Permalänk
Medlem

WDC 80 GB Special

alltså jag har 3 st Western Digital Caviar 80 GB Special den med 8 mb cache... är det bara jag som har problem med att de blir för varma... jag bränner mig varje gång.. viserligen har de stått på 2 dagar men ändå..... mätte tempen med en extern sensor nyss och den visar på tp 70 C,,,,,,, vafan ska jag göra...

Visa signatur

Intel P4 3.0, 2GB PC3200, Radeon 9800Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Fläktar i chassit?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

nej inga.-.. kör med tanken där chassiflekten ska sitta..... har iförsig en lådtemp på 40 C.... kan det vara därför..??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Off Topic:Hur mycket snabbare är 8mb versionen än 2mb versionen?

Permalänk
Medlem

ingen anning... då jag köpte dem var ju 8 MB billigare..

On topis nu då??

Visa signatur

Permalänk

Du har dom väl inte liggande på varann för då grillar dom ju sönder varandra...

Visa signatur

Molnen skallar landskapet och Gud sitter och småler...

Permalänk
Medlem

dom grillas ändå när dom är 70 grader, ta ut diskarna tills du har fixat kylning annars så får du ju skylla dig själv när dom rasar...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Inaktiv

hehe öppna lådan åtminstone tills du skaffat fläktar...

Permalänk

Hmm...skumt...

Jag kör 1 st wd 8 mb disk....den blir ju varm, men kan inte påstå att den blir oroväckande varm.....

Men jag planerar att trycka in lite chassi fläktar...en ska iallafall blåsa rätt på disken...testa det....

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Medlem

hmmm.. fan måste lösa detta på nåt sätt.... jaja får se vad det blir... det känns som att det kommer o bli ganska ghetto

Visa signatur

Permalänk

jag har två sånna diskar som du har.. det som räcker för att hålla dom kalla är en 80mm som går i 5v mina diskar ligger bara några grader över chassi temp... och min dator går också 24/7

fixa kylning på nått sätt.. ghetto eller ej.. bara fixa

Visa signatur