"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem

Hej, Jag undrar om någon kan hjälpa mig att sätta ihop ett bra datorpaket.
Det får kosta runt 7-8k och ska klara av wow och cod black ops.
Gärna stor hårdisk och intel proccesor.:D

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av erki16:

Hej, Jag undrar om någon kan hjälpa mig att sätta ihop ett bra datorpaket.
Det får kosta runt 7-8k och ska klara av wow och cod black ops.
Gärna stor hårdisk och intel proccesor.:D

6915 :- om du ska bygga själv men det framgick inte av din text

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

hej! jag ska köpa ny dator snart och undrar om någon kan hjälpa mig.
det ska vara en speldator och den ska kosta 6000 med os.
och jag vil ha amd.
tack i förhand:):):)

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en speldator för c:a 7k och har slängt ihop lite delar, duger dom här delarna? eller ska jag byta ut ngt eller lägga till?
PS: DVD/CD läsare har jag en från min gamla dator, OS har jag med

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

jag har tänkt plocka ihop en dator för ungefär 8000 kronor och har fått 3 olika alternativ eller om någon bygger en annan dator åt mig men här är dom iallafall, säg vilken ni tycker verkar bäst.
http://data.fuskbugg.se/dipdip/__________1.JPG
http://data.fuskbugg.se/dipdip/_2
http://data.fuskbugg.se/dipdip/datororr.JPG

Permalänk

Efter säkert 5 år är det dags att uppgradera sig igen. Nu med en helt ny dator. Vad tror ni om den här?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Doggelito:

Efter säkert 5 år är det dags att uppgradera sig igen. Nu med en helt ny dator. Vad tror ni om den här?

http://i55.tinypic.com/35nc8y1.jpg

Ser bra ut, glöm dock inte
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Dual Channel och 3x2GB

Jag är lite av en nybörjare och undrar hur Dual Channel går ihop med 3 stickor? Måste det inte vara 2 eller 4 stycken för att Dual Channel ska funka? Vad händer med 3, blir den 3e oanvänd eller tappar man Dual Channel funktionen helt?

Permalänk
Medlem

Tror ni detta är en bra rigg för att köra typ, WoW och Diablo 3 på? Vill gärna ha en dator som räcker ett tag och min budget ligger mellan 10-12k.

imgur: the simple image sharer

Tack på förhand! / Muppenboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masira:

Tror ni detta är en bra rigg för att köra typ, WoW och Diablo 3 på? Vill gärna ha en dator som räcker ett tag och min budget ligger mellan 10-12k.

imgur: the simple image sharer

Tack på förhand! / Muppenboy

eller denna tycker den e prisvärd
Produktlista - Dator 2
Datorpaket som jag ska köpa snart fast skall hitta mig ett annat chassi tänkte jag, slipad stål men hittar ingenstans vill ha nått som liknar Samsung tvn allt skall passa in

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har bestämt mig för att köpa en dator...kommer inte köra sli men vill ändå att datorn ska klara av sc2 och andra nya spel utan större problem.
hur ser denna specen ut? funkar delarna ihop?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lolarean:

Hej!
Jag har bestämt mig för att köpa en dator...kommer inte köra sli men vill ändå att datorn ska klara av sc2 och andra nya spel utan större problem.
hur ser denna specen ut? funkar delarna ihop?

http://i.imgur.com/ex71A.png

Ser bra ut, men glöm inte Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

TIPS KOMPLETT BUDGETDATOR 3500 KR

Hej tänkte bara tipsa om ett riktigt budgetpaket för den som behöver komma så billigt undan som möjligt. 3500kr kostar paketet, utan dvd-läsare dock (kostar 180kr extra) eftersom det numera är så enkelt att installera os från USB minne.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Varför är det oftast ingen som tar med ett ljudkort i sitt bygge?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SylarQQ:

Varför är det oftast ingen som tar med ett ljudkort i sitt bygge?

De allra flesta moderkorten har inbyggt och folk brukar nöja sig med det

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tänkte köpa ny dator, har ca 6000:- att lägga ut. Kollade på nuvarande intelpaketet för 7000:-
Har bara plockat bort chassit och lagt till ett annat nätagg.
Tänkte bara se om det finns något mer prisvärt för denna summan, jag har ett chassi hemma som väntar på att få lite delar i sig.

..

Permalänk

Hej! Här kommer då mitt första inlägg. Har funderat på att kirra en ny dator. Budgeten ligger på mellan 6000-9000. Jag vill gärna att den ska klara att spela ARMA2: Operation Arrowhead, COD4 MW2, BF:BC, COD Black Ops med en bra grafik! Alltså, en speldator med ordentligt stöd för nya relativt krävande spel Är detta genomförbart?

Jag har skärm, tangentbord, mus, ljudanläggning. Har även WinXP fast det kanske är dags att skaffa Win7?

Permalänk

Hejsan

Jag har ett problem här, jag klickade in mig på AMD (Notera AMD) 7k och köpte minnen, grafikkort, moderkort, processor från den listan.
Eftersom det är AMD7k och personer från sweclockers som slängt ihop paketet så tänkte jag att klart det passar.
Sen när jag kopplat in allt så startar inte datorn, efter mycket felsökande kom jag fram till att moderkortet var trasigt.
Skickade tillbaka det och dom ringde upp mig och sa att det var trasigt och att dom skulle skicka en ny.
Sen när jag fick den nya och kopplade in allt igen så startar den ändå inte.
Jag gick sedan in här och läste och på minnena står det att dom är för "Intel Core i5 och i7" så problemet måste ligga där?
Detta gjorde mig lite irriterad om det är det som är problemet. Har nu skickat tillbaka dom också så får väl se hur det går.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk

Tja
Jag har tänkt att köpa en dator och min budget är på ca 6500.

