Permalänk

G2420HDB LED or not?

Jag vet - "sök i forumet först"
Men det har jag gjort och jag finner inga vettiga svar.

Brorsan ska köpa skärm - 1500 spänn och han spelar mw2 dagarna i ända.

Klurar på G2420HDB.
Men jag vet inte om jag ska satsa på "den vanliga" eller den med LED belysning.
200 kronor i skillnad, spelar ingen roll med pengarna.

Men vad är bäst?

Guiderna på internet gör mig inte klokare.

tack på förhand

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

Jag vet - "sök i forumet först"
Men det har jag gjort och jag finner inga vettiga svar.

Brorsan ska köpa skärm - 1500 spänn och han spelar mw2 dagarna i ända.

Klurar på G2420HDB.
Men jag vet inte om jag ska satsa på "den vanliga" eller den med LED belysning.
200 kronor i skillnad, spelar ingen roll med pengarna.

Men vad är bäst?

Guiderna på internet gör mig inte klokare.

tack på förhand

Då har du då inte letat noga, skillnaden mellan LED och inte står i nästan varenda tråd.

Lycka till

Permalänk
Skrivet av smartis:

Då har du då inte letat noga, skillnaden mellan LED och inte står i nästan varenda tråd.

Lycka till

Men kära nån, givetvis står det om skillnad i LED och inte LED: men jag hittar ingen som jämför LED och inte LED i G2420HDB.

Gör du?

Givetvis är det skillnad i LED och inte LED. Det är ju inte samma sak, så det är logiskt att skillnader finns.
Men jag söker efter en person som testat både G2420HDB och G2420HDBL och som kan dela med sig av sina erfarenheter.

Jag är inte helt lost i skärmar, men jag har inte testat denna skärm.

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

Men kära nån, givetvis står det om skillnad i LED och inte LED: men jag hittar ingen som jämför LED och inte LED i G2420HDB.

Gör du?

Givetvis är det skillnad i LED och inte LED. Det är ju inte samma sak, så det är logiskt att skillnader finns.
Men jag söker efter en person som testat både G2420HDB och G2420HDBL och som kan dela med sig av sina erfarenheter.

Jag är inte helt lost i skärmar, men jag har inte testat denna skärm.

Antagligen är väl skillnaden mellan LED och ej på den modellen samma grej som LED eller inte på alla andra modeller? Varför skulle den här skärmen vara speciell?

Permalänk
Medlem

Jag har.

Jag har haft LED varianten och var inte helt nöjd med den. Färger känns lite lustiga och panelen känns rätt kall. Väldigt ljusstark skärm och vitt är verkligen kritvitt. Det jag läst är att Samsung BX2450 ska vara bättre i färgerna än Benq. Men sen finns det de som inte gillar samsungen heller så det är svårt att bedömma åt dig.

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||