fungerar dessa delar bra för en speldata?

Permalänk
Medlem

fungerar dessa delar bra för en speldata?

Eller rekommenderar du /ni något annat . Vill att det ska vara bra prestanda för slantarna! Den största funderingen jag har är om jag ska ha 1 grymt graffekort eller köra 2 i sli?

Gigabyte GA-P55A-UD4 - Inet.se

Intel Core i5 760, 2.8GHz - Inet.se

Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB - Inet.se köras i sli?

Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA - Inet.se

stoppar även i en sata hd samt vilken styrka på agg rekomenderas

vad tror ni om detta? och finns det utrymme att klocka dessa saker?

vad kan vara eventuell flaskhals? spelar cod, mw2, bc2 o liknande

tacksam för alla ideer

Permalänk

du behöver inte 8GB minne om du bara ska spela Kanske en eventuell eftermarknadskylare till CPU:n, CM Hyper 212 plus? SLI tror jag inte behövs nu, ett 470 SOC maxar tex BC2 och om du vill kan du ju alltid köpa ett till i framtiden.

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

så räcker 4gb till minne? och är det stor fördel att ha i7 stället för i5?

Permalänk
Medlem

ska du köra sli ta minst 850 agg så slipper du oroa dig.

i övrigt ser det väl bra ut..

kolla tester på internet så kan du se om det är värt det med sli, beror lite på vilka spel du spelar.

men personligen gillar jag ett bra kort, typ det du valt, behöver man därefter mera så är det bättre att agera då. antingen sälja och köpa ett bättre eller köpa ett till likadant

sli är om man behöver extrem prestanda typ två st gtx580 alternativt
köpa två gtx 460 768mb så billigt som möjligt för att för ca 2500 få gtx480 prestanda i lägre upplösningar billigare.

fast allt beror på spelen och vilken upplösning.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av newbi:

så räcker 4gb till minne? och är det stor fördel att ha i7 stället för i5?

4GB räcker, nej i7 ger ingen stor fördel (typ ingen alls) i spel. Personligen skulle jag bytt till Corsair F80 eller motsvarande OCZ Vertex 2 som SSD.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

ok känns som att ett 470 blir att starta med. några tankar om processorn? duger i5 till att spela ett tag till på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

4GB räcker, nej i7 ger ingen stor fördel (typ ingen alls) i spel. Personligen skulle jag bytt till Corsair F80 eller motsvarande OCZ Vertex 2 som SSD.

vad är det som gör att du föredrar dom?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecill:

Jo vill man ha mer problem med drivrutiner och firmwares så kan man göra det,inget jag rekommenderar till en nybörjare direkt,därför intels ssd är stabilare:)))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Alltså en speldata behöver inte mycket till dator. Du kan väll låna din farmors eller något, om du ska köpa en ny dator enbart för en speldata, tycker jag det är onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Alltså en speldata behöver inte mycket till dator. Du kan väll låna din farmors eller något, om du ska köpa en ny dator enbart för en speldata, tycker jag det är onödigt.

kan nämna att jag lever framför datan jag har så väl pengarna känns väl plasserade är dock inte så bra på all prestanda som finns ute nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newbi:

kan nämna att jag lever framför datan jag har så väl pengarna känns väl plasserade är dock inte så bra på all prestanda som finns ute nu.

Han menar iom att du skriver data istället för dator. Data =Information
Alltså, Spelinformation.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

2 ideer som flyter omkring är intel eller amd och 32 eller 64 bitars ...tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Han menar iom att du skriver data istället för dator. Data =Information
Alltså, Spelinformation.:)

lustig kurre

Permalänk
Medlem

ok har nu kommit till detta läge!

Finns det möjligheter till att clocka detta om jag vill lite? sitter på ett corsair hx 650W nu.

Gigabyte GA-P55A-UD4
Intel Core i5 760, 2.8GHz
Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av newbi:

ok har nu kommit till detta läge!

Finns det möjligheter till att clocka detta om jag vill lite? sitter på ett corsair hx 650W nu.

Gigabyte GA-P55A-UD4
Intel Core i5 760, 2.8GHz
Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare

Japp inga problem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som lyckats haft slut på 4 GB minne? Jag kör iof Chrome och har en tendens till att ha många flikar öppna samtidigt. Hänt ett par gånger att minnet tagit slut när många saker varit igång samtidigt. Har du råd med 8GB så tycker jag nog inte du ska snåla. Kanske inte så jätte användbart idag men med tiden så lär det ändras och det är extremt irriterande när det tar slut.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780