[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Du förstår att Erik i stort sett betalar ur sin egen ficka, oberoende av hur det går med blocklösningen?
Sist det vi hade det tufft fick poolen in 50BTC men betalade ut flera gånger högre summor till alla miners.

Dyraste blocket vi löst ligger runt 254 btc, alltså swepool gick back över 200btc på det blocket. Lycka till att driva en sådan pool utan att ta avgift.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Dyraste blocket vi löst ligger runt 254 btc, alltså swepool gick back över 200btc på det blocket. Lycka till att driva en sådan pool utan att ta avgift.

Varför gör ni det då? är det inte bättre att köra som andra sidor då?

Edit: alltså eran sida är bra stabil och lätt och förstå, men jag tål inte att andra ska "snylta" på mig i "smyg"

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Varför gör ni det då? är det inte bättre att köra som andra sidor då?

För att det redan finns 10+ sådana sidor (där vissa tom tar avgift). Swepool är tillsammans med deepbit (som tar 25% mer i avgift) ensamma om pay-per-share.

Edit: Och jag snyltar inte på någon i smyg, detta står klart och tydligt på förstasidan. Swepool har dessutom gått back, så om jag inte hade haft pay-per-share hade ni fått mindre betalt än vad ni fått nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

För att det redan finns 10+ sådana sidor (där vissa tom tar avgift). Swepool är tillsammans med deepbit (som tar 25% mer i avgift) ensamma om pay-per-share.

Varför ska man då välja er istället för dem? enda skillnaden jag förstår är att ni betalar ut hela tiden medan andra sidor betalar ut per block?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Varför ska man då välja er istället för dem? enda skillnaden jag förstår är att ni betalar ut hela tiden medan andra sidor betalar ut per block?

Swepool har lägre avgifter. Easy 'nuff. Om du inte gillar det är det bara att byta pool. Avgifterna står tydligt på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Nu är googles DNS uppdaterad, ni borde kunna nå hemsidan på swepool.net.

HTTPS är påväg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Swepool har lägre avgifter. Easy 'nuff. Om du inte gillar det är det bara att byta pool. Avgifterna står tydligt på hemsidan.

Men ni har inte lägre än inga avgifter som tex bitcoins.lc?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Du kan inte jämföra en Pay-per-Share pool med en Proportionell sådan.

PPS har ingen variation, du får alltid samma summa per share.
Proportionellt får du ibland mindre, ibland mer. Mer för den riskiga typen.

Själv har jag hårdvara för flera tusen kronor att avbetala, därför är det skönt att veta exakt hur mycket jag kommer skrapa ihop idag. På bitcoins.lc hade jag inte haft någon som helst aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

De baserar sin mining på tur. Blocket de håller på och löser nu kommer ni som minar få ungefär hälften av vad ni får betalt på swepool tex. Visst är det kul med inga avgifter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Driver du med mig?

Som i Torsdags då löste ni 6 block x 4 coins x 19 dollar x 6.5kr = 2963kr

Tyvärr bytte sida nu, tycker ni max kan ta 400kr inte 3000kr

Nu räknar du som skivbranschen och räknar med att alltid kunna hålla toppvärde. Om vi räknar så här istället då: Fredag-lördag löstes ingen block, 0 x 4 x 19 x 6,5 = 0kr

I snitt ska 50Ghash/s ge ca: 1-1,5 block om dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

har aldrig haft oannonserade problem med swepool, avgifter mm och information står på sidan och man har bra kontakt med serveradmin, ser i nuläget ingen anledning att byta även om man kan prova runt lite på olika pools som jämförelse

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

De baserar sin mining på tur. Blocket de håller på och löser nu kommer ni som minar få ungefär hälften av vad ni får betalt på swepool tex. Visst är det kul med inga avgifter?

Förklara mer exakt? hur vet du det redan nu när det inte är löst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

men *sigh* han nämnde en generell princip som ofta är vad som används på andra pools

Och som du nämnde innan så fick swepool ~2200 under torsdagen, jaha? so what... många dagar är han utan ersättning via block, gör en månadsbaserad statistik över hans inkomst via avgiften innan du börjar anklaga för att ta ut för stor avgift..

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

men *sigh* han nämnde en generell princip som ofta är vad som används på andra pools

Tolkar jag det rätt så låter det som att användarna i snitt får 4 BTC mer än swepool, vissa dagar mer och vissa dagar färre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Skrivet av kriller007:

Tolkar jag det rätt så låter det som att användarna i snitt får 4 BTC mer än swepool, vissa dagar mer och vissa dagar färre?

han skriver "Blocket de håller på och löser nu kommer ni som minar få ungefär hälften av vad ni får betalt på swepool tex." vilket du tolkar som att det blir större vinst för andra än för dem som använder swepool? whaat......

Visa signatur

Permalänk
Legendary RiceClocker

är det värt att köra om man har 2 st 4870? Och måste man köra 24/7 eller kan man stänga ner när man behöver göra andra saker?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

är det värt att köra om man har 2 st 4870? Och måste man köra 24/7 eller kan man stänga ner när man behöver göra andra saker?

om det är värt beror på hur mkt Mhash dom genererar och vad du har för elkostnad

Njaee du MÅSTE inte köra 24/7, bara att stänga ner när du vill och starta senare

Ladda gärna hem paketet i min sign om du vill prova på

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

värt har jag ingen aning om testa och se vad du får för Mhash/s

och du kan stänga ner när du vill för att spela eller vad du nu vill göra.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av DanneSvs:

om det är värt beror på hur mkt Mhash dom genererar och vad du har för elkostnad

Njaee du MÅSTE inte köra 24/7, bara att stänga ner när du vill och starta senare

Ladda gärna hem paketet i min sign om du vill prova på

Har redan kört igång med guiden på första sidan alltså med guiminer, är det bättre med den du har?

Får ca 75Mhash/s per kort, är det mycket nog?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk

Vart finns dokument och filer för att starta sin egen pool?

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

han skriver "Blocket de håller på och löser nu kommer ni som minar få ungefär hälften av vad ni får betalt på swepool tex." vilket du tolkar som att det blir större vinst för andra än för dem som använder swepool? whaat......

Nej alltså jag räknade lite så här.

Bitcoins.lc har alltid 50BTC och dela på men ibland så "misslyckas" de så man kanske bara får 25 och ibland går det bra och man får 75.

Swepool börjar med 46 och sedan går det på 46 i snitt hela tiden, medan andra pools får 50 i snitt.

Så tolkar jag det iaf, förklara gärna om du kan få med att tänka om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Har redan kört igång med guiden på första sidan alltså med guiminer, är det bättre med den du har?

ca 0.16 coins per kort = 19kr per dag & kort, skulle tro att elen går på runt 12kr för hela din dator per dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Nej alltså jag räknade lite så här.

Bitcoins.lc har alltid 50BTC och dela på men ibland så "misslyckas" de så man kanske bara får 25 och ibland går det bra och man får 75.

Swepool börjar med 46 och sedan går det på 46 i snitt hela tiden, medan andra pools får 50 i snitt.

Så tolkar jag det iaf, förklara gärna om du kan få med att tänka om.

jahaaa, då förstår jag hur du tänkte helt ärligt så vet jag inte exakt hur allt funkar men själva poolsen, mitt område är att sätta ihop fungerande miners

*Övrigt*

Lägger till Multi-GPU support för min minersetup nu! den nya versionen finns i sign om ca 15 min!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

bättre och bättre, jag vet inte hur den fungerar men det beror helt enkelt på vilket man föredrar, har för mig att mina ger en lite högre hastighet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt mining-setup finns nu i uppdaterad version med bl.a multi-GPU stöd!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

jahaaa, då förstår jag hur du tänkte helt ärligt så vet jag inte exakt hur allt funkar men själva poolsen, mitt område är att sätta ihop fungerande miners

Kanske inte ska svara så hastigt då om du inte har koll.

Skrivet av kriller007:

Man vet aldrig hur länge det tar att lösa ett block men statiskt så ska man lösa det på visst antal share som anges som difficulty (Nuvarande difficulty: http://blockexplorer.com/q/getdifficulty).

Då swepool betalar ut per share så får du alltid samma summa pengar för samma "jobb" medans på tex. bitcoinpool delar på det lösta blocket beroende på hur många share man har skickat in.

Så om de har skickat in totalt dubbelt så många shares än difficulty kommer de att få högst 50% betalt per share jämfört mot swepool.

Permalänk

Kan någon länka en sida där det finns olika serverfiler?

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Man vet aldrig hur länge det tar att lösa ett block men statiskt så ska man lösa det på visst antal share som anges som difficulty (Nuvarande difficulty: http://blockexplorer.com/q/getdifficulty).

Då swepool betalar ut per share så får du alltid samma summa pengar för samma "jobb" medans på tex. bitcoinpool delar på det lösta blocket beroende på hur många share man har skickat in.

Så om de har skickat in totalt dubbelt så många shares än difficulty kommer de att få högst 50% betalt per share jämfört mot swepool.

men är det färre som det lika väl kan vara så får man mer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

inte har koll? det jag svarade hade ingenting med hur mkt "koll" jag hade på området, en person utryckte en åsikt, en annan verkade missförstå och jag förtydligade, ta det lite lungt ffs...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Kan någon länka en sida där det finns olika serverfiler?

Sök på bitcoind och pushpoold.