Permalänk
Skrivet av hakke87:

as nice, bygga en till å sälja till mig? ^^

hehe, som sagt, vet inte om sambon skulle tycka om det =P
Kanske om man skaffar hus med hobbyrum

Permalänk
Medlem

Mållösz!

Permalänk
Medlem

Absolut toppklass! Riktigt cool idé och snyggt genomfört.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt underbart bygge! Gratulerar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Ja, AMD_Rulez ska ha helt sjukt mycket beröm. Helt otroligt att lägga ner så mycket av sin fritid för att hjälpa mig med detta. Jag menar vi kände ju inte ens varandra innan bygget.

Men det är ju precis sånt vi behöver mer av! Kommer ihåg när Liv&helvete på sweclockers skulle ha en tédrickande dam på besök, men själv bara drack kaffe ... Såg en främling i nöd och skickade upp tre paket té från anrika Gotland Det var det närmsta jag kommit något liknande i alla fall.

Permalänk

Nice att se ett sånt extremt seriöst stereobygge!
5P utan tvivel : D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Helt galet vad bra det blev! otroligt mycket creds till dig som verkligen orkade och höll intresset igång(även om svalt emellanåt) under en sån lång period och fick gjort det du skulle! 5p utan tvekan!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Underbart, aldrig sett något liknande förr!
Maxpoäng (hade gärna gett mer!)

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

har inga ord för hur snygggt detta blev!!!!! 5p

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Awesome i ordets rätta bemärkelse!

Visa signatur

- Raven rv03 - 2500k @ 4,5 - p8p67 deluxe - ax750w - 8gb ram - h50 - ssd+3,5tb hdd -

Permalänk
Medlem

Otroligt bra bygge! Riktigt seriöst och ett extremt fint resultat. Inte ofta jag orkar rösta, men detta ska fan ha 5p!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Klart imponerad av det här bygget, vilket tålamod att lära sig allt från noll och samtidigt ro hela projektet i land.

Ställer mig upp och lyfter på hatten, en klar fempoängare.

/ Robert

Permalänk
Medlem

helt sanslöst och helt kopiöst fint stereobygge! 5p utan att ens tänka efter

Permalänk

Kan inte annat en att hålla med de andra talarna, helt sjukt mycket jobb och väl utfört.
En solklar 5a, sånthär vill man se mer av!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

sanslöst. jag ramlade för tusan ur stolen när du drog fram en bild på massa sleeve. galet 5p

Permalänk

Cannot express my feelings towards this achievement!.... god should have sent a poet!

Bland det bästa jag sett här på swec.
Det borde startas en hall of fame för swec-gallerier bara så att detta kan vara med där!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Ett mycket seriöst bygge, både i planering och genomförande. Fullt poängtal.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Grymt bra helt sjukt bra! Otroligt imponerad över din originalidé som du sedan genomförde trots att den verkade ganska omöjlig, iaf för mig;)

En solklar 5a, inget snack om saken.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Gravt imponerad grymt jobbat!

Tänkte bara fråga lite om programmeringen. Du programmerade alltså programmet som visar allt på skärmen + programmet som spelar musiken och webbradion? om inte skulle jag gärna ta en länk eller något tycker det är ytters intressant med program som går att styra med externa kontroller. Det är ju perfekt till sådana här byggen till exempel

Måste bara säga grymt jobbat en gång till helt tagen, vilka idéer som föddes ur det här!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt galleri! Hobbyverksamhet när den är som bäst

Permalänk
Medlem

Bästa galleriet på länge. Mycket cred till dig och AMD_Rulez!!!

Blir sugen på att göra nåt liknande, men vem har tiden och orken? Ett otroligt bygge!

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Avstängd

Vilket underbart galleri och beskrivningar, kan bara säga WOW. Satt som klistrad när jag tittade och läste igenom allt. Bästa galleriet jag har sett här än så länge. Sinnes grymt jobbat. Längtar tills du orkar på dig nästa projekt

Lätt 5/5

Permalänk
Medlem

Helt klart 5p, detta måste vara det längsta projektet här på Sweclockers eller?!?

Permalänk
Medlem

Imponerad, lyfter på hatten, applåderar och fäller en tår !
6 poäng utav 5, en extra poäng för din sambo !

hoppas du satsat på bättre högtalare bara, som machar in

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

O fy fan vad seriöst bygge! Härligt att se. Det enda som ... broke my heart var att du har ett par logitech högtalare!!!!! Skaffa dig ett par retro högtalare i samma utförande som radion är på, och... bygg en förstärkare

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge 5p av 5 möjliga.

Blev sugen att hitta på ett liknande projekt liknande detta

Permalänk
Medlem

Ett sjukt fint bygge! högsta poäng !.

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Skrivet av chipsfingers:

Cannot express my feelings towards this achievement!.... god should have sent a poet!

Bland det bästa jag sett här på swec.
Det borde startas en hall of fame för swec-gallerier bara så att detta kan vara med där!

Hehe, tack. Blir ju nästan generad.

Skrivet av Bread_:

Gravt imponerad grymt jobbat!

Tänkte bara fråga lite om programmeringen. Du programmerade alltså programmet som visar allt på skärmen + programmet som spelar musiken och webbradion? om inte skulle jag gärna ta en länk eller något tycker det är ytters intressant med program som går att styra med externa kontroller. Det är ju perfekt till sådana här byggen till exempel

Måste bara säga grymt jobbat en gång till helt tagen, vilka idéer som föddes ur det här!

Jag har tänkt att lägga ut källkoden i galleriet såklart, men inte hunnit snygga till den än. Men mitt program kommunicerar dels med XMMS2 (http://xmms2.org) som är själva spelaren (hela XMMS2 är gjort som client/server). Sen låter jag LCDproc (http://lcdproc.org) sköta kommunikationen med LCD skärmen. Så mitt program skickar kommandon till de två, för XMMS2 via de Python-bindings som finns med i paketet och via Telnet för LCDproc.
Sen är mitt program uppbyggt med fem subprocesser:
1. "huvudprocessen", sköter kommunikationen mellan de olika delarna och sköter menysystemet.
2. kommunicerar med kretskortet och skickar kommandon till process 1 när något ändras
3. sitter och väntar på input från fjärrkontrollen och skickar kommandon till process 1
4. sköter kopplingen till XMMS2
5. sköter kopplingen till LCDproc
Egentligen två anledningar till att använda flera processer, dels har jag alltid velat lära mig det, och dels så skulle mainloopen blir så krånglig annars eftersom 2:an måste loopa på max 0,1s för att kontrollerna inte ska kännas sega, och 3:an generellt låser tills man skickar något... så det kändes som det bästa. Men jag lägger upp koden snart.

Skrivet av Pete__79:

Vilket underbart galleri och beskrivningar, kan bara säga WOW. Satt som klistrad när jag tittade och läste igenom allt. Bästa galleriet jag har sett här än så länge. Sinnes grymt jobbat. Längtar tills du orkar på dig nästa projekt

Lätt 5/5

Jadu, jag undrar vad nästa projekt kan bli...har inte vågat tänka på andra riktigt, men jag har en till stereo i källaren som jag köpte samtidigt (vi valde mellan de två), den är mer 60-70 tal sådär... snackat väldigt löst om att göra en HTPC av den i framtiden =P

Skrivet av Hotcpu6:

Helt klart 5p, detta måste vara det längsta projektet här på Sweclockers eller?!?

Eller hur, gallerier det är ju blockerade på 99 bilder! =P
När jag började kolla på att lägga upp galleriet hade jag över 400 bilder att välja mellan, tagit typ två veckor att välja ut!

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

Imponerad, lyfter på hatten, applåderar och fäller en tår !
6 poäng utav 5, en extra poäng för din sambo !

hoppas du satsat på bättre högtalare bara, som machar in

Skrivet av Selulance:

O fy fan vad seriöst bygge! Härligt att se. Det enda som ... broke my heart var att du har ett par logitech högtalare!!!!! Skaffa dig ett par retro högtalare i samma utförande som radion är på, och... bygg en förstärkare

Japp! Ska försöka hitta lite mer "värdiga" högtalare till den. Just nu bor vi dock i en liten två:a så det måste vara små satteliter, får inte plats med något vid sidan av byrån =/ Men jag vet att de nuvarande är otroligt osexiga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selulance:

Ja, Varför inte komplettera den med detta rörförstärkarbygge:

http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge