Geforce GTX 580 dyker upp på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Säg inte så, du väcker mitt inre köppucko

Först till kvarn !

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av timL:

Jag tror Nvidia har jobbat på detta kort ett bra tag. Kudos till dem för att väldigt lite info har läckt angående kortet under den tid de jobbat på det. För att späda vidare på "rykten" så har bl.a grabbarna på fudzilla fått nys om att man skall ha omarbetat GF100 och tagit ett steg bort från HPC för att göra ett mer konsumentinriktat kort och på så sätt sparat plats i kärnan. Sen ska man inte glömma att Cayman är den största kärnan ATI/AMD någonsin gjort och kan mycket väl gå varm och bli strömslukande även den. Jag säger inte att den skall vara lika hungrig vad gäller strömförbrukningen som Nvidias dito, bara det att det kanske inte skiljer så mycket mellan dem. Time will tell. För min del så är det AMD:s drivisar som agerar dealbreaker annars ser det bra ut för båda lagen nu i november.

Jag är så trött på det eviga tjatet om att AMD skulle ha dåliga drivrutiner. Det är helt enkelt inte sant! Jag har kört med ATI/AMD sedan ATI tog steget till DDR5 och har aldrig någonsin haft ett problem med drivrutinerna. Bara massa tomt skitsnack.
Jag kan personligen dock tycka att drivrutinerna kan kännas relativt menlösa då de i regel innehåller relativt få förbättringar. Men detta beror ju snarare på att AMD envisas med att släppa dem en gång i månaden. Då finns det helt enkelt inte så mycket att ändra mellan gångerna då de släpps så ofta.
Ofta innehåller de bara diverse små hotfixes som t.ex uppdaterade CFX-profiler. Därför är det även svårt att jämföra dem med Nvidias som kommer relativt sällan i jämförelse.

Men att de bokstavligt talat skulle vara dåliga är ju bara skitsnack och absolut inte något som skall vara avgörande vad gäller att välja ett Nvidia-kort framför ett från AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Jag är så trött på det eviga tjatet om att AMD skulle ha dåliga drivrutiner. Det är helt enkelt inte sant! Jag har kört med ATI/AMD sedan ATI tog steget till DDR5 och har aldrig någonsin haft ett problem med drivrutinerna. Bara massa tomt skitsnack.
Jag kan personligen dock tycka att drivrutinerna kan kännas relativt menlösa då de i regel innehåller relativt få förbättringar. Men detta beror ju snarare på att AMD envisas med att släppa dem en gång i månaden. Då finns det helt enkelt inte så mycket att ändra mellan gångerna då de släpps så ofta.
Ofta innehåller de bara diverse små hotfixes som t.ex uppdaterade CFX-profiler. Därför är det även svårt att jämföra dem med Nvidias som kommer relativt sällan i jämförelse.

Men att de bokstavligt talat skulle vara dåliga är ju bara skitsnack och absolut inte något som skall vara avgörande vad gäller att välja ett Nvidia-kort framför ett från AMD.

De 2 senaste problemen jag har hängt upp mig på gällande deras drivisar var 1. Bad Company 2, där man hade problem med vattenreflektionerna ett bra tag. 2. Dess CFX prestanda, ja korten skalar bra nu, men det har varit många tillfällen då CFX underpresterat vad 1 kort egentligen skall prestera. Nu säger inte jag att nvidias drivrutiner är felfria, men dem känns helt klart mer solida. Självklart är ett grafikkorts stabilitet avgörande för vad man köper!

Nu kan det vara så att jag själv har haft otur med ATIs drivisar då det verkar som att problemen inte drabbar alla, detsamma gäller nvidia, där jag isåfall har haft en väldig tur och aldrig drabbats av problem som andra har beskrivit.

