Ljudpaket till dator (musik) och film

Permalänk

Ljudpaket till dator (musik) och film

Hej

Har kopplat min tv till datorn via hdmi kabel. Hade dock varit kul med bättre ljud, tänkte koppla ihop det med både tv och dator via en förstärkare för att kunna skifta mellan film och musik. Tänkte lägga ut kring 8 - 10000 kronor. Hade varit fint med ett paket där det ingår kablar.

Är inte så insatt men jag antar att det bästa ljudet skulle bli med ett surround system till ett mindre vardagsrum? Lämna gärna tips om jag är helt ute och cyklar

Kanske Onkyo TX-SR608B / One 5.1 - Black Högtalarpaket och 3D-kompatibel receiver! ?

Tack på förhand

Permalänk

köp ett Logitech z-5500 , bästa högtalarna jag har haft

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

köp ett Logitech z-5500 , bästa högtalarna jag har haft

Som du har haft ja men nu har TS 8000-10000kr i budget.

Permalänk

Dynavoice Magic F-6 EX Paket
Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Proson Rumble R-8 Sub

Onkyo TX-SR508

Har samma högtalare själv, dock har jag en Onkyo TX-SR607

Vågar nästan garantera att du inte kan få bättre ljud än så här för pengarna.

Kan tillägga att högtalarna ser MKT bättre ut irl, och inte lika plastiga som på bilden

Edit. ~en tusenlapp under lägsta budget, men det kanske bara är ett plus?

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FruitNinja:

Hej

Har kopplat min tv till datorn via hdmi kabel. Hade dock varit kul med bättre ljud, tänkte koppla ihop det med både tv och dator via en förstärkare för att kunna skifta mellan film och musik. Tänkte lägga ut kring 8 - 10000 kronor. Hade varit fint med ett paket där det ingår kablar.

Är inte så insatt men jag antar att det bästa ljudet skulle bli med ett surround system till ett mindre vardagsrum? Lämna gärna tips om jag är helt ute och cyklar

Kanske Onkyo TX-SR608B / One 5.1 - Black Högtalarpaket och 3D-kompatibel receiver! ?

Tack på förhand

Lol den du länkade har redan paserat din budget lmao