Permalänk

fractal design r3

hejsan!! har köpt ett fractal design r3 man får med en massa kablar som sitter i frontpanelen från början som typ power sw,restart sw och led + och led -

då är min fråga var ska dom sitta?

jag vet att dom ska sitta på moderkortet där det står front panel men alla mina sånna är vita så vet ej vilken färg eller åt vilket håll dom ska sitta, vore väldigt tacksam om ngn kunde lägga upp bild elr förklara tydligt

mvh jakob

blir riktigt glad om ni kan besvara detta

Visa signatur

JS

Permalänk
Medlem

Det står i moderkortsmanualen.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Skrivet av ax69:

Det står i moderkortsmanualen.

jag har inte kvar manualen

Visa signatur

JS

Permalänk
Medlem

om du int ha kvar den så finns den säkert på moderkorts tillverkarens hemsida

Permalänk

Hittade på en liknande tråd här på forumet. Kika på bilderna och vad de skrivit så kan du nog lösa det utan problem. Det kan inte hända så mycket om du skulle råka få det fel.

System panel header

Lycka till.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Kolla på moderkortstillverkarens hemsida.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använt manualen för att sättta fast dessa eftersmo det står under de pinnarna som man ska sätta kontakten på, ett fyrkantigt mönster som visar vart + och - för varje kontakt är, sen kollar du vart + och - är på kontakten och sätter fast den där, är det "Power" så brukar det stå t.ex. [-pw+] eller om det är hdd led [-hdled+].
Vad som står beror på tillverkaren, men i de flesta fall går dessa att tolka alldeles ypperligt med lite hjärnaktivitet
Vill du inte ta en risk som du kan göra så kolla moderkorts tillverkarens hemsida efter en manual!