Jag spelar BF2 BFBC2 och liknande spel så jag vill att den ska klara av de nyaste spelen, datorn behöver också ha 5.1 ljud och 3optiska ljudutgångar.

Vill ha med skärm men spelar ingen roll vilken bara den är större än 16-17

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av HannesElvin:

Hej! Här kommer då mitt första inlägg. Har funderat på att kirra en ny dator. Budgeten ligger på mellan 6000-9000. Jag vill gärna att den ska klara att spela ARMA2: Operation Arrowhead, COD4 MW2, BF:BC, COD Black Ops med en bra grafik! Alltså, en speldator med ordentligt stöd för nya relativt krävande spel Är detta genomförbart?

Jag har skärm, tangentbord, mus, ljudanläggning. Har även WinXP fast det kanske är dags att skaffa Win7?

Här har du ett fett paket för 9200 med 2st Nvidia geforce 460 OC 1gb i SLI för grym spelprestanda. Paketet involverar också win 7 64bit som är ett måste! Men vi du gå ned ca 1000kr så kan jag rekommendera att byta ut de 2st geforce 460OC korten mot 1st geforce 470 istället, så kan du ju ev köpa ett till i framtiden.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Tack så jättemycket spinxen!!

Det där ser väldigt bra ut! Är det 100% att allt är kompatibelt med varandra? För övrigt, att bygga ihop detta själv, hur svårt är det? Kanske svårt att svara på.. Men finns det någon form av manual?

Permalänk
Medlem

Hej nu är det dags att uppgradera datorn och jag behöver er hjälp med vad jag ska köpa, jag vill ha en kraftfull spel dator som jag kan ha i ett bra tag(minst 3 år).
Jag har redan Corsair PowerSupply 750W TX ATX och Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case och tänker behålla detta, allt annat ska bytas ut.
Min budget ligger på 10 000 - 12000:- Jag tänker bygga ihop datorn själv.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Steel89:

Hej nu är det dags att uppgradera datorn och jag behöver er hjälp med vad jag ska köpa, jag vill ha en kraftfull spel dator som jag kan ha i ett bra tag(minst 3 år).
Jag har redan Corsair PowerSupply 750W TX ATX och Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case och tänker behålla detta, allt annat ska bytas ut.
Min budget ligger på 10 000 - 12000:- Jag tänker bygga ihop datorn själv.

(Antog att du hade OS samt bra airflow )

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Det är på tiden att jag införskaffar mig en speldator nu.
Då jag inte har några större erfarenheter/kunskaper om datorer så skulle det vara fint om man kunde få lite hjälp.
Jag har satt ihop en dator, men vet osäker på ifall man bör köpa andra komponenter i ungefär samma prisklass för mer prestanda. (medveten om att det inte är några H-diskar i, men det kommer sättas i 2x 500GB eller 1x SSD + vanlig HDD)

Tack i förhand.

Bilden ville inte riktigt funka som vanlig bild på forumet.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=6b17201083220bfd4

Permalänk

Är det en gamingdator som håller för de flesta spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster_sp:

Är det en gamingdator som håller för de flesta spelen?

Ja precis, i prisklassen runt 9-10k.

Permalänk
Medlem

Är detta något att ha som LAN dator? Delarna är från INET. Kommer att lira MW2, Black Ops, Cod4 och WOW.

Asus M4A88TD-M EVO/USB3 899 kr

750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ 479 kr

Corsair 3GB (3x1GB) 1333MHz PC3-10666 525 kr

AMD Athlon2 X4 645 3,1GHz 1 031 kr

XFX Radeon HD5770 1GB KAMPANJ! 1 149 kr

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr 0 kr

Lian Li PC-V351B mATX, Svart 936 kr

OCZ ModXStream Pro 500W 549 kr

Samsung SH-S223C 22X DL Svart 191 kr

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM 965 kr

Summa: 6 696 kr

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Är detta något att ha som LAN dator? Delarna är från INET. Kommer att lira MW2, Black Ops, Cod4 och WOW.

Asus M4A88TD-M EVO/USB3 899 kr

750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ 479 kr

Corsair 3GB (3x1GB) 1333MHz PC3-10666 525 kr

AMD Athlon2 X4 645 3,1GHz 1 031 kr

XFX Radeon HD5770 1GB KAMPANJ! 1 149 kr

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr 0 kr

Lian Li PC-V351B mATX, Svart 936 kr

OCZ ModXStream Pro 500W 549 kr

Samsung SH-S223C 22X DL Svart 191 kr

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM 965 kr

Summa: 6 696 kr

Om du är student kan du fixa OS på Pellesoft för 100:- och köpa ett 460 istället! Sen tycker jag att 200:- mer för en X4 955 är ganska värt.

Permalänk
Medlem

Har nu tänkt att investera i ett nytt datorpaket, då jag sitter på amd 6000+ , 8600gt, 2gig ram osv osv.

Detta paketet är vad jag kommit fram till nu i slutändan. Ge kritik, bra som dålig!
Har väl tänk att spela de nyare spelen, och få god prestanda!

Spec: