Permalänk
Medlem

Biohazard från MotoMoto

Hej,
Lite info om bygge.
För grunden använde jag Silverstone RV02 "Raven" chassi. Den fick jag modifiera för att kunna installera 480 radiator och ha fläktar under chassi (en extra botten fick göras i 0,9mm plåt plus gummi fötter).

Dator:
i5 760 @ 4,4GHz med EK Supreme LT plexi nickel block
Asus Maximus 3 formula med EK block till den moderkort i plexi+nickel
2x 2GB minne från ADATA 1600MHz med Koolance ram block nickel
Club3D HD5870 1GB @ GPU 1030MHz och minne 1325MHz med block EK FC5870 plexi nickel
OCZ Vertex 60GB SDD som sytem disk
Fractal Design R2 Newton 1000W med modifierat kylning till vatten
sen vanlig hdd och dvd skrivare
resten av kylning består av:
Black Water DP600-P pump (8W)
XSPC RX480 radiator
XSPC dual bay reservoar
Scythe Gentle Typhoon 1850 fläktar (push) med Silverstone fläktfilter
ClearFlex 60 slang (ca 2m) med kompression anslutningar
Feser One Green (1,5l finns i system)
T-cube BigNG för styrning av pump och fläktar med några sensorer

Allt rullar med bra temps dock än så länge med bara 3 fläktar och jag kommer inte överklocka mer då ljudnivå är viktigast för mig och dator är knäpptyst!

Efter lite feedback och mer tid i helgen blev det uppdatering på chassi, fick ta bort den gröna fläkten, lysrör gömdes, det har kommit UV dioder (2x 3mm i cpu block och 7x 5mm i chassi) plus ett par knappar för att släcka ljuset för silent mode när man sover.

OBS!
jag är ingen fotograf och min kamera duger bara på stranden så bilderna kan vara lite dåliga
sen chassi är fortfarande inte färdig

Biohazard från MotoMoto

//EDIT
ursäkta för ny länk, det blev lite problem under uppdatering och jag måste ha raderat hela galleri

Permalänk
Medlem

Riktigt sexigt!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ä läk

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Snyggast på swec?
enda minuset är biohazard märket, annars är det grymt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Är det helt "passivt" kylt? inga fläktar överhuvudtaget?

Permalänk

Fint att man fick se lite mer bilder sleeve nu kanske, känns väldigt ofärdigt annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Är det helt "passivt" kylt? inga fläktar överhuvudtaget?

nej, jag missade bara lägga upp bilden, nu den finns med

Skrivet av Asheileon:

Fint att man fick se lite mer bilder sleeve nu kanske, känns väldigt ofärdigt annars

nja, vi får se, chassi är fortfarande inte färdig, sen ska lappa cpu när jag har tid, fläkten måste komma (den är beställd) och kanske sist ska sleeva, sen reservoaren måste få ny plåten (med raven logo) men det kommer senare när man har tid

Permalänk
Medlem

Fan alltså, du får en femma för att du vågar dra vatten genom agget

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Gillar helt klart det vattenkylda nätagget.
Jag har själv varit i köptankar på ett vattenkylt RV02 så jag måste bara fråga, klarar du köra din vattenkylning helt passivt när du inte gör något krävande på datorn? dvs kan du stänga av alla fläktar och ändå ha tempsen inom rimliga gränser?

Permalänk
Medlem

ja, om dator är ej klockad så den drar typ 180W och det går bra så länge pump är igång men Scythe GT hörst inte alls under 800rpm och jag brukar ha de vid ca 400rpm nu i idle (dock dator är överklockad både cpu och gpu) och sen de går upp till ca 800rpm vid belastning när temp på vatten stiger, men tänk att der är fortfarande med bara 3 fläktar (behöver en till, damm scythe att ni klarar inte tillverka mer ;P)

Permalänk

OMG din PSU vattenkyld! 5p dirr:)

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Skrivet av olof_nord:

OMG din PSU vattenkyld! 5p dirr:)

tacka, tacka
ljudnivå är viktig för mig och den sista dator även med bytt fläkt till tyst 1000rpm var jobbig under stress så det var ett måste
stor tack för Artur på cooling stuff för hjälp med den +++

Permalänk
Medlem

Phlottigt värre!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt med det gröna!

Du borde kanske fundera på att sleeva kablarna och snygga till där lite, olikfärrgade småkablar drar ner "awesomeness"-bilden lite..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

helgrymt snyggt fräsht stilrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Snyggt med det gröna!

Du borde kanske fundera på att sleeva kablarna och snygga till där lite, olikfärrgade småkablar drar ner "awesomeness"-bilden lite..

yes! men det tar lite tid och just nu det är ngt jag saknar plus några andra delar och jobb som väntar så chassi är inte helt färdig och det kommer att förfinas
tack för alla tipsar

Permalänk

Najzigt

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

Hur varmt blir nätagget? du har orginalkylningen kvar också va?

vart sugen på att skaffa vatten till burken och modda nätagget själv med lite kopparrör men är rädd att vattnet ska bli alldeles för varmt,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Hur varmt blir nätagget? du har orginalkylningen kvar också va?

vart sugen på att skaffa vatten till burken och modda nätagget själv med lite kopparrör men är rädd att vattnet ska bli alldeles för varmt,

jag satt i två temperatursensorer i nätaggregat (analog och digital) och temp går från ca 35 grader i idle till max 45 grader i load (nu har jag alla 4st fläktar så temp har sjunkit) och då i full load dator drar ca 600W (OCCT PSU belastning)

Artur fixade den nätaggregat och han plockade bort fläkten, sen fixade en kopparrör som är klämd mellan de kylflänsar som vanligtvis fläkten blåser på
jag vet inte riktig hur varm det kan vara i en annan chassi då vi bestämde att ha kvar den kylare som sitter originalt för en typ passiv kylning eller som i min chassi så det blir en del luftflöde i nätaggregatet från fläktar (dock med varm luft från radiator) så jag tycker det kan fungera med en annan chassi, jag kan kolla under helgen temp om jag täcker alla hål, om temp blir inte för hög då, tror 60-70 grader är en gräns som man kan tänka sig är säkert eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiiins93:

Fan alltså, du får en femma för att du vågar dra vatten genom agget

Wohoo.. Vågat. Hoppas du har jordfelsbrytare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av goliat:

Wohoo.. Vågat. Hoppas du har jordfelsbrytare...

dator är kopplat till ström som den ska, med spänningsskydd osv plus den har ju egna system inbyggda för att skudda komponenter men som viktigaste grej är att jag kör inte med kranvatten
jag faktisk kör på Feser One Green med riktig sköljt system (först kranvatten i radiator och reservoaren och sen när allt var kopplat så testade jag allt med batterivatten vilket tömdes sen och fick jag byta mot Feser)

jag hade läckage i förra system (när system blev varm efter lite bench slangen somv ar lite vridit fick lösa en plast nippel som jag hade med Swiftech block på gpu) och i den hade jag liten läcka mellan reservoaren och pumpen då jag har inte skruvat tillräcklig en roterbar anslutning så jag kan säga att den vatten leder ingen ström om under belastning får man vatten på moderkort och grafikkort och allt fungerar som det ska

en sak till, Artur sagt ngt om oxidering om koppar är i kontakt med aluminium och det kunde göra hål i koppar så han fick använda termalpads på koppar rör där det har kontakt med den stock kylare, så det får både bättre kontakt med kylare och de metaller har inte direkt kontakt med varandra

Permalänk
Medlem

Om jag får säga det själv skulle jag gilla om färgerna var enhetliga.. Nu ser det ut att vara grönt, rött blått? Ser knepigt ut. Annars snyggt!

Permalänk
Medlem

imponerande!

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut! Nu väntas bara bilder när du överklockar galet också! 4 poäng från mig

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Entusiast

Det där med garantier, Kör du med XFX kort så gäller garantin fortfarande även fast DU Byter GPU kylare. Vilket jag personligen tycker är grymt skönt

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -