Permalänk
Medlem

Present till flickvän.

Till att börja med ber jag om ursäkt att jag vänder mig till SC. Men jag vet inte vad jag ska göra min flickvän fyller 17år på fredag och jag ska bjuda på middag och sedan ge någon liten present.

Vi har varit tillsammans 4månader jag som är i samma ålder har inte så mycket pengar så en present för 100-200kr skulle passa min ekonomi. Har varit Julklapp, Allahjärtans dag och nu födelsedag tätt och fått slut på idér och jag som inte vet vad jag ska köpa/göra har kört med smycken. Men hon har 10000 olika smycken och känns inte som jag ska köpa det för vill ge hon något speciellt.

Självklart är detta något jag ska klura ut själv, och ni vet inget om henne osv. Men allt jag ber om är lite tips, majoriteten här inne är äldre än mig, och kan tänka mig att ni känner att ni inte vill hjälpa en liten grabb etc. Men ni kanske har tips vad ni själva har köpt i min ålder eller kanske nu med?

Aja, tacksam för all hjälp. Fall det hjälper lite är hon inte något som sitter vid datorn så mycket och spelar inte heller några spel. Lite brainstorm skulle passa här.

Tack på förhand.

Permalänk

Ge henne en "upplevelse", något som hon inte har gjort förut men som du tror hon kan gilla.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Ge henne en "upplevelse", något som hon inte har gjort förut men som du tror hon kan gilla.

Ja, också tänkt den tanken men vi bor inte i en sådan stor stad, men går ju alltid ta bussen in till göteborg, Frågan är ju vad man skulle hitta på.

Permalänk
Inaktiv

100-200 känns lite väl snålt, fast det beror ju helt på vad du ger henne. I födelsedagspresent fick min föredetta flickvän en fotobok bestående av bilder från lite olika resor vi varit på, den var ca 100 sidor tjock, mycket uppskattat, dock så kostade den runt 500kr. I julklapp pärlade jag en tavla på ca 3000 pärlor, istället för jag <3 dig så valde jag att skriva våra namn. Båda presenterna var sjukt uppstkattade. Så gör något sjäv istället för att köpa något Fast å andra sidan har jag köpt saker också, tex sex and the city boxen som hon tjat om tusen ggr, en weekend till bryssel och lite annat.

Sen istället för att bjuda henne på middag borde du laga middag åt henne själv hemma hos dig, brukar vara mer uppskattat (förutsatt att du kan laga mat då)

Fast egentligen borde du känna din flickvän såpass väl att du inte behöver fråga här vad du ska ge henne

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88790:

100-200 känns lite väl snålt, fast det beror ju helt på vad du ger henne. I födelsedagspresent fick min föredetta flickvän en fotobok bestående av bilder från lite olika resor vi varit på, den var ca 100 sidor tjock, mycket uppskattat, dock så kostade den runt 500kr. I julklapp pärlade jag en tavla på ca 3000 pärlor, istället för jag <3 dig så valde jag att skriva våra namn. Båda presenterna var sjukt uppstkattade. Så gör något sjäv istället för att köpa något Fast å andra sidan har jag köpt saker också, tex sex and the city boxen som hon tjat om tusen ggr, en weekend till bryssel och lite annat.
http://pici.se/pictures/omqRtpNqj.jpg

Sen istället för att bjuda henne på middag borde du laga middag åt henne själv hemma hos dig, brukar vara mer uppskattat (förutsatt att du kan laga mat då)

Fast egentligen borde du känna din flickvän såpass väl att du inte behöver fråga här vad du ska ge henne

Ja men har inte de pengarna, jävligt snålt med pengar och som sagt har varit jul, och allhjärtans dag precis. Ja kanske formulerade det dåligt men jag ska laga mat till henne. Och sant det är lite snålt kan nog fixa fram lite extra pengar fall jag skulle hitta något. Men som sagt du har troligen jobb, och aningen äldre än mig. Men tack för tipsen.

Permalänk
Sötast

Ge dig själv en present från framtiden och släng ut aset redan nu!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gussman:

Ja men har inte de pengarna, jävligt snålt med pengar och som sagt har varit jul, och allhjärtans dag precis. Ja kanske formulerade det dåligt men jag ska laga mat till henne. Och sant det är lite snålt kan nog fixa fram lite extra pengar fall jag skulle hitta något. Men som sagt du har troligen jobb, och aningen äldre än mig. Men tack för tipsen.

Är 20 och nej jag hade inte jobb eller inkomst utöver csn på 1000kr i månaden under tiden vi var tillsammans, gäller att prioritera

Permalänk
Medlem

Vanligtvis skulle jag rekommendera presentkort men det skulle kännas lite konstigt att ge presentkort för 200 kr till sin tjej
Men något som hon skulle kunna ha i sitt rum, något estetiskt. Själv skulle jag köpa en jäkla stor blomma för runt 300 kr man kan faktiskt hitta jäkligt finna blommor hos plantage eller blomsterlandet.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

buttplugg

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MIFFo_BEast:

buttplugg

Taskig du är...:/:S

OnT: Jag tycker du kan ge henne en picknick.:)^^ Eller också kan du ordna en myskväll för henne, där ni bara myser och hon får känna sig ompysslad. Du kan massera, henne (soffa, badkar, sängen), ja pyssla om henne helt enkelt. Samtidigt kan ni prata förtroligt och nära med varandra.:)^^ Och då menar jag inte om vädret eller liknande, utan jag menar ni skulle kunna ta upp "känsliga"/privata ämnen som man normalt kanske inte pratar om ("Hur ser du på en relation där man är själsligt nära varandra?" eller: "Vad är själsligt nära för dig?") men de flesta killar brukar inte tycka om och prata om dylika. Men allt jag säger är att ni kan få en oförglömlig stund tillsammans med lite planering.:) Alla vet hur man har sex, men hur många vet "hur" man gör för att verkligen öppna upp sig för varandra på det där fjäderlätta, själsliga och nästan viktlösa planet där man blir som två älvor i samtalet som nästan blir ett när man är så där nära?:)^^

Lycka Till!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Behandla henne som en prinsessa och visa henne verkligen att hon är hela din värld, att känna sig riktigt älskad slår alla dyra presenter i världen.
Som kronis sa, laga en trevlig liten middag, blommor och choklad är en gammal klassiker som fortfarande funkar

Få henne att känna sig älskad det är de allt handlar om.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ge dig själv en present från framtiden och släng ut aset redan nu!

Haha, min dag är räddad!

Skämt åsido, det är en lurig period att fixa presenter i, helt klart. Man har inte degen att ställa till med några större tjohej eller presenter som kostar nämnvärt. Krångla inte till det mer än nödvändigt skulle dock jag säga. Laga till lite käk som sagt och bjud ut henne på bio eller något i den stilen. Nu är det ju inte optimal årstid för det, men för den som gräver upp tråden framåt sommaren till så är det alltid mysigt med en picknick i det gröna - kanske ett halvårsprojekt för trådskaparen?
Var dock inte rädd för att göra det enkelt. Oftast är det situationen i sig som gör det hela till något extra. Även spagetti och köttbullar kan vara romantiskt, som känt, under rätt omständigheter.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

det jag har fått erfara under alla år som man har varit involverad med tjejer,är att den finaste,absolut finaste presenten som dom kan få,är nått som DU har "gissat" dej fram till,nått som kommer från ditt hjärta(and all that crap),nått som DU har lagt märke till att tjejen gillar och som DU har gjort/köpt efter detta.
men sen beror ju detta på vilken slags tjej din tjej är,är hon en bortskämd liten fjortis tex så funkar garanterat inte detta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ManBearPig:

Behandla henne som en prinsessa och visa henne verkligen att hon är hela din värld, att känna sig riktigt älskad slår alla dyra presenter i världen.
Som kronis sa, laga en trevlig liten middag, blommor och choklad är en gammal klassiker som fortfarande funkar

Få henne att känna sig älskad det är de allt handlar om.

Mja, jag har extremt svårt att se hur man gör det. Så min flickvän är alltid tveksam till om jag älskar henne så mycket som jag säger och gör! Enkla tips på att visa så mycket uppskattning? Rosor, halsband och dylikt är beprövat. x)

Annars till OP, det finns extremt fina silverhalsband för ungefär 200kr som kan vara värda. Jag köpte ett som hade ett fyrklöver för att ge henne tur, eftersom hon alltid säger att hon har otur. Hon blev jätteglad! Tror mer att det handlar om eftertanke än själva presenten i sig. Men nu tänker hon ju alltid på mig när hon tittar på sitt halsband i spegeln. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att parfym kan vara en bra grej, det kan man alltid behöva och det är inte jättekul att köpa själv. VIsar dessutom att du har lite detaljkännedom om henne vilket kan imponera, dvs att du FAKTISKT snappat upp vilken doft hon använder.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att bjuda på mat och nåt lite extra kanske.

middagstips:
stekt fläskfilé kryddad med salt och vitpeppar, barbequesås med hickory, beasås, stekt majskolv och klyftpotatis.

efterrätt: kladdkaka med vispad grädde.

Ju mer du gör själv desto bättre, dvs undvik findus färdigrätter och dyl hehe, ravioli är livsfarligt att bjuda på i sånt här läge.

presenttips
Massageolja med tillhörande massage, brukar uppskattas

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruhler:

Mitt tips är att bjuda på mat och nåt lite extra kanske.

middagstips:
stekt fläskfilé kryddad med salt och vitpeppar, barbequesås med hickory, beasås, stekt majskolv och klyftpotatis.

efterrätt: kladdkaka med vispad grädde.

Ju mer du gör själv desto bättre, dvs undvik findus färdigrätter och dyl hehe, ravioli är livsfarligt att bjuda på i sånt här läge.

presenttips
Massageolja med tillhörande massage, brukar uppskattas

Haha, tro det eller ej men nästan exakt den middagen du beskrev bjöd jag henne på i början av vårat förhållande.

På fredag tänkte jag släcka ner hela vardagsrummet tända några ljus. Bjuda henne på min goda mat, något gott att dricka, och en ask med chocklad och 5-6rosor. Sedan något litet som ett halsband eller dylikt skulle tro det skulle vara uppskattat hur låter det tror ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gussman:

Haha, tro det eller ej men nästan exakt den middagen du beskrev bjöd jag henne på i början av vårat förhållande.

På fredag tänkte jag släcka ner hela vardagsrummet tända några ljus. Bjuda henne på min goda mat, något gott att dricka, och en ask med chocklad och 5-6rosor. Sedan något litet som ett halsband eller dylikt skulle tro det skulle vara uppskattat hur låter det tror ni?

Tror du ska "undivka" halsband då du redan har gett det till henne en gång.:) Hade jag varit dig hade jag gett henne en present som symboliserar något. Av en vän från Mexico fick jag "ett bamburör" som man hade snidat ut olika tecken i olika former och storlekar (ring, O, och liknande) som symboliserar olika saker i den mexikanska kulturen.:)

Ger du henne något liknande (för att vara överpedagogisk en dalahäst eller dylikt) som är eller blir så där super duper personligt, så slår det alla halsband och chokladaskar i världen.:)^^

För min del är gåvan (vill inte säga varför:)) jag fick av min mexikanska vän jätte jätte personlig: förutom nämnda bambu-sak så värderar jag följande saker högst (t.o.m. högre än min MacBook Pro - sug på den grabbar:D;)): en pipa (big one:D) jag fick i konfirmationspresent, ett flaskskepp jag fick när jag var 8 år. Jag skulle kunna - bildligt talat, för att inte säga nästan - "ge mitt liv" för dessa saker då de är så personliga. Det är något jag skulle rädda först om det t.e.x. började brinna (bor själv just nu så inga andra medmänniskor att ta hänsyn till vid en dylika situation:P).

My EnKrona!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!