Hur fungerar macar vid nedladdning och med spotify?

Permalänk

Hur fungerar macar vid nedladdning och med spotify?

Hej! Jag undrar om man kan använda en mac på samma vis som en pc då man tankar från internet? Kan man använda samma stödprogram och så vidare? Sen undrar jag också om spotify fungerar på mac eller om jag måste använda iTunes och köpa varenda låt jag vill lyssna på. Tack i förhand!

Permalänk
Skrivet av 13asement:

Hej! Jag undrar om man kan använda en mac på samma vis som en pc då man tankar från internet? Kan man använda samma stödprogram och så vidare? Sen undrar jag också om spotify fungerar på mac eller om jag måste använda iTunes och köpa varenda låt jag vill lyssna på. Tack i förhand!

Ja.
Ja.
Ja.
Nej.
No problems!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Idag har Mac samma stöd som PC i stort sätt. Så det är bara köra på!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Förutom i datorspel, men då skapar du en andra partition på hårddisken och installerar Windows så att du kan multiboota.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Inte ens i stort sett. Det är så.

Permalänk
Skrivet av 13asement:

spotify fungerar utmärkt på mac, de har en klient lik den till pc, så du behöver inte använda itunes om du inte vill.

vad menar du med stödprogram? det finns torrentklient, dc-klient, vettiga ftp-klienter, olika webbläsare och då min favorit chrome med en massa plugin och filter (adblock etc) om man önskar.

Du kan inte räkna med att använda samma program som på pc, eftersom det är två olika system.

Permalänk
Medlem

Och iTunes spelar givetvis dina mp3:or, du behöver inte köpa från iTunes Store.