Suddig bild med 5770 och Samsung P2450H (via HDMI)

Permalänk

Suddig bild med 5770 och Samsung P2450H (via HDMI)

Hej,

När jag kör via HDMI från mitt 5770 till min P2450H, blir bilden suddig och inte anpassad till skärmens storlek. Antar att det är någon inställning som behöver göras, kan någon hjälpa mig hitta den?

Tack!

Permalänk

Prova att ändra i grafikkortets kontrollpanel (CCC).
Öppna CCC och välj "Skrivbord & Skärmar" under Grafik fliken.
Högerklicka din skärm i undre raden och välj att Konfigurera.
Under tredje fliken kan du prova Overscan och under fjärde fliken kan du välja HDTV inställningar. (Rekommenderad upplösning - 1920x1080)

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Prova att ändra i grafikkortets kontrollpanel (CCC).
Öppna CCC och välj "Skrivbord & Skärmar" under Grafik fliken.
Högerklicka din skärm i undre raden och välj att Konfigurera.
Under tredje fliken kan du prova Overscan och under fjärde fliken kan du välja HDTV inställningar. (Rekommenderad upplösning - 1920x1080)

Tack,

Det var overscan tillsammans med att skärmen var inställd att köra som AV (default) - ändrade till PC.

Tack igen!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag lyckades att anpassa storleken på skärmen men jag har fortfarande problem med suddig text. Hur är det man blir av med det? Vart är det man ändrar från AV till PC? Köpte denna skärm begagnad och den har använts till ett PS3 innan så det kanske är någon inställning som jag har missat?

tack på förhand!

Permalänk

Gå in i skärmens Meny, välj "SETUP & RESET" och ställ om "PC/AV Mode" till PC.
http://www.tomshardware.com/forum/281389-33-cant-1080p-resolu...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA