Problem med min optiska mus.

Permalänk
Medlem

Problem med min optiska mus.

Den har börjat "glappa". alltså slutar att funka lite då och då.
Jag satt och lirade ett bilspel och plötskligt slutade musen funka.. Den lyste inte mer... trodde den gick sönder. Så jag startade om igen och den funkade fint i 5min, då dog den igen. USB sladden sitter inte löst så jag fattar inte vad som gör att den slutar fungera??

Permalänk
Medlem

Om du kör windows xp så kan det bero på det, xp har en bugg som gör att usb portarna dör ibland...har upplevt det själv några gånger, att både min webkamera och mus har tvärdött, funkar fint igen efter en omstart.

Permalänk
Medlem

Ahh, jo jag kör xp så då kan det ju vara det. Får väl tåla det då... konstigt att det inte hänt förän nu, kört xp i 6mån.

Permalänk
Medlem

Fan nu slutar den funka direkt man sticker in i ett spel och kanske dör efter 30-60min surfande. Vafan fixar SP1 paketet detta tros??
Fast nu sitter jag på moden så ladda ner den patchen kan inte vara kul. Om det inte finns ett annat sätt att fixa det så får jag väl göra det då.

Permalänk

Testa med att installera nya USB-drivers?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag körde XP bra länge oxå innan jag upptäckte att USB'n buggade ur. Det ska vara fixat i SP1.