How to Activate GodMode in Windows 7)

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk

Owww gaadd, de kommer byta ut startmenyn

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Håll ett öga på CoApp -> The Common Opensource Application Publishing Platform - CoApp

För övrigt, så skulle jag tippa på att Windows 8 kommer vara fullt virtualiserat. Med det menar jag att man kommer kunna installera Linux distar osv. integrerat med Windows och exempelvis placera Linux-ikoner/program på Windows skrivbordet.

Microsoft satsar ju mycket på virtualisering på serversidan så ser ingen anledning till varför man inte skulle slänga med den tekniken på desktopsidan. Windows Virtual PC finns ju i nuläget till Windows 7 men med gammal teknik.

Intressant! Ska kolla in det!

Jag hade också gärna sett en enklare program meny. Som det är nu måste man ha femtielva olika genvägar på skrivbordet för att nå sina program. Såvida man inte placerar dom i olika kategoriserade mappar vilket jag har gjort. Annars får man gå in i hårddisken och leta upp genvägen där..... Om där finns ett annat sätt berätta gärna för mig.

Sen kan dom gärna få optimera hastigheten i operativet ytterligare.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Tack du hänger med på vad jag menar. Jag syftar på en databas som är uppkopplad mot nätet med en massa mjukvara samlad där för installation med ett enkelt knapptryck samt att man även kan avinstallera via den. Ungefär som det vi hittar i tex Ubuntu Software Center.

Skulle vilja ha en funktion där användare även kan ge feedback om applikationerna. Inte helt fel om programmen som distribueras via detta även kan ställas in så att de uppdateras automatiskt samt att man kan spara sin programprofil vid datorbyte etc.

Om microsoft skulle lyckas med ett sätt där man HELT kan avinstallera program så skulle även detta uppskattas

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft skulle väl anamma en "tick-tock"-modell à la Intel, så att de gör en version med "nyheter" som kan bryta viss bakåtkompatibilitet etc, för att sedan följa upp med en förfinad version, såsom de gjorde med Vista -> 7.

Ett mer konfigurerbart GUI är en av de förändringar som jag tycker känns mest akut. Möjlighet att _enkelt_ växla mellan olika fönsterhanterare. Det går inte ha ett GUI som ska passa alla, speciellt inte som de använder more or less samma upplägg för hemanvändare/programmerare/administratörer. De gillar väl att ha en enhetlig look, men om de utvecklade 2-3 officiella varianter som man enkelt kunde switcha mellan under körning så skulle nog användarna bli glada.

Eller varför inte införa virtuella skrivbord någon gång?

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Bara en spåning. (vet ej om det stämmer.)

Att åren mellan Windows XP och Windows Vista var längre än det kommande släppet Windows 7 och Windows 8. Skulle kunna innebära en stor risk, då marknaden redan är mättad? För tidigt släpp mellan versioner.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

finns en del rykten som tyder på att ms satsar på UEFI samt ett cloud system vilket möjliggör att kunna jobba med sitt system från vilken win8 dator som helst

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Vad jag hade gillat:
¤ mindre grafiskt lull lull.
¤ logiska menyer. (Inte "För amerikanske hemmafruar" som in Win7)
¤ 64bit. (Endast)
¤ Gamer edition. (Dx11 och nätverk/nätverksdelning. Inget extra trams som tex Movie maker etc..)
¤ "God mode" som default. (se How to Activate GodMode in Windows 7)

Äsch, du behöver ju inte windows 8. Dom punkterna du nämner är ju bara petitesser, för att vara ärlig. Stäng av teman i windows 7 så är du klar. Inför 8 snackar vi helt nytt filsystem, virtualisering av alla systemfunktioner och saker som får jorden att sluta snurra!

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Skrivet av grynnan:

Vad jag hade gillat:
[...]

Borde väl gå att summera med att göra det mer modulärt redan från installation. Borde inte vara helknepigt att genomföra, kanske med ett par förvalda "profiler" om man inte vill in och joxa för mycket manuellt.

Jag hade också gärna sett en enklare program meny. Som det är nu måste man ha femtielva olika genvägar på skrivbordet för att nå sina program. Såvida man inte placerar dom i olika kategoriserade mappar vilket jag har gjort. Annars får man gå in i hårddisken och leta upp genvägen där..... Om där finns ett annat sätt berätta gärna för mig.

Sen kan dom gärna få optimera hastigheten i operativet ytterligare.

Testat att trycka på windowstangenten och sen bara skriva namnet på programmet? Kompletterat med de vanligaste programmen länkade i taskbaren* och ett simpelt program som RocketDock för det som blir över går det att hålla ganska rent på skrivbordet utan alltför mycket pillande.

Tycker inte hastigheten är så mycket att orda om men visst, kan man effektivisera och snabba upp saker så är det förstås välkommet.

Tror dock inte man ska hoppas på några underverk med tanke på vilken enorm användarbas man har med stora grupper som är skapligt förändringsobenägna (försiktiga företag, folk som helt enkelt inte bryr sig etc).

*Svenglish for teh win!

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Inaktiv

Förhoppningsvis blir det 64bits enbart denna gång. Förbättrat flerskärmsstöd och stöd för multipla skrivbord (ni i Linux vet vad jag snackar om) vore också önskvärt. Något liknande Ubuntus pakethanterare vore också önskvärt. Ökad säkerhet vore även det bra.

I övrigt är jag rätt nöjd med 7'an men det ska bli intressant/gruvsamt att se vad Ballmer & Co tänker hitta på till nästa gång.

Permalänk

Om det är så att det ser ut så som spekulaterna tror att Win 8 kommer att se ut så ser det ju skräp ut.

Vet inte om jag kommer gilla Apple´s Lion heller. Känns som att det blir för mycket kladd i OS´et.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha/se:

* Enbart 64-bit, och en "Program"-mapp.
* I roten på C: skall det finnas "Användare", "Program" och "Windows" som standard.
* Klassisk (smartare) startmeny, ge oss iaf. valmöjigheten, så man slipper ha all skit på skrivbordet, genvägar inkluderat.
* Klassisk Explorer utan menysystem och junk, likaså här, låt användaren göra valet.
* Ta fram en överskådlig kontrollpanel som är lätt och snabb att hitta i.
* Fixa användarspecifika regler för UAC, t.ex. att kunna permanent tillåta applikationer som körs dagligen.
* Fler energisparande inställningar och med beskrivande texter för vad som gör vad och hur det gör skillnad.
* Ge tillbaka "gpedit.msc" från XP Pro. "GodMode" är väldigt begränsat i jämförelse.
* Ta bort hela "Kör som administratör"-skiten. Admin skall vara admin, punkt slut. Ta annars fram vid installation valet att skapa ett Svensson konto för surf, mail & spel osv, eller ett konto med FULL behörighet.
* Ta bort luddiga genvägar och annat trams som bara gör att man hamnar fel och får börja om. Det är väl bättre att man alltid utgår från en och samma punkt?
* Snabba upp och förenkla metoder för personliga inställningar. Gränssnittet, inte det kosmetiska.
* Slopa allt grafiskt trams mellan BOOT och inloggning eller skrivbord.
* Ta bort allt vad indexering heter.

Det går att lista hur mycket som helst, men mycket är ändå småsaker.

Edit: det har redan sagts, men jag vill också se en pakethanterare, typ *nix. Och med div. färdiga profiler att välja bland innan installation, för att få det man behöver men inte mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Äsch, du behöver ju inte windows 8. Dom punkterna du nämner är ju bara petitesser, för att vara ärlig. Stäng av teman i windows 7 så är du klar. Inför 8 snackar vi helt nytt filsystem, virtualisering av alla systemfunktioner och saker som får jorden att sluta snurra!

Just movie maker är inte med i Win7

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Nejje! Inga fler windows nu! dags att tänka om helt och hållet från början. Släppa allt vad standard heter och göra rätt från början den här gången!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag är lite orolig för windows nu.. Stor risktagande? låter inte så jäkla bra, för vista gick det ju sjukt dåligt, och då sa dom inget om risker
Jag hoppas iaf på att det är riktigt positiva saker som kommer. Längtar efter beta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nejje! Inga fler windows nu! dags att tänka om helt och hållet från början. Släppa allt vad standard heter och göra rätt från början den här gången!

Dock så måste de isf komma på ett koncept som låter folk byta från Win XP, Win 7 m.fl.

Permalänk
Hedersmedlem

Citat ifrån din länk: "- Yes, Microsoft is involved--to the extent that they pay me (Garrett) to work on CoApp full time. They don't get to call the shots, nor do they own the project. The copyrights belong to me and the other contributors to the project."

Microsoft är bland de mest svårbedömda företagen just nu, jag upplever det så i alla fall. Å ena sidan finner vi dem involverade i projekt som detta, å andra sidan körde Microsoft härom veckan en stenhård kampanj mot OpenOffice, blandat med att flertalet gånger generella misstänkliggöra open-source. Dolt i den kampanjen finns troligen en attack mot Oracle, men budskapen är ofta i konflikt med varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Mer risktagande = Mer bloatat bling bling

Nej tack :/

Med tanke på att MS inte skickar med något bloat (du får ladda ner t.ex windows movie maker m.m) så antar jag inte att det blir så.

Annat är det med Mac.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Deras sista jo, när jorden går under så.

2012 Microsoft sista OS Windows 8!

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Man kan ju hoppas det blir stabilare.....

Och att om en random process dör, så tar den inte med sig halva/resten av systemet...

Men mannen sitter du fortfarande på Windows 9x eller XP?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Känns inte bra med risktagande från Microsoft

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Men mannen sitter du fortfarande på Windows 9x eller XP?

Man börjar ju undra. Jag har ingen som helst förståelse för folk som klagar på att Win7 är instabilt. Det kraschar ju aldrig!

Sen förra sensommaren(eller när den nu kom) och min installation av RC första gången kan jag inte minnas att mitt system har kraschat. Endast när jag har lekt med överklockning av cpu/gpu har Windows hängt sig el liknande och det beror ju så klart inte på mjukvaran...

OnT: Jag hoppas på grym touch-integration. Jag tänker Minority Report-style(nåja)! Det är såna saker som kommer bestämma vem som dominerar i framtiden, dagens OS är för den stora massan så pass bra det kan bli med dagens funktioner.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon29708:

Jag vill ha/se:

* I roten på C: skall det finnas "Användare", "Program" och "Windows" som standard.
* Klassisk (smartare) startmeny, ge oss iaf. valmöjigheten, så man slipper ha all skit på skrivbordet, genvägar inkluderat.
* Klassisk Explorer utan menysystem och junk, likaså här, låt användaren göra valet.
* Fixa användarspecifika regler för UAC, t.ex. att kunna permanent tillåta applikationer som körs dagligen.
* Fler energisparande inställningar och med beskrivande texter för vad som gör vad och hur det gör skillnad.
* Ge tillbaka "gpedit.msc" från XP Pro. "GodMode" är väldigt begränsat i jämförelse.
* Ta bort hela "Kör som administratör"-skiten. Admin skall vara admin, punkt slut. Ta annars fram vid installation valet att skapa ett Svensson konto för surf, mail & spel osv, eller ett konto med FULL behörighet.
* Ta bort luddiga genvägar och annat trams som bara gör att man hamnar fel och får börja om. Det är väl bättre att man alltid utgår från en och samma punkt?
* Snabba upp och förenkla metoder för personliga inställningar. Gränssnittet, inte det kosmetiska.
* Ta bort allt vad indexering heter.

Det går att lista hur mycket som helst, men mycket är ändå småsaker.

Edit: det har redan sagts, men jag vill också se en pakethanterare, typ *nix. Och med div. färdiga profiler att välja bland innan installation, för att få det man behöver men inte mer.

I grund och botten vill du ta bort allt det som gör Windows 7 så mycket bättre än Windows 95, 98, ME, NT, 2000 och XP...

Du vill gå bakåt i utveckligen och återinföra XP:s alla negativa aspekter.
Du verkar vara den äkta typen av datoranvändare som aldrig vill lära dig något nytt och hatar att det inte längre ser ut som det gjort mellan 1995 och 2007.

Men måste ändå svara på det du vill ska vara i Windows 8.

Ja, jag hoppas också på enbart 64 bits OS. Den punkten håller jag med fullständigt med om. Att ha en programmapp är väl ändå rätt orelevant. Är inte fel att ha en extra mapp för just 32 bitars applikationer så man kan särskilja dom.

Som det har varit sedan windows 95 alltså??? Förstår inte riktigt vad du menar här alls.

Jag vill inte ha tillbaka den startmenyn som Windows 95 hade. Den var inte på något smart utan bara jobbig. Tack vare den nya startmenyn i tex Windows 7 så har vi möjligheter till "utökad" trädstruktur i startmenyn. Kolla så ser du en pil på tex Internet Expolrer, trycker man på den kan man får extra funktioner direkt UTAN att först behöva starta Internet Explorer. DETTA är smart.
Sedan fattar jag inte varför du måste ha alla genvägar på skrivbordet??? På vilket sätt är Windows 95:s startmeny på just den punkten bättre än Windows XP, Vista och 7

Vad för menysystem syftar du på nu??? Vad jag vet har Explorer haft menysystem sedan Windows 95. Däremot så FÖRSVANN menysystemet som standard i Vista... Och åter så har ju Explorer i Windows 7 bra mycket smartare lösningar än i Windows 95...

Så här ser min explorer ut just nu i alla fall. Jag har ju tagit fram menysystemet för jag gillar just att ha det framme (så som det varit sedan 95...).

Det är ju detta dom har gjort i Windows 7. Numera hittar man dubbelt så snabbt då allt inte ligger huller och buller som det gjorde förut. I Windows 7 hittar ju en vanlig svensson numera.

Var inte inloggad som administratör så kan du i grund och botten stänga av UAC... Och applikationer ska inte ha några sådana rättigheter att dom måste skriva i känsliga OS-relaterade filer.
Så skyll istället på lathet från dom som programmerar applikationerna!

Ja, det är väl en bra sak! Håller med dig!

Enligt mig ska man inte behöva gå in och rota i dessa inställningar då det kan skapa instabilt OS.
Vad exakt är det du behöver röra runt där som vanlig användare?

Så du vill gå bakåt i tiden igen? Tack vare "kör som administratör" är det ju numera möjligt att vara inloggad som användare 100%. "Kör som administratör" har funnits på linux i mååååånga år, tack vare detta så orkar folk vara inloggade som användare på Linux.
I Windows XP så var det ett helvete att vara inloggad som användare. Så fort du skulle göra någon enkel inställning som kräver administratör måste du logga ut som användare och sedan in som administratör. Sedan göra det du ska göra. Sedan tillbaka.
Nej, snacka om att vilja ta bort en av Windows 7 bästa förbättringar gentemot 95-XP.

I så fall får vi nog göra om filsystemet så man har "kopior" istället för genvägar där alla kopior ändras exakt samtidigt.

Vad syftar du på nu? Den lilla loggan i början??? Menar du verkligen på att det är något som stör eller på något sätt tar prestanda?

Så, det känns som du är en äkta inbiten bakåtsträvare som inte vill att ett OS ska vara estetiskt snyggt, inte vara lätt att hitta i, att inte ej datorkunniga användare ska kunna hantera det...
Du vill som sagt ha Windows 95 tillbaka...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av coolacrille:

Man börjar ju undra. Jag har ingen som helst förståelse för folk som klagar på att Win7 är instabilt. Det kraschar ju aldrig!

...min installation ...

Tja, hur många installationer pratar vi om? "Min installation" tycks betyda en installation. Jag har haft att göra med huvudsakligen stabilt fungerande Windows 7 installationer, men bland dessa har det också funnits en och annan med "klassiska" blue-screen problem. Vissa problem har lösts efter en tid genom uppdateringar av Windows 7 komponenter, andra genom bättre drivrutiner, och några är fortfarande delvis olösta.

Permalänk
Medlem

Knashatt

Sluta hitta på argument bara för att "vinna"

jag ser några saker som du har tappat greppet om helt. Och nej jag är inte lika ambitiös som du är och ska hålla på att bolda och svara på varje fråga.

Men för att svara ett allmänt svar: Varför inte låta användaren välja hur han/hon ska ha det?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

I grund och botten vill du ta bort allt det som gör Windows 7 så mycket bättre än Windows 95, 98, ME, NT, 2000 och XP...

Du vill gå bakåt i utveckligen och återinföra XP:s alla negativa aspekter.
Du verkar vara den äkta typen av datoranvändare som aldrig vill lära dig något nytt och hatar att det inte längre ser ut som det gjort mellan 1995 och 2007.

Men måste ändå svara på det du vill ska vara i Windows 8.

Ja, jag hoppas också på enbart 64 bits OS. Den punkten håller jag med fullständigt med om. Att ha en programmapp är väl ändå rätt orelevant. Är inte fel att ha en extra mapp för just 32 bitars applikationer så man kan särskilja dom.

Som det har varit sedan windows 95 alltså??? Förstår inte riktigt vad du menar här alls.

Jag vill inte ha tillbaka den startmenyn som Windows 95 hade. Den var inte på något smart utan bara jobbig. Tack vare den nya startmenyn i tex Windows 7 så har vi möjligheter till "utökad" trädstruktur i startmenyn. Kolla så ser du en pil på tex Internet Expolrer, trycker man på den kan man får extra funktioner direkt UTAN att först behöva starta Internet Explorer. DETTA är smart.
Sedan fattar jag inte varför du måste ha alla genvägar på skrivbordet??? På vilket sätt är Windows 95:s startmeny på just den punkten bättre än Windows XP, Vista och 7

Vad för menysystem syftar du på nu??? Vad jag vet har Explorer haft menysystem sedan Windows 95. Däremot så FÖRSVANN menysystemet som standard i Vista... Och åter så har ju Explorer i Windows 7 bra mycket smartare lösningar än i Windows 95...

Så här ser min explorer ut just nu i alla fall. Jag har ju tagit fram menysystemet för jag gillar just att ha det framme (så som det varit sedan 95...).

http://i55.tinypic.com/ankh9e.png

Det är ju detta dom har gjort i Windows 7. Numera hittar man dubbelt så snabbt då allt inte ligger huller och buller som det gjorde förut. I Windows 7 hittar ju en vanlig svensson numera.

Var inte inloggad som administratör så kan du i grund och botten stänga av UAC... Och applikationer ska inte ha några sådana rättigheter att dom måste skriva i känsliga OS-relaterade filer.
Så skyll istället på lathet från dom som programmerar applikationerna!

Ja, det är väl en bra sak! Håller med dig!

Enligt mig ska man inte behöva gå in och rota i dessa inställningar då det kan skapa instabilt OS.
Vad exakt är det du behöver röra runt där som vanlig användare?

Så du vill gå bakåt i tiden igen? Tack vare "kör som administratör" är det ju numera möjligt att vara inloggad som användare 100%. "Kör som administratör" har funnits på linux i mååååånga år, tack vare detta så orkar folk vara inloggade som användare på Linux.
I Windows XP så var det ett helvete att vara inloggad som användare. Så fort du skulle göra någon enkel inställning som kräver administratör måste du logga ut som användare och sedan in som administratör. Sedan göra det du ska göra. Sedan tillbaka.
Nej, snacka om att vilja ta bort en av Windows 7 bästa förbättringar gentemot 95-XP.

I så fall får vi nog göra om filsystemet så man har "kopior" istället för genvägar där alla kopior ändras exakt samtidigt.

Vad syftar du på nu? Den lilla loggan i början??? Menar du verkligen på att det är något som stör eller på något sätt tar prestanda?

Så, det känns som du är en äkta inbiten bakåtsträvare som inte vill att ett OS ska vara estetiskt snyggt, inte vara lätt att hitta i, att inte ej datorkunniga användare ska kunna hantera det...
Du vill som sagt ha Windows 95 tillbaka...

Håller med dig till 100% raekan!

Det får gärna vara snyggt men animationer för att öppna mappar och skit som tar längre tid gör en ju förbannad.
Att man inte är Admin fast man är Admin är ju så jävla dumt så det är inte sant och man är väl inte 100% säker öht för det!?
Så behöver man inte alls göra i Xp som du säger. EDIT: missuppfattning!
Och det är ett helvete för okunniga att hitta i W7 enligt de jag känner, fixar de flesta datorerna hos mina vänner med formateringar , även jag som sitter på tok för många timmar i veckan tycker att det är en jävla soppa att orientera runt i W7! Indexet går ju visserligen att utveckla till något väldigt bra..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Steve ballmer är ju störtskön
wvsboPUjrGc

haha va fan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Tja, hur många installationer pratar vi om? "Min installation" tycks betyda en installation. Jag har haft att göra med huvudsakligen stabilt fungerande Windows 7 installationer, men bland dessa har det också funnits en och annan med "klassiska" blue-screen problem. Vissa problem har lösts efter en tid genom uppdateringar av Windows 7 komponenter, andra genom bättre drivrutiner, och några är fortfarande delvis olösta.

Blue screen i Windows 7 kan ju i nio fall av tio härledas till BDU-fel eller fel på hårdvaran. Sjuan är stabil, jag har inte haft en bluescreen sedan XP.

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Gissar att han menar att det bara kommer att släppas som 64-bitars version.