Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Gmod vs crysis

Hej
Jag vill ha ett spel där jag kan göra mina egna saker/maps på.
Då funderar jag på om man ska ha Garrys mod eller crysis (väntar nog på att tvåan kommer)

Jag har en kompis som håller på med crysis editorn och gör egna maps och han tycker det är skitkul.
Jag tycker också det är kul att göra egna maps och hållde på lite med wc3 förut. Jag tyckte det var jätteroligt tills jag tästade den Spelet slutade efter 15 sec.

Sedan så har jag sett många personer göra coola saker på Gmod och kan inte bestämma mig.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlasatlas:

Hej
Jag vill ha ett spel där jag kan göra mina egna saker/maps på.
Då funderar jag på om man ska ha Garrys mod eller crysis (väntar nog på att tvåan kommer)

Jag har en kompis som håller på med crysis editorn och gör egna maps och han tycker det är skitkul.
Jag tycker också det är kul att göra egna maps och hållde på lite med wc3 förut. Jag tyckte det var jätteroligt tills jag tästade den Spelet slutade efter 15 sec.

Sedan så har jag sett många personer göra coola saker på Gmod och kan inte bestämma mig.

Tack på förhand

köp gmod, kostar ju bara 112 kr lr nått^^
ett av dem roligaste spelen man kan ha!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att testa båda. Spelen kostar ju inte mer än en hundring styck

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag säger nog att sandbox är mer avancerat och krävande. Men gmod är nog roligare när man precis börjat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Men jag funderar på om jag ska köpa crysis så förhandsbokar jag nog tvåan. Den kostar typ 350kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=570813 och jag tar limited edition för den kostar lika mycket som det vanliga med frakt

Men gmod verkar också väldigt kul! Man har väl sett någon tf2 film som är gjord av gmod och den var bra man verkar kunna göra mycket där.

Men vilket spel har man mest friehet i?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte riktigt det är samma sak, dock har jag inte använt crysis editorn så mycket.
Men gmod går ju ut på att bygga saker osv, medans crysis editorn är lite mer av en "sid" sak, Men båda är riktigt kul oavsett vad du ska göra
Och när det gäller frihet är det nog Gmod som gäller om du inte är riktigt bra på animationer osv.
Mitt råd är att du köper båda så har du mycket glada stunder framför dig ^^

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk

Det enda jag funderar på är att när jag ser på en video när nogon bygger not på gmod så ser jag att det är väggar omkring. Är man så instängd t.ex http://www.youtube.com/watch?v=KDJxjlkPMpA eller kan man ändra det?
Eller ska man vänta på att crysis 2 kommer ut och se hur den ser ut?
Eller ska man köpa gmod och sedan vänta på att crysis2 blir billigare?

kan inte bestämma mig

Permalänk
Medlem

De väggarna är just på den banan. Det finns massor andra banor, och det ingår en ganska enorm plan gräsmatte-bana med, så väggarna behöver du inte oroa dig över.
Och om du är inne på att modda/göra banor kan du ju själv göra en till gmod i valfri storlek och utformning.

Hur du gör med att köpa kan inte jag svara på, men jag hade kört på gmod direkt, är ju ändå 1 månad kvar till Crysis 2 släpps. Sen när crysis 2 börjar bli tråkigt kan du gå tillbaka till Gmod och ha oändligt med saker kvar att göra

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk

tack för svaret. Men jag trodde att crysis 2 skulle släppas ganska snart.

Kanske köper gmod ganska snart nu när man har lite extra födelsedags pengar

Permalänk

Men min kompis säger att man kan göra typ vad som helst på crysis så nu blev jag osäker