Väntar i 2 veckor på nätaggregat från inet - När jag väl får det har dom skickat fel!

Permalänk
Avstängd

Väntar i 2 veckor på nätaggregat från inet - När jag väl får det har dom skickat fel!

Så jävla surt!!!
Först skicka tillbaks samma nätagg 3 gånger, första gången vägrar dom byta ut det, andra gången vägrar dom och tredje gången byter dom ut det. Kom överens om att byta nätaggregat till ett med starkare watt mot en mellankostnad, får vänta ytterligare dagar, sen får man AVI från posten, går dit och så skickar dom ett 650w när det är ett 850w som är bestämt, när dom dessutom sagt att dom dragit av 150 kr på kostnaden pga att det tagit sån tid.

Vad har jag som konsument att säga till om här?
Har inte ens öppnat produkten nu och det är inte första gången det blir fel, ska man behöva vänta ytterligare minst en vecka nu bara för att man aldrig får rätt grejer?

sorgsen kund.. .

Permalänk
Medlem

du kan väl lämna tillbaks den och få pengarna tillbaka så går du till en annan affär. dock måste jag säga att det inte låter likt Inet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakke87:

du kan väl lämna tillbaks den och få pengarna tillbaka så går du till en annan affär. dock måste jag säga att det inte låter likt Inet.

Jo men eftersom att det tog sån tid så drog dom av runt 200 kr på mellanskillnaden för det bättre nätaggregatet vid utbytet, dock fick jag ju inget bättre nätagg utan ett med samma watt antal, efter att ha väntat ett bra tag, så ska man nu behöva åka till posten igen och skicka bara för dom skickat fel, känns väldigt tråkigt :\ lär det väl ta minst en vecka till då...

Permalänk

Reklamera, att det har tagit så lång tid innan har du redan fått kompensation till. Visst är det surt att sitta 3 veckor utan nättagg och då troligen utan fungerande dator, men det är inte så mycket som det går att göra åt saken. Möjligtvis att få inet att vara snabba med deras utskick, kanske redan innan ditt har inkommit, sedan kanske de bjuder på lite mer godwill, inte vet jag.
Men så mycket mer än att just kontakta inet kan du inte göra.

Sedan att nätagget strulade i början behöver inte vara inets fel, jag gissar att du har ett corsair där jag av egen erfarenhet har upplevt en stor kvalitetsvariation.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Satt i telefonsupporten idag, inget svar på över 20 minuter.
Heller inget svar på emailen, enda svaret är igår själv " Kommer be min kollega att skicka en fraktsedel imorrn samt att jag beställt ett nytt nätagg till dig som jag förhoppningsvis kan skicka imorrn." men inte har dom nog skickat något nätagg idag då jag inte fått något email eller något om det.
Fyfan vad förbannad man blir

Permalänk
Avstängd

Mitt klagomåls e-mail till inet, när har det gått för långt?

Så, har skickat iväg det nätaggregat ni skickade fel, XFX 650w, och hämtat ut 850w.
Ni drar av pengar från fakturan och skickar mig istället en faktura på 100kr, jag testar nätaggregatet och det enda som händer är
att fläkten snurrar i en sekund och sen slutar den snurra. Det nya nätaggregat fungerar inte, provat på 3 olika datorer, har även provat med 2 gamla nätaggregat jag har hemma och med dom så går datorerna igång, men inte med det nya nätaggregatet.

Nu börjar jag faktiskt tröttna på det här. Först skickar jag in corsair tx 650w till er 2 gånger, ni vägrar byta ut det och en tredje gång skickar jag in det och då byter ni ut det. Det tar mer än en vecka innan jag ens hör från er angående det nya då det tydligen inte fanns i lager. Ni kompenserar detta med att dra bort pengar från mellanskillnaden så att jag istället för att betala runt 270 kr behövde bara betala 100kr sedan finns det i lager och ni skickar det, och ni skickar ett 650w XFX istället av misstag. Skickar tillbaks detta nätaggregat till er och får ett XFX 850w, och detta fungerar inte, oavsett dator och heller inte med paper clip, med paper clip gör den samma sak som i datorerna, den gör så att datorerna startar i en halv sekund för att sedan stängas av, samma sak gäller med fläkten på nätaggregatet när jag gör paper clip test, fläkten snurrar i låt säga en sekund och sedan stängs det av.

Nu tycker jag att det har gått för långt och jag vet inte hur vi ska lösa det den här gången, känns också inte som att jag ska behöva någon mellanskillnad alls nu eftersom att det har gått så himla långt, känns nästan som jag borde få någon mer typ av kompensation för det här,
jag vet ju heller inte hur länge komponenterna i datorn håller när man får nätaggregat som är trasiga.

Jag hoppas ni kommer på en bra lösning på det här då jag verkligen har blivit irriterad nu, vilket självklart är förståeligt.

Permalänk
Avstängd

Är inte detta nåt du löser med inet?.

Vad ska vi på swec bidra med? vi har väl inget say so angående inet's sätt att hantera RMA ärenden.

Detta är ju fullt ut upp till dom eller hur? men visst har dom skött det illa det kan jag hålla med om.

Permalänk

Corsaiir 850w är halv passivt och "helt" på enklare (mindre strömförbrukande) datorsystem.

Så att fläkten jämnt startar i början och sedan stannar är helt normalt på detta agg.

Sedan att datorerna inte fungerar är en annan femma, jag ville bara påpeka att detta beteende på agget inte var konstigt. Nu har du testat agget på flera datorer och då finns det väl ett fel i denna, varvid du får skicka tillbaka det igen.

*edit*
Eller förresten jag har bara använt Gold versionen. Den fungerade så att fläkten jämnt ryckte till i början sedan var den helt avstängd oavsett hur hårt jag belastade min dator. (bara ett ati 5870 kort m.m, som inte drar så mycket ström)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Corsaiir 850w är halv passivt och "helt" på enklare (mindre strömförbrukande) datorsystem.

Så att fläkten jämnt startar i början och sedan stannar är helt normalt på detta agg.

Sedan att datorerna inte fungerar är en annan femma, jag ville bara påpeka att detta beteende på agget inte var konstigt. Nu har du testat agget på flera datorer och då finns det väl ett fel i denna, varvid du får skicka tillbaka det igen.

synd att nätaggregatet inte är ett corsair 850w utan xfx 850w, läs tråden igen

Permalänk
Medlem

Du skulle kanske få vettigare svar i "inet" tråden än här tbh.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BJORLING:

Du skulle kanske få vettigare svar i "inet" tråden än här tbh.

Nepp, man får inte ens ta upp enskilda supportärenden där,

Permalänk
Medlem
Skrivet av markelon:

Nepp, man får inte ens ta upp enskilda supportärenden där,

Oh fan visste jag inte, trodde det var lite de det var till för :S

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Ajabaja, inte kritisera Inet här på Swec
Vigvattnet sjuder...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Moderator
Moderator

Du har redan en tråd om det här, håll dig till den.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Du har redan en tråd om det här, håll dig till den.

har bett en mod sammanfoga båda.

Permalänk

Alla affärer, inet komplett och webhallen dem sköter sig hur bra somhelst när dem ska sälja saker men när någonting är fel då får du problem direkt dem är så jäkla dåliga på att byta ut saker eller hjälpa en på rätt väg även om man fått en trasig produkt...

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Glimbrink:

Alla affärer, inet komplett och webhallen dem sköter sig hur bra somhelst när dem ska sälja saker men när någonting är fel då får du problem direkt dem är så jäkla dåliga på att byta ut saker eller hjälpa en på rätt väg även om man fått en trasig produkt...

jo och nu är det 5 serviceärenden bara inriktade på nätagg, jävligt surt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Undantag: Dustin

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd

Hittade en kille på fragbite som hade EXAKT samma problem, med ett nätagg från XFX som han hämtade igår (hans är 750w mitt är 850w)

Fragbite - Den svenska sidan för allt om Counter-Strike och lite till

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av markelon:

har bett en mod sammanfoga båda.

Använd gärna anmäla-funktionen vid sådana tillfällen. Jag har inte sett någon sådan förfrågan från dig. Notera inför framtiden att korspostning inte är tillåtet, men den här gången ser jag mellan fingrarna.

*trådar sammanfogade*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aser:

Använd gärna anmäla-funktionen vid sådana tillfällen. Jag har inte sett någon sådan förfrågan från dig. Notera inför framtiden att korspostning inte är tillåtet, men den här gången ser jag mellan fingrarna.

*trådar sammanfogade*

Kan någon tyda detta:

"Har nu gjort en kredit på ditt ärende och du behöver inte betala fakturan. Och jag skickar det nätaggregat du önskar att beställa och skickar där med en returfraktsedel som du kan skicka tillbaka det trasiga med."

Nätaggregatet det handlar om kostar runt 1050 kronor på inet, har jag då kredit på 1050kr eller lite mer med tanke på all väntan och alla problem som uppstått``?

Permalänk

Nej, du behöver inte betala fakturan på 100kr, de skickar det nya nätagget till dig och med det följer en returfraktsedel så du kan skicka tillbaka det trasiga nätagget.