Efter byte av nätagg laggar datorn lite i spel

Permalänk

Efter byte av nätagg laggar datorn lite i spel

Bytte nätagg för coil whine problem och efteråt har datorn börjat lagga lite i spel som HON och Portal 2.
Tacksam för svar
bytte från:
http://www.inet.se/artikel/6909374/corsair-tx-850w-80-
till
http://www.inet.se/artikel/6900261/fractal-design-newton-r2-8...

Permalänk

Låter mycket skumt att den skulle börja lagga på grund av nätaggregatet. Har du ändrat något mer i systemet? Kanske något som du inte direkt tänkte på när du gjorde det?

Så länge nätdelen inte är överbelastad har den ingen påverkan på datorns prestanda. Och vid överbelastning så märker du instabilitet, krasher etc.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Skrivet av Arioch2004:

Låter mycket skumt att den skulle börja lagga på grund av nätaggregatet. Har du ändrat något mer i systemet? Kanske något som du inte direkt tänkte på när du gjorde det?

Så länge nätdelen inte är överbelastad har den ingen påverkan på datorns prestanda. Och vid överbelastning så märker du instabilitet, krasher etc.

I väntan av det nya nätagget så passade jag på att ta bort HDD buren på mitt define r3 , men då monterade jag ut alla komponenter. Så jag förstår inte riktigt problemet, det är inte internet för det laggar i portal 2(offline) i hastiga rörelser då det gick helt galant innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnetism:

I väntan av det nya nätagget så passade jag på att ta bort HDD buren på mitt define r3 , men då monterade jag ut alla komponenter. Så jag förstår inte riktigt problemet, det är inte internet för det laggar i portal 2(offline) i hastiga rörelser då det gick helt galant innan.

testade du det sen med det gamla nätagget?

Permalänk
Skrivet av jonte234:

testade du det sen med det gamla nätagget?

Nej det gjorde jag inte, jag hade redan lämnat in det vid det tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnetism:

Nej det gjorde jag inte, jag hade redan lämnat in det vid det tillfället.

kolla så du har tryckt i alla kontakter:)

Permalänk
Skrivet av jonte234:

kolla så du har tryckt i alla kontakter:)

Jag har kollat det nu och det laggar fortfarande jag förstår verkligen inte..

Permalänk
Medlem

Snabbaste är väll och rengöra damm/ formatering nyaste drivrutiner

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Snabbaste är väll och rengöra damm/ formatering nyaste drivrutiner

Jag ska formatera och ladda ner dom senaste drivrutinerna trots att jag tror jag har dom senaste. Damm är det med all säkerhet inte. Tack

Permalänk
Medlem

Kan det av misstag ha ändrats något i BIOS när du ryckte ur allting? Kolla så att inget har klockat ned sig eller något.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3