Permalänk
Medlem
Skrivet av 037:

Byte fran awesome till wmfs:
http://solstorm.doesntexist.com/leo/screenshots/img/thumb/201...

layoutmassigt ar det kanske inte sa stor skillnad, men man slipper konfigurera med lua (gillar inte lua)

Hur kan man inte gilla att configa i lua?! Jättesmidigt, love it.

Hur är wmfs? Värt? vad sticker ut? Hur konfigureras det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razoz:

Hur kan man inte gilla att configa i lua?! Jättesmidigt, love it.

Hur är wmfs? Värt? vad sticker ut? Hur konfigureras det?

Smaken ar som baken som man sager
Kanske ar det det att med den syntaxen och objektorienteringen sa staller jag mig in pa att skriva antingen C++ eller java, och det ar varken eller--sa det blir fel och det ar ju utan tvivel spraket och inte mig det ar fel pa.

Interfacemassigt har wmfs mycket gemensamt med awesome, den stora skillnaden ar
konfigurationen, (exempel) dar awesome+lua ar bra om man vill ha extra allt, men som kanns svulstigt om man foredrar en enkel konfig.
Wmfs ar kanske mer som dwm med konfigurationen flyttad till en separat fil, an som awesome.

Texten med batteristatus, temperatur etc. genereras medelst ett perlscript som anropar wmfs -s lite_text_att_skriva en gang i sekunden.
Man kan ocksa styra wmfs via terminalen, och genom att snitsla till det lite med promptar fa ett vim-liknande interface.

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037:

Smaken ar som baken som man sager
Kanske ar det det att med den syntaxen och objektorienteringen sa staller jag mig in pa att skriva antingen C++ eller java, och det ar varken eller--sa det blir fel och det ar ju utan tvivel spraket och inte mig det ar fel pa.

Interfacemassigt har wmfs mycket gemensamt med awesome, den stora skillnaden ar
konfigurationen, (exempel) dar awesome+lua ar bra om man vill ha extra allt, men som kanns svulstigt om man foredrar en enkel konfig.
Wmfs ar kanske mer som dwm med konfigurationen flyttad till en separat fil, an som awesome.

Texten med batteristatus, temperatur etc. genereras medelst ett perlscript som anropar wmfs -s lite_text_att_skriva en gang i sekunden.
Man kan ocksa styra wmfs via terminalen, och genom att snitsla till det lite med promptar fa ett vim-liknande interface.

Äh, det är så simpel config i rc.lua att du knappast kan fastna i gamla gängor

Interface är ingenting för mig, kör helt utan bars osv. Finns ingen anledning att ha dem, klockan ser jag i irssi och vill jag veta mina temps frågar jag bash

Permalänk
Medlem

Info @ dA.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Efter lite om och men bytte jag tillbaka till Window Maker från Gnome

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Har en ny bakgrund nu, den vart inte riktigt som jag tänkt mig men jag är ganska nöjd. Det är XplanetFX som visar natt och dag och moln, nästan i realtid. Tyvärr har jag ett par ikoner som verkligen inte passar in nu, för angry birds och WoW, jobbar på att hitta bättre.

http://img810.imageshack.us/img810/6886/nybakgrund.png

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Debian squeeze med globalmenu och en lite moddad "no-border".

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/debian_squeeze-344.png

Visa signatur
Permalänk
Medlem

BTW, är det bara jag som har problem med bayimg och sweclockers där de inte visar bilden ?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Debian squeeze med globalmenu och en lite moddad "no-border".

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/debian_squeeze-344.png

Does not work?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Jilted82: Du får kopiera URLen och klistra in. Knasigt...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jilted82: Du får kopiera URLen och klistra in. Knasigt...

Japp, nu funka det. Tjusigt

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

vad heter

Skrivet av ':

-[ELMET;10437814']http://img259.imageshack.us/img259/2876/skrmbild2.jpg

Min första linuxsetup*

hur får man en sån launcher bar där nere som ni har? installerade nått som hette gdesklets men fick aldrig igång det! sen har jag sett nån som har system info som en liten orm på höger sida av skrivbordet nån som kan hjälpa mig med detta. har bara använt ubuntu 1 dag så e inte så haj på det

Visa signatur

Dator: Vad arbetsgivaren ger mig :-)

Permalänk
Skrivet av poppe_85:

hur får man en sån launcher bar där nere som ni har? installerade nått som hette gdesklets men fick aldrig igång det! sen har jag sett nån som har system info som en liten orm på höger sida av skrivbordet nån som kan hjälpa mig med detta. har bara använt ubuntu 1 dag så e inte så haj på det

installera AWN

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppe_85:

Finns många,

AWN
Cairo Dock
Docky - 2
Gnome Do

Har testat många och faller för Docky 2 med panel mode

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS

Permalänk
Medlem

heheh dum fråga kanske

Skrivet av Commander:

Finns många,

AWN
Cairo Dock
Docky - 2
Gnome Do

Har testat många och faller för Docky 2 med panel mode

hittar docky i program banken men ingen docky2 och vad är panel mode? sen finns det guider eller nått sådant man kan läsa upp sig lite om grunderna i ubuntu. finns ju mängder men vet inte vilken sida som är bäst!

tack på förhand

* hehe hitta panel mode

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snabb hjälp med program

har sätt att många har några apps som visar system info av olika slag på sidan på skrivbordet. vad heter dom appsen? sen har jag även sätt nån har en som är lite orm aktig

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av poppe_85:

har sätt att många har några apps som visar system info av olika slag på sidan på skrivbordet. vad heter dom appsen? sen har jag även sätt nån har en som är lite orm aktig

Den vanligaste lösningen, som du också ser på bilden du hänvisar till, är conky. Jag skulle gissa att det "ormaktiga" du sett är när conky utökas med lua skript. Sök på "conky + lua". Eftersom lua är ett programmeringsspråk kan det vara lite knepigt att få ihop det till en början, men de flesta lånar nog redan färdiga skript, vilka finns att ladda ner.

Jag är inte den som pimpar mitt skrivbord särskilt mycket, och känner därför inte till så mycket om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppe_85:

hittar docky i program banken men ingen docky2 och vad är panel mode? sen finns det guider eller nått sådant man kan läsa upp sig lite om grunderna i ubuntu. finns ju mängder men vet inte vilken sida som är bäst!

tack på förhand

* hehe hitta panel mode

https://launchpad.net/docky

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!
Någon länk till allt?

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kreppe:

Grymt snyggt!
Någon länk till allt?

Tackar!

Det du ser på bilden är:
Dist: Arch Linux
Fönsterhanterare: Openbox
Filhanterare: Thunar
Övre bar: tint2
Nedre bar: conky
Wallpaper: Gjort av mig, blue, green, red, dark.

Alla konfigurations-filer ligger på skoldatorn, kan ladda upp dem imorgon om du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

Tackar!
Alla konfigurations-filer ligger på skoldatorn, kan ladda upp dem imorgon om du vill ha.

Det får du gärna göra :), grymt cleant desk!

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem

Dagens Natty i Classic-läge med min egen Conky;

http://xeizo.com/blogg/wp-content/uploads/2011/02/Sk%C3%A4rmb...

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kreppe:

Det får du gärna göra :), grymt cleant desk!

tint2 conf:

#--------------------------------------------- # TINT2 CONFIG FILE #--------------------------------------------- #--------------------------------------------- # BACKGROUND AND BORDER #--------------------------------------------- rounded = 0 border_width = 1 background_color = #000000 20 border_color = #000000 100 rounded = 0 border_width = 1 background_color = #000000 10 border_color = #000000 70 rounded = 0 border_width = 1 background_color = #000000 10 border_color = #000000 20 #--------------------------------------------- # PANEL #--------------------------------------------- panel_monitor = all panel_position = top center horizontal panel_size = 95% 40 panel_margin = 5 5 panel_padding = 5 5 5 font_shadow = 0 panel_background_id = 1 wm_menu = 0 #--------------------------------------------- # TASKBAR #--------------------------------------------- taskbar_mode = multi_desktop taskbar_padding = 0 0 0 taskbar_background_id = 2 #--------------------------------------------- # TASK #--------------------------------------------- task_icon = 10 task_text = 0 task_width = 25 task_centered = 0 task_padding = 0 2 task_font = kiloji 10 task_font_color = #333333 80 task_active_font_color = #333333 100 task_background_id = 3 task_active_background_id = 3 #--------------------------------------------- # SYSTRAYBAR #--------------------------------------------- systray_padding = 2 5 5 systray_background_id =2 #--------------------------------------------- # CLOCK #--------------------------------------------- time1_format = %H:%M time1_font = sans 8 time2_format = %A %d %B time2_font = sans 6 clock_font_color = #ffffff 76 clock_padding = 4 4 clock_background_id = 1 clock_lclick_command = /usr/bin/gsimplecal #--------------------------------------------- # MOUSE ACTION ON TASK #--------------------------------------------- mouse_middle = none mouse_right = close mouse_scroll_up = toggle mouse_scroll_down = iconify

Dold text

Conky-conf:

[code]
#avoid flicker

double_buffer yes

#own window to run simultanious 2 or more conkys

own_window yes

own_window_transparent no

own_window_type desktop

own_window_hints undecorate,sticky,skip_taskbar,skip_pager

#borders

draw_borders no

#shades

draw_shades no

#position

gap_x 0

gap_y 3

alignment bottom_middle

#behaviour

update_interval 1

#colour

default_color 808080

own_window_colour 414140

#font

use_xft yes

xftfont Droid Sans:pixelsize=11

#to prevent window from moving

use_spacer none

minimum_size 1440 0

TEXT

${alignc}${color c6c6c6}${time %d.%m.%Y} ${color}KERNEL: ${color ffffff}$kernel ${color} UPTIME: ${color ffffff}$uptime ${color} CPU: ${color ffffff}${cpu cpu0}% ${color c6c6c6} [ ${execi 20 sensors coretemp-isa-0000 |grep Core |awk '{print $3}'} ${execi 5 ~/Downloads/Script/cpu_mhz}GHz ] ${color} RAM: ${color ffffff}$mem ${color} UP: ${color ffffff} ${upspeed wlan0}${color bdc6b1}/ ${color ffffff}${totalup eth0} ${color} DOWN: ${color ffffff} ${downspeed eth0}${color bdc6b1}/ ${color ffffff}${totaldown eth0} ${color} DISK IO: ${color ffffff}${diskio} CATA: ${color ffffff} ${execi 1 perl /home/oscar/Downloads/Script/cata.pl}${color}

Dold text

[/code]

Permalänk
Medlem

Vad kör du för dock?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Vad kör du för dock?

Det är Glx-Dock/Cairo-Dock på bilden.
http://glx-dock.org/

Permalänk
Medlem

jag är ett stort fan av macs utseende så..

ubuntu 10.10 32bit för er som inte kan lista ut det

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av lambdaN:

jag är ett stort fan av macs utseende så..

Väldigt likt! Vad använder du för tema?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

herregud vad snyggt o cleant

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Väldigt likt! Vad använder du för tema?

Mac4lin hette det. Jag följde bara denna guide på youtube!

http://www.youtube.com/watch?v=qEEwF-BNLmU&feature=related

Kolla part 2 sen

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)