Permalänk
Avstängd

Var väl på tiden att fermi kom fullfjädrad som den skulle varit från början:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Jä*la nVidia, först är man sugen på ett 470, sen nu när priset börjar gå ner en del på 480 så vill man ju ha ett sånt, och nu när 580 kom gjorde den ju inte saken enklare. xD Damn you nvidia!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Var väl på tiden att fermi kom fullfjädrad som den skulle varit från början:)

Ja de specsen är väll vad GF100 hade haft om den var helt upplåst. ( i mån av cuda kärnor).

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Det kanske finns en anledning till det "evigta tjatet". Eller är det så att folk bara "tror" att de upplever instabilitet med AMD:s drivrutiner. En kul grej att sitta och ljuga om på olika forum, liksom.

Som tur är drabbas inte alla AMD/ATI-ägare av buggar, men allt för många om du frågar mig. Jag var en av dem med mitt 5770, men det tänker jag inte gå in på nu då de flesta problemen är lösta efter ett jäkla meckande.

Avd. GTX580
Äntligen så är den snart här. Ett fulltut fungerande Fermi. Den största anledningen att jag avstod 480 var just att den inte hade alla kärnor aktiva. Jag menar, vem vill köpa en bil med en V12 där endast 10 cylindrar funkar. Den dagen GTX580 kostar kring 4k sitter det i min burk. Vilket jag inte tror kommer att ligga allt för långt i framtiden , tack vare AMD då så klart.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Jaha?

VARFÖR kan de inte lära sig att döpa korten ordentligt.

De hade ju lika gärna kunnat kalla det "GTX OVER 9000" eller något.

Men kul med ny(?) hårdvara

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av timL:

De 2 senaste problemen jag har hängt upp mig på gällande deras drivisar var 1. Bad Company 2, där man hade problem med vattenreflektionerna ett bra tag. 2. Dess CFX prestanda, ja korten skalar bra nu, men det har varit många tillfällen då CFX underpresterat vad 1 kort egentligen skall prestera. Nu säger inte jag att nvidias drivrutiner är felfria, men dem känns helt klart mer solida. Självklart är ett grafikkorts stabilitet avgörande för vad man köper!

Nu kan det vara så att jag själv har haft otur med ATIs drivisar då det verkar som att problemen inte drabbar alla, detsamma gäller nvidia, där jag isåfall har haft en väldig tur och aldrig drabbats av problem som andra har beskrivit.

Jag hade personligen problem med stuttering i BC2 med mitt GTX465 som gjorde att jag fick byta tillbaka till mitt HD4870. Det gick helt enkelt inte att spela på DX11 trots att det FPS-mässigt flöt på fint. Jag köpte sedan ett HD5870 och har inte haft ett enda problem i BC2 sedan dess.
Jag har i efterhand fått reda på att detta snarare berodde på spelet än drivrutinerna och så var det förmodligen också för dig vad gäller vattenreflektionerna. Jag har i alla fall aldrig hört talas om någon annan med det problemet. Mitt problem med stuttering var det dock många som hade.

Nvidia GTX 480 drivers,INCREDIBLE STUTTERING ON BFBC2 - NVIDIA Forums

Titeln heter förvisso "Nvidia GTX 480 drivers,INCREDIBLE STUTTERING ON BFBC2" men om du läser tråden så inser du att det inte bara var med GTX480 utan med samtliga GTX4xx kort.

Nvidias drivrutiner är verkligen inte heller felfria. Se bara t.ex på 196.75 som var en fullständig katastrof.
Att de skulle vara mer solida håller jag absolut inte med om.

Angående scaling har du givetvis helt rätt, där har det varit lite tamt på AMD-sidan med dugliga drivrutiner kan erkännas. Dock har de ju lyckats lösa detta i den nya serien. Bland annat genom att endast möjliggöra tvåvägs CFX. Jag tror att de insåg att de var för svårt att optimera CFX med saker som dynamisk loadbalancing i både tre- fyr och tvåvägs CFX. SLI bygger ju i teorin på en något enklare konstruktion då den inte bygger på att man skall kunna ha helt olika kort ihop (dock i samma serie). Jag tror helt enkelt att detta är förklaringen till att SLI ofta scalar bättre. Men jag är som sagt osäker!

Aja, i vilket fall så var jag nyfiken på ett GTX580 fram tills att jag såg vad de kostade! Nu är intresset helt dött och jag kommer inhandla ett HD6950/6970 istället.

Permalänk
Skrivet av Darkst@r:

Jag vill inte diskutera dina spekulationer i de andra punkterna, men jag kan säga direkt att ettan är snicksnack. Northern Islands en helt ny arkitektur som egentligen skulle varit i 32nm men fick stå kvar på 45nm eftersom TSMC fick problem med tillverkningen. Southern Islands kommer däremot vara en uppfräschning av denna fast i glorious 28nm som tydligen var lättare att göra.

För mig verkar ATI 5xxx vs 6xxx vara som volvo 740 vs volvo 960, medan nvidia är volvo 480 vs volvo 460. Vad är en helt ny krets ? En lite luddig och subjektiv tolkning göres alltid. Dvs ATI en rejäl uppdatering men med mycket av det gamla kvar, medan nividia har "buggfixat" och finslipat. Nvidia gjorde ett större hopp mellan 2xx och 4xx , men var inte färdiga när de släppte 4xx. ATI har valt en annan strategi. Det intressanta är att nu verkar vara väldigt jämt. Den 22 nov kommer vi att få en del svar.

Den viktiga frågorna är dock hur de presterar mot varandra samt vilka övriga prioriteringar man har.
Tex Phys x vs låg strömföbrukning ?

Jag har inte haft problem med ATI drivrutiner. Men det har varit vid ren installation. Har installerat på flera system med olika ATI kort (55xx, 57xx) Hur de är vid vid längre användning och många uppdateringarär okänt. Men vad jag läser på olika forum så får jag en känsla att problemet orsakas andra"suspekta" prog. De som minnes konflikten mellan Nero och Daemon Tool vet vad jag menar.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

GTX580 på tisdag och sen i slutet av november, så kommer nya 69** serien. Kommer blir ruskigt spännande och se hur det ser ut lagom till Jul när man ska handla klappar till sig själv

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

nv förtroende kapital är inte högt...
finns väldigt mycket som talar för att det är en gf100 med alla cluster fungerande, med tweaks.
läste nånstans att gf100 största problem var för många "cuda cores" och för lite av tmu eller nån liknande förkortning. men får recensenterna ex i dagarna så är jag ganska så säker på att korten spöar 480 med "%"
och alla som säger in ya face ati fanboys-kortet är inte här än.
mysigt med konkurrens.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Spill:

Det kanske finns en anledning till det "evigta tjatet". Eller är det så att folk bara "tror" att de upplever instabilitet med AMD:s drivrutiner. En kul grej att sitta och ljuga om på olika forum, liksom.

Som tur är drabbas inte alla AMD/ATI-ägare av buggar, men allt för många om du frågar mig. Jag var en av dem med mitt 5770, men det tänker jag inte gå in på nu då de flesta problemen är lösta efter ett jäkla meckande.

Avd. GTX580
Äntligen så är den snart här. Ett fulltut fungerande Fermi. Den största anledningen att jag avstod 480 var just att den inte hade alla kärnor aktiva. Jag menar, vem vill köpa en bil med en V12 där endast 10 cylindrar funkar. Den dagen GTX580 kostar kring 4k sitter det i min burk. Vilket jag inte tror kommer att ligga allt för långt i framtiden , tack vare AMD då så klart.

Det förklarar inte varför det mest är Nvidia-ägare som klagar på ATI:s drivrutiner.
Häller med om att GTX480 inte kändes kul, om Nvidia lyckas höja prestandan med 20% och sänka strömförbrukningen med 20%, presterar dom nya korten 40% bättre per Watt, vilket är ett jäkla lyft.
Nu säger en del att strömförbrukningen inte är något större problem, men ett snålare kort sparar in en del på nätdelen förutom fläktljud och annat otyg, strömkraven för att köra GTX480 i SLI är inte nådiga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Egentligen tycker jag detta kort borde heta GTX 485, enda skillnaden är väl fler kärnor (och GF110, men har de gjort stora ändringar i arkitekturen då?) samt högre klockfrekvens?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Lite fjantigt att många påstår att 6xxx serien är en förfinad 5xxx. Det är ju delvis helt ny arkitektur, bra mycket mer förändring än vad 580 kommer med. Inte för att det är relevant, det är väl ändå prestanda/krona de flesta här bryr sig om?

Angående drivrutiner tvivlar jag starkt på att AMD är sämre än nVidia. Dock var AMD jävligt slöa med att fixa problemen med BF:BC2, men min erfarenhet med nVidia inte varit helt perfekt den heller. Kan inte bara båda sidor acceptera att det blir fel på drivrutiner ibland?

OnT: Trodde verkligen inte nVidia skulle släppa 580 innan december. Kul överraskning! Finns det något datum på 59xx än?

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Det förklarar inte varför det mest är Nvidia-ägare som klagar på ATI:s drivrutiner.

Kanske så har nVIDIA ägare haft ATI och lessnat ? så är det i mitt fall iaf, men om Antilles blir en fin skapelse så kanske kanske

Permalänk
Medlem

Det borde fungera bra i 3-way sli?
I så fall så lär det ju vara det fetaste möjliga systemet om det skalar bra (vilket Nvidia faktiskt har skött bra)
Det lär ju mätta några e-penis mätare

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Jo det är en riktig uppryckning, men samtidigt är det exakt (kanske) samma kort som Nvidia utlovade innan 4xx serien släpptes:) Därmed inte sagt att det är dåligt, utan det kanske är ungefär där man kan landa på TSMC's 40nm nod. Skall bli riktigt intressant att se hur det kommer stå sig mot AMD's cayman.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hACmAn:

Är du säker på att du har ett 470? Du har anget att du har två 480 i SLI i din profil. Men efter att betalat 5200 för mitt 480 så kommer jag inte heller byta upp mig till 580.

Jo jag menar så klart mina 2 strömslukande GTX480 jag har i lådan ^^

Blir förvirrad av alla modeller hahaha

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Den stora frågan, hur många dagar före kvartalsrapporten lanseras kortet?

Tror det var VR-Zone som angav att Evga hade tilldelats 2500 kretsar. Om den uppgiften stämmer kan man spekulera i hur få kort som kommer säljas innan året är slut.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Tror det var VR-Zone som angav att Evga hade tilldelats 2500 kretsar. Om den uppgiften stämmer kan man spekulera i hur få kort som kommer säljas innan året är slut.

Var läste du det?

Permalänk
Medlem

Nu väl Charlie inte alltid den bästa källan då han inte är speciellt förtjust i Nvidia men på SA spekuleras det i om att det rör sig om en papperslansering.

SemiAccurate :: Nvidia to paper launch GTX580 in a week

SemiAccurate :: Asus outs the GTX580 specs

"edit pga felstavning"

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Jo det är en riktig uppryckning, men samtidigt är det exakt (kanske) samma kort som Nvidia utlovade innan 4xx serien släpptes:) Därmed inte sagt att det är dåligt, utan det kanske är ungefär där man kan landa på TSMC's 40nm nod. Skall bli riktigt intressant att se hur det kommer stå sig mot AMD's cayman.

Inte troligt att det har något att göra med GTX 480@512. Det kortet finns redan och drar 204W(!) mer än GTX 480. Fullständigt omöjligt alltså att Nvidia inte skulle ha gjort en arkitektonisk förändring med GTX 580. Hur skulle man annars kunnat dra ner strömförbrukningen med mer än 200W från det nästan identiska GTX 480@512 rent specifikationsmässigt. Dessutom är GTX 480@512 bara 6% snabbare än GTX 480, GTX 580 ska vara 20%.

Alltså ni som kallar GTX 480@512 och GTX 580 för samma kort har bara fel. Vi pratar om stora förändringar i en arkitektur för att kunna få ner strömförbrukningen med 200W och dessutom vara snabbare. Folk borde i stället fråga sig, hur i helvete är detta möjligt med samma tillverkningsprocess?

http://en.expreview.com/2010/08/09/world-exclusive-review-512...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arsonist:

Nu väl Charlie inte alltid den bästa källan då han inte är speciellt förtjust i Nvidia men på SA spekuleras det i om att det rör sig om en papperslansering.

SemiAccurate :: Nvidia to paper launch GTX580 in a week

SemiAccurate :: Asus outs the GTX580 specs

"edit pga felstavning"

jo precis , semiaccurate är kanske inte den bästa källan när det det gäller nvidia relaterade nyheter.
man bör nog vänta tills fler sidor rapporterar samma sak

sweclockers brukar ju kunna klämma ett och annat utalande ur svenska återförsäljare.

om det blir en papperslansering eller inte borde vi veta rätt snart , antingen om sweclockers rapporterar , eller nån annnan i en annan världsdel.

om sweclockers släpper en recension på "lanseringsdagen" så kan det ju inte vara så illa.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Hardware guy:

Kan vara värt att påpeka att EVGA är en pytteliten grafikkortstillverkare och att grafikkort i denna prisklass inte direkt är en volymprodukt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrty:

Inte troligt att det har något att göra med GTX 480@512. Det kortet finns redan och drar 204W(!) mer än GTX 480. Fullständigt omöjligt alltså att Nvidia inte skulle ha gjort en arkitektonisk förändring med GTX 580. Hur skulle man annars kunnat dra ner strömförbrukningen med mer än 200W från det nästan identiska GTX 480@512 rent specifikationsmässigt. Dessutom är GTX 480@512 bara 6% snabbare än GTX 480, GTX 580 ska vara 20%.

Alltså ni som kallar GTX 480@512 och GTX 580 för samma kort har bara fel. Vi pratar om stora förändringar i en arkitektur för att kunna få ner strömförbrukningen med 200W och dessutom vara snabbare. Folk borde i stället fråga sig, hur i helvete är detta möjligt med samma tillverkningsprocess?

World Exclusive Review: 512SP GeForce GTX 480 - Expreview.com

Ja de har ju slopat funktioner från 480 chippet men det kanske du inte visste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Var läste du det?

Misstog mig, var GND-Tech.com - NVIDIA GeForce GTX 580 Full Specs and Release Date

Skrivet av Gurrty:

World Exclusive Review: 512SP GeForce GTX 480 - Expreview.com

Det är A1-versionen som de fått tag i på EXPreview, och att den kretsen läckte ström som ett såll är ingen nyhet. Två snabba vändor på ritbordet och A3 är vad som blev lanserat som GTX480. Att GTX480 inte lanserats med 512 cores beror på att det var för få kretsar lämpliga för en lansering.
För att få en rättvis jämförelse klockades kortet ner till samma frekvens som GTX480, så det är bara shaderantalet som skiljer när 6% bättre prestanda uppmättes. GTX580 förväntas få ~10% högre klock utöver 6,67% fler shaders. Med höjd frekvens fick EXPreview 17% högre resultat i Vantage än referens GTX480.
nVidia kan ha påbörjat en base layer respin redan när de insåg hur hopplös A1-revisionen av GF100 var. GF110 ligger i alla fall rätt i tiden för att vara resultatet av det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

nVidia har en svår tid framför sig

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142576:

5970 är mycket bättre än 480... Ifall 580 är vadå 10% bättre än 480 så kommer den kanske vara lika bra som 5970 eller sämre.

5970 är knapps bättre än 480 och blir 580 20% snabbare så får 5970 det svettigt. Tror 580/6990 kommer krossa 5970 så det bara stänker om det, eller snarare hoppas så man kan byta upp sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Hjälpsam

Kan också vara värt att komma ihåg att Nvidia inte släpt GF104 med alla shaders aktiverade än, ett sådant kort skull konkurera med GTX470, men nu när GTX470 plockas bort kanske saker och ting händer